Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Elvira

Elvira

16-04-2019 om 17:30

Dochter ontdaan na klap

Mijn jongste dochter is helaas getuige geweest van een ruzie die uit de hand liep tussen mij en mijn moeder. Ik heb spijt dat ik het zover heb laten komen, maar op een gegeven moment heb ik mijn moeder uitgescholden voor iets wat ik hier niet zal delen, maar het gevolg was dat het emoties hoog opliepen en ik van mijn huilende moeder een flinke draai om mijn oren kreeg. Ontzettend stom van mij, want ik heb hierbij 2 mensen gekwetst, mijn moeder en mijn dochter. Met als gevolg dat mijn dochter nu al 2 weken niet naar oma durft. Ze praat wel met haar aan de telefoon, maar durft niet meer bij haar langs. Iemand advies?

Phryne Fisher

Phryne Fisher

16-04-2019 om 17:47

Oma

Ik denk dat oma het initiatief moet nemen om contact op te nemen met je dochter. Lijkt me een nare ervaring om te zien dat je moeder geslagen wordt.

Jackie

Jackie

16-04-2019 om 17:53

oma bij jullie

Is het mogelijk dat oma eerst bij jullie langskomt?

mirreke

mirreke

16-04-2019 om 18:29

Oma naar jullie?

Heb jij al excuus aangeboden? Je zegt zelf dat jij eigenlijk de oorzaak ervan bent. Ik zou er als moeder alles aan doen om te zorgen dat de band tussen oma en kleindochter weer hersteld wordt.

Of ergens anders afspreken. Ga anders samen eens iets leuks doen...

Ik zou er ook niet al te dramatisch over toen. Hoe oud is je dochter eigenlijk? Dat speelt ook mee in hoe je het oppakt.

Limi

Limi

16-04-2019 om 19:20

en oma?

Die belt met je dochter? Wat vindt oma er zelf van?

Je dochter is niet bang van jou nu, dus volgens mij hoef jij niet zoveel te doen. Ze is bang van oma. Het is ook niet prettig natuurlijk als je er niet van op aan kunt dat jij geen klap krijgt als oma boos wordt.

Was het trouwens bij jou thuis? Je kon niet weg als het bij jou thuis was, maar oma had weg kunnen gaan als het uit de hand dreigde te lopen en je dochter was erbij.

mirreke

mirreke

16-04-2019 om 21:11

Beetje flauw

Alsof oma de hele tijd klappen uitdeelt... Dit was een uitzondering waarbij TS zelf toegeeft dat zij degene was die oma zo lelijk uitschold dat oma een klap gaf... en dat zij hier spijt van heeft.

Daarom zou ik als ik TS was, zelf het initiatief nemen om de situatie weer te laten normaliseren.

Miekemieke

Miekemieke

18-04-2019 om 11:19

Oma is op een leeftijd

dat ze beter moet weten. Zij zou wijs moeten zijn. Kinderen kunnen je het bloed onder de nagels vandaan halen dan nog ga je niet slaan, of dat kind nu 3 of 33 is dat maakt niet uit.
Ik zou overigens wel het initiatief nemen tot excuses voor de harde woorden.

Oma's zijn ook maar mensen

geen engelen, TS is ook volwassen en als oma in tranen haar zelfbeheersing heeft verleoen heeft TS wellicht dingen heeft gezegd waar de honden echt geen brood van lusten.

Bied je excuses aan je moeder, bespreek hoe je kunt voorkomen dat het nog een keer zo uit de klauwen loopt zonder allerlei oud zeer zwaar op te rakeleen. En als de lucht geklaard is leg het dan nog een keer expliciet bij in aanwezigheid van je dochter. Op een manier die bij haar leeftijd past:,Daar leert zij weer van dat je ook hevig kunt botsen met de mensen van wie je houdt, zonder dat je elkaar daarna voor eeuwig en altijd haat.

mama2

mama2

23-04-2019 om 11:54

Onzin

Slaan is een keuze, of je nu 30 bent of 88.

Beide hebben de keuze gemaakt dit te laten escaleren in het bijzijn van een kind. Überhaupt is de keuze gemaakt door beide om dit te starten in het bijzijn van een kind. De 1 heeft iets gezegd wat absoluut niet had mogen gezegd worden, de ander heeft daar een tik op uitgedeeld. In mijn ogen beide behoorlijk fout (ook al was er geen kind bij aanwezig moet je jezelf nog afvragen waar het punt was dat je de zelfbeheersing verloor en waarom) en zullen beide dus hun excuses moeten aanbieden.

Bespreek het idd met je moeder en leg haar voor wat de gevolgen op dit moment zijn. Of je nu wel of niet naar elkaar je excuses wil aanbieden, je bent het beide wel verplicht te doen naar het kind. Maak die 1e stap dus omdat je het verplicht bent naar je kind toe. Sterkte!

Limi

Limi

23-04-2019 om 12:29

maar wat was het nu?

Sommige oma's huilen immers al als je met Pasen niet langs komt. Dat huilen zegt me dus weinig. Dat gebeurt niet altijd omdat de andere partij iets kwetsends zegt, maar vaak ook omdat het lekker manipulatief handig is.

Ik zou eens bij iemand peilen of wat je gezegd hebt nou werkelijk zo ernstig was. Je moeder kan je dat wel doen denken, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn.

Die van mij was best een dramatisch secreet. Ik ben dus niet van de excuses aanbieden als ik niet degene was die fout zat

Paperclip

Paperclip

23-04-2019 om 12:41

Inderdaad, huilende oma's (o.t.)

Ik heb hier een prachtig voorbeeld van een manipulatieve oma. We zijn met de hele familie, mijn ouders, brussen met aanhang en kinderen en ik met man en kinderen, het afgelopen weekend (4 dagen) weg geweest in een mooi groot vakantiehuis. We hadden wat te vieren, vandaar. De kinderen hadden alles geregeld, mijn ouders hebben betaald maar we hebben ons keurig aan het budget gehouden, en de twee keer dat we uit eten zijn geweest hebben de kinderen samen betaald. Het was hartstikke gezellig, het huis fantastisch, de kinderen (tot en met jong volwassen leeftijd) hebben allemaal hun mobiel weggelegd om spelletjes te doen, het weer was stralend, we hebben gezellige dingen gedaan, er is geen ruzie of wrijving of wat dan ook geweest, kortom een supergeslaagd weekend.
Maar toen ik gisteren nog eens belde naar mijn ouders vertelde mijn vader dat mijn moeder op bed lag omdat ze verdrietig was. We hadden niet voldoende belangstelling voor haar getoond en niet vaak genoeg gevraagd of ze het wel naar haar zin had. Daar zakt toch je broek van af... En dit is niet de eerste keer hoor. Zo weet ze altijd alles achteraf nog te verpesten. We proberen ons er niks van aan te trekken, maar we vinden het zo sneu voor mijn vader.

En on topic: inderdaad je excuses aanbieden aan je dochter. En met oma in overleg hoe zij het weer goed kan maken met je dochter. Dit had nooit mogen gebeuren, maar ja, nu het eenmaal wel is gebeurd proberen de schade te beperken.

Het is alweer een paar dagen geleden dat je postte, hoe is het intussen?

Elvira

Elvira

01-05-2019 om 07:38

inmiddels...

het heeft even geduurd en ik heb het ook even moeten laten rusten. Inmiddels is de band tussen oma en kleinkind weer bijna voor 100% hersteld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.