Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Brave Hendrik

Brave Hendrik

17-09-2018 om 22:22

Dochter (10) wil niet in het donker slapen, maar haar grotere zus wel.

Ik ben een half jaar gescheiden en sindsdien ben ik kleiner gaan wonen. Daardoor moeten mijn twee dochters samen op een slaapkamer liggen (en ik lig in een hoek in de woonkamer). Eerst ging het goed met hun tweeen op een kamer, maar helaas rommelt het nu de laatste weken. Het laatste is dat mijn jongste niet in het donker wil slapen, maar de oudste perse wel. Voor nu heb ik het even opgelost door de jongste in mijn bed te leggen maar voor de langere termijn vind ik dat geen fijn idee, omdat we daardoor heel rustig moeten doen in de woonkamer nadat zij naar bed is gegaan.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Flavia

Flavia

17-09-2018 om 22:38

Gordijn

Is het mogelijk om een verduisterend gordijn om het bed van de jongste te hangen? (Gordijnrail aan het plafond)
Dan kan zij een lichtje aan houden en is het donker bij de oudste.
Overdag hebben ze dan gewoon de hele kamer.
Op deze manier hebben mijn ouders ooit een hemelbed voor mij gecreëerd.

Viooltje

Viooltje

17-09-2018 om 22:39

Kamerscherm?

Of een gordijn aan een (douchegordijn)rails tussen de bedden van de dames in?
Het is vast een fase waar ze even doorheen moet, dus ik zou geen heel ingrijpende oplossingen bedenken. Een nachtlampje in een stopcontact onder het bed van jongste zodat de oudste er geen last van heeft kan ook nog misschien?

Kaaskopje

Kaaskopje

17-09-2018 om 22:46

Is het echt een tweekamerappartement woning?

Is er niet ook nog een andere ruimte? Wij hebben bijvoorbeeld een hobby/werkkamer. Kennelijk te klein om slaapkamer te mogen heten.

Brave Hendrik

Brave Hendrik

17-09-2018 om 22:57

Geen benauwd hokje?

Andere ruimte is er niet (ik lig niet voor niets in een hoek van de woonkamer).
Maar het idee van een soort van hemelbed te maken met gordijnrails is misschien iets. Al hoewel ik wel op de kosten moet letten.
Het lastige is dat de oudste weer helemaal geen licht wil. Ik hoop dat het hemelbed met verduisterde gordijnen geen benauwd hokje wordt.

Tango

Tango

18-09-2018 om 11:49

Hoe laat gaan ze slapen?

Hoe groot is het leeftijdsverschil en hoe laat gaan ze slapen? Als je oudste pas gaat slapen als jongste al slaapt dan kan oudste toch het licht uit doen. Of wordt jongste vaak 's nachts ook wakker en wil ze dan het licht aan?
In dat geval zou ik inderdaad iets met een verduisterend gordijn doen. Misschien in het midden hangen tussen de bedden. En jongste dan een nachtlampje. Ze kunnen ook beide wel wat water bij de wijn doen denk ik. Jongste hoeft niet al het licht in de kamer aan te hebben en oudste kan ook wel met een beetje licht slapen lijkt me. Er zal voornamelijk ook iets anders achter zitten, dat ze gewoon het liefst allebei een eigen kamer willen maar dat kan nu niet, dus dat kan je hen uitleggen.

clowntje

clowntje

18-09-2018 om 13:27

slaapmaskertje?

Is een slaapmaskertje een idee? Dat laat toch ook geen licht door?

Brave Hendrik

Brave Hendrik

19-09-2018 om 19:12

Dank

Dank jullie voor de suggesties.
Inmiddels heb ik het kunnen oplossen met een wekkerradio die de tijd op het plafond projecteert. Het geeft de jongste dochter een sport van houvast, (en ze vindt dat apparaat ook wel erg spannend.) de oudste heeft er mee ingestemd dat ik hen op de helderste stand heb gezet.
Mocht het uiteindelijk toch niet werken.....
Dan ga ik een hemelbed met verduisterende gordijnen maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.