Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Festini

Festini

16-06-2018 om 11:57

Ervaringen scouting Amsterdam

Hallo,

Wie heeft ervaring met scouting in Amsterdam? Ik heb een kind van 9 en denk dat het misschien wel iets is voor hem. Hij houdt erg van de natuur. Wie kan een organisatie aanbevelen?

Groetjes,

Festini

Festini

Mijn zoon heeft het een paar jaar prima naar zijn zin gehad bij Phoenix, in Osdorp. Maar je moet een organisatie in jouw eigen buurt hebben, want op scouting doen ze vriendjes op, daar komen afspraken en verjaardagsfeestjes van, en dan is het handig als men op fietsafstand van elkaar woont. Zeker in Amsterdam, waar lang niet iedereen over een auto beschikt.

Je moet eerst bedenken: wil je land- of waterscouting. En als die keuze is gemaakt, kijk dan wat de dichtstbijzijnde clubs in die richting zijn, en maak daar dan een keuze uit. Vaak mag je kind een of meer keer gratis op proef meedraaien. Kijk ook even naar de tijden van de opkomsten. Zoon (welp) ging op zaterdagochtend, maar er was ook een vereniging die de opkomsten voor welpen op een doordeweekse avond had.

Voor de echte natuurvorsers is er trouwens ook de Jeugdbond voor Natuur, maar ik weet niet wat daar de beginleeftijd is.

Groeten,

Temet

toevoeging

Nog een reden waarom je een club dichtbij moet hebben: soms gaat het hele spul op de fiets weg. Dan moet je kind zich dus met fiets bij het honk melden. Onhandig als je dan eerst de hele stad door moet met de fiets in de achterbak.

Groeten,

Temet

Pabomoeder

Pabomoeder

18-06-2018 om 08:29

geen wachtlijsten?

In mijn woonplaats (niet Amsterdam) is er een enorme wachtlijst voor scouting. Een jongetje van 9 kan het schudden hier....
Ik weet niet of dat in Amsterdam ook is, maar iets om in het achterhoofd te houden. Scouting is wel erg leuk!

dat weet ik niet

Een groot voordeel van wonen in een niet zo populaire Amsterdamse buurt is dat je met dit soort dingen niet altijd te maken hebt. Bij de scoutinggroepen die ik benaderde (een in Osdorp, een in Badhoevedorp, wat voor ons vlakbij ligt) speelde dit probleem niet, maar dat kan elders wel anders liggen. Ik had er niet bij stilgestaan, ik had alleen over dit probleem gelezen in relatie tot voetbal en hockey. Er zijn wel behoorlijk veel scoutinggroepen in Amsterdam voor zover ik weet, misschien valt het mee.

Groeten,

Temet

Aanrader

Onze zonen zitten beide op scouting. Oudste (bijna 10) zit er nu voor zijn 5e seizoen en zou het voor geen goud willen missen. Ze gaan volgende week op zomerkamp, echt iets voor ze om naar uit te kijken. De jongste (bijna 5) moest verplicht mee, omdat ik vorig jaar leiding ben geworden bij de bevers (4-7 jaar). Ze leren er veel en vindt het super dat ze elkaar waarderen op wie ze zijn. Ieder zijn kwaliteiten 👍🏼.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.