Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dunja

Dunja

11-04-2019 om 13:54

Disneyland

Dag Ouders,
Wij gaan met onze dochters van 6 en 8 deze mei vakantie naar Dineyland Parijs. Nu weet ik dat dit soort vakanties nog al stressvol kunnen zijn.
Heeft iemand tips voor ouders die met twee jongen kinderen naar Disneyland gaan?
Alvast bedankt

Paddington

Paddington

11-04-2019 om 14:51

Plaats afspreken

Wat ik altijd heb gedaan heb is een afspraak maken over een plaats als je elkaar kwijt raakt. In Disneyland is het kasteel bijvoorbeeld heel duidelijk te zien vanuit bijna elke plek in het park.
Daarnaast mobiele telefoonnummer op een arm schrijven en de taal die je spreekt.
Voor kinderen kan het ook prettig zijn om een paar woorden te leren om aan te geven dat ze hun ouders kwijt zijn. Ik zou kiezen voor engels, dat begrijpen de meeste mensen daar wel. Zeker als een kind naar iemand in een winkeltje/eettentje gaat. Er werken namelijk ook veel buitenlanders daar.
Vaak is het ook slim om even 's morgens een foto te maken van je kind. Dan weet je precies welke kleding ze dragen.

Verder natuurlijk gewoon heel erg genieten! Disneyland Parijs is heel leuk! Ik ben al meerdere malen geweest, met en zonder kinderen en met verschillende leeftijden. Nooit een probleem geweest.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-04-2019 om 15:44

Geen stress

Ik vind Disneyland een van de minst gestreste vakanties. Je bent er zo, hotel bij het park, eten en drinken kan overal, en de kinderen vinden het helemaal geweldig.
Kleine kinderen gaf ik mijn telefoonnummer mee en de instructie om alleen naar een medewerker op het park te gaan als ze mij kwijt waren.

Mvantwee

Mvantwee

11-04-2019 om 16:10

Voorpret

Goede tips van Paddington, hier waren deze ook vaste prik wanneer we naar een drukke plek gingen. Dat zorgde ervoor dat ze niet bang waren om ons kwijt te raken, wat overigens niet gebeurd is.
Bij onze kinderen nam het veel stress weg als ze van tevoren wisten waar ze aan toe waren. Ze hielden (en houden nog steeds) niet erg van beslissen op het laatste moment. We hebben daarom de plattegrond geprint en een lijstje met de attracties. Op de heenweg hebben ze samen een lijst gemaakt met attracties waar ze absoluut naartoe wilden en ook samen bepaald wat ze niet zonodig hoefden te zien. Toen ze daarmee klaar waren, waren we al bijna bij de Franse grens, dus dat scheelde ook een paar uurtjes verveling achterin. Ze hadden enorm veel voorpret op deze manier. Ze waren toen ongeveer even oud als jouw kinderen, misschien een jaartje ouder. Ze hadden een paar geweldige dagen en papa en mama dus ook.
Heel veel plezier!!!

vlinder72

vlinder72

11-04-2019 om 16:31

Snelle attracties

Wat ook handig is om een rijtje snelle attracties te weten. In Disneyland zijn de rijen vaak lang. Door gebruik te maken van een Fastpass kan je een paar wachtrijen inkorten. Buzz lightyear is bijvoorbeeld erg leuk voor kinderen en heeft een fastpass systeem.

Maar zijn ze het wachten zat en willen ze NU iets dan is het handog om uit te zoeken waar je snel in kan.

Bijvoorbeeld:
Labyrinth
De drakengrot
De draaimolen
Le pays de contes (bootjes langs sprookjes)

En in magic kingdom
Slinkie
Vliegende tapijten

Er zijn nog wel meer dingen.

En ga niet te lang door. Moe is moe. Wij gingen vaak tussendoor even terug. Of vertrokken al vroeg in de middag. Aan het eind van de dag zie je veel ouders slepen met oververmoeide, huilende kinderen. En dan worden die ouders ook vaak boos want het is toch leuk.

Wel leuk hoor. Ik ga in juni 1 dag (vanaf parijs) met mijn jongste zoon van 9 jaar

Rustig aan

Het meest vervelende is de combinatie van prikkels en vermoeidheid en niet alleen bij de kinderen!

Toen wij er waren, was het park van 8 tot 23 uur open voor Disney gasten. We zijn juist dus om 8 uur gaan ontbijten als de vroege vogels in de eerste shuttlebus stappen. Wel al met de spullen bij ons zodat we rond half 10 in het park waren voor de rest van de meute kwam, aangezien die om 10 uur het park in mogen. Lekker uitgebreid lunchen met bediening in de airco rond half 2 en daar zaten we minstens één uur. Ons diner was dan juist fastfood. Want als iedereen gaat dineren, is het daar rustiger en v.v.

Maak een goede planning, met name qua engelstalige shows en topattracties en plan het niet propvol. Maak gebruik van fastpasses. Als je merkt dat ze te moe zijn, ga dan naar je hotel voor een dutje of ga wat eten/drinken uit de drukte. Uiteindelijk hebben we alleen de laatste avond van de 3 dat we er waren het vuurwerk gezien. De andere twee avonden waren we rond 8 uur terug in het hotel. Daar dronken we nog wat, namen een douche en de kleine viel als een blok in slaap. Zelf lazen we nog wat en sliepen rond een uur of 10 ook.

Wij hadden onze toen zesjarige dochter een safety ketting omgedaan met haar naam, de taal die ze spreekt en ons telefoonnummer. Als we elkaar uit het oog zouden verliezen dan moest ze naar een winkeltje/restaurantje/attractie oftewel naar iemand van Disney.

Fast passes!

Planning maken, fast passes inplannen (je kan niet meerdere passes tegelijk) , 1 park per dag.

Daarnaast heb ik 1 afspraak met de kinderen : jullie letten op mij, ik niet op jullie. Waarmee ik bereik dat de kinderen niet als een kip zonder kop door de menigte van Hot naar her rennen. Uiteraard let ik wel op hen! Maar op deze manier blijven ze In de buurt en wordt het een gezamenlijke verantwoordelijkheid elkaar niet kwijt te raken

Beertje37

Beertje37

11-04-2019 om 20:51

Waarom stress?

Zonder oordeel, maar met verbazing...
Waarom zo’n tripje als je dat als stressvol ervaart?

Bo

Bo

12-04-2019 om 09:23

single rider's lane

Je kinderen zijn nog jong, maar als ze durven en je niet lang wilt wachten: kies dan voor de single rider's lane. Bijv. bij Space Mountain of Ratatouille. Ze gebruiken deze rij om gaten op te vullen maar je zit (bijna) nooit alleen. Zo konden wij met z'n 3-en binnen 5 minuten in Ratatouille.

Hooikamp

Hooikamp

13-04-2019 om 23:06

Geniet

Je bent op vakantie, dus genieten en ontspannen, niet haasten. Regelmatig lekker zitten en genieten. Doe sommige dingen net als thuis. Af en toe lekker met hele gezin uit je dak gaan. Beperk foto's. Maak alles live mee. Geef jezelf, kinderen, partner veel aandacht.. verwacht niets, laat het op je afkomen. Hoe ontspannende jezelf bent, hoe ontspannende de kinderen zijn.
Strategie in park, achteraan beginnen, drukte is vooraan in het park. Keuze maken in parades. Is er een parade, dan zijn de rijen korter.
Veel plezier

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.