Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Clau

Clau

19-08-2018 om 20:19

Dochter 4 jaar wil niet alleen slapen.

Ik heb een dochter die al een hele lange tijd niet alleen wil slapen. Elke avond hebben afwisselend partner en ik naast haar gelegen tot ze sliep. Ik wil dit nu gaan afbouwen, omdat ik er nu nogal gefrustreerd van raak. Er zijn soms avonden bij dat ze pas na een uur slaapt.

Het is zeker makkelijk gezegd dan gedaan, ze gilt heel de boel bij elkaar. Heb al de beloningstruc geprobeerd, geen effect. Als ik zeg dat ik haar deur open laat en dat ik een kamer verder ben boven, geen effect. Ze gilt de hele tijd dat ze niet alleen wilt slapen. Ik heb heel veel geduld gehad, maar die is nu wel op eigenlijk Ik heb gewoon eens een keer mijn kind welterusten kunnen kussen en weg kunnen lopen.

Tips? Herkenning?

Plons

Plons

19-08-2018 om 21:11

Kleinere stappen

Dat zegt haar als 4-jarige niet voldoende, je bent bij wijze van teveel meters weg om nog te bestaan.
Beginnen met naast haar zitten, naar haar kijken, na 3 dagen met afgewend gezicht naast haar zitten.
Daarna elke avond een meter verder, totdat je staat in de hal. Gewoon leunen met een tijdschrift tegen de muur tot ze slaapt.
Deur open, licht aan en heen en weer lopen, geluid maken, neuriën, jezelf weer laten zien ( elke minuut voorbij de open deur lopen en dat 3 dagen lang.
Na die 3 dagen loop je iets minder vaak voorbij en maak je geluid en laat je jezelf elke 1.5 minuut zien gedurende 3 dagen.
Daarna 3 dagen elke 2 minuten en iets minder geluid, iets zachter.
Daarna 3 dagen na elke 3 minuten voorbij lopen maar bijna geen geluid meer maken.
Geluid maken met je mond doe je zelf, niet tegen haar, dus niet tegen haar praten of de discussie aangaan, zuchten enz.

Mijn kinderen waren ook niet gevoelig voor belonen, met deze methode sliepen ze op dag 9 ( na de fase waarin je in de gang begint) door en hebben geen slaapproblemen meer gehad. Ging niet zonder tranen, maar het was ook geen vreselijk rampscenario. 1 persoon doet de training.

Clau

Clau

20-08-2018 om 20:02

Fijne reactie

Oh, wat fijn dat je zo uitgebreid hebt gereageerd! Ik ga dit zeker toepassen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.