Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
NQ

NQ

08-05-2018 om 18:45

kinid voelt zich geïntimideerd op de camping

Sinds vorig jaar hebben wij een stacaravan op een camping in Nederland. Er zijn daar veel vaste bewoners en veel kinderen. Dat zou leuk moeten zijn zou je denken. Er is echter 1 meisje op de camping van nu 11 jaar waar mijn dochter van 9 zich heel erg door geïntimideerd voelt, en eerlijk, het meisje kan erg bazig zijn en vorig jaar heb ik ook best wel eens een aanvaring met het kind gehad wegens een enorme brutaliteit naar volwassenen toe. Afgelopen weekend waren we er weer voor het eerst en bij eerste contact met dit meisje zag ik de hele houding van mijn dochter veranderen. Op de trampoline laat ze zich weg jagen, ook al zegt ze in eerste instantie heus wel dat zij er eerst op zat en nog niet klaar is. Tranen in haar ogen omdat ze zich geen houding weet te geven. Ik probeer haar uit te leggen dat ze door een rechte houding moet laten zien niet van het meisje bang te zijn, precies zoals ze op school leren in de kanjertraining maar dit meisje maakt iets bij mijn dochter los. Hoe kan ik haar hier het beste mee helpen?

Lou

Lou

08-05-2018 om 19:53

Met iemand anders?

Je rug recht houden (fysiek, maar vooral mentaal) is natuurlijk ook heel lastig. Vermijden kan ook een oplossing zijn. Je dochter voelt zich vast sterker als ze met iemand anders is. Dus misschien kan ze aansluiting vinden bij iemand anders en wat meer met diegene optrekken. Dan maakt die trampoline ook minder uit.

Angela67

Angela67

08-05-2018 om 21:05

Nodig het meisje uit

Laat ze bijv samen pannenkoeken bakken voor een aantal kinderen? Dan doen ze wat samen en leer jij het meisje ook een beetje kennen.
Gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.