Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Linda

Linda

09-04-2019 om 15:25

Dochter 8 elke nacht huilend wakker

Hoi,
Mijn dochter van 8 word, na het zien van een enge film 2 weken geleden samen met haar zus, bijna elke nacht huilend wakker door een nachtmerrie en komt dan of bij ons liggen of kruipt bij zus in bed. Hierdoor iedereen in huis wakker en daardoor geen idealen nacht rust.
Iemand tips om nachtmerries te verkomen?

nou

Geen enge films meer kijken

Maar nee, ik denk dat het gewoon weer moet slijten. Ik zou het er wel overdag met haar over hebben en kijken of andere dingen ook helpen (een lampje aan op de kamer bijvoorbeeld).

Ik heb ooit (ook in een periode met veel nare dromen) voor mijn dochter (samen met haar) een dromenboek gemaakt, met allemaal foto's van leuke momenten of plaatsjes van dingen die ze heel leuk vond. Daar ging ze dan 's avonds voor het slapen in bladeren om een leuke droom voor die nacht uit te zoeken. Dat hielp toen wel.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

09-04-2019 om 17:16

Ook gehad

Mijn zus had bedacht dat 7-jarigen wel Jurassic Park konden kijken. Haar kinderen zijn al wat gehard, maar dat van mij heeft vervolgens een maand bij mij in bed geslapen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.