Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Liegen

Mijn dochter van 6 is echt een lieve meid met een zacht karakter. (Heel anders dan haar zusje)

Maar de laatste tijd liegt ze veel en dan voornamelijk over hetzelfde. De ene dag is het truusje, de andere dag pietje en dag daarna weer klaasje die haar geslagen/geschopt/geduwd of wat dan ook heeft.

Meestal is het op school dat het gebeurd maar vandaag is het ook thuis in de speeltuin gebeurd.

Wat mee speelt (denk ik) is dat ze niet echt een vriendin heeft in de klas. Ze heeft geen vaste vriendjes in de klas waar ze mee speelt of met wie ze omgaat. Ze valt er dus een beetje buiten..

Wel speelt ze veel na school met kindjes uit de buurt.

Vanmiddag in de speeltuin was ze daar met haar beste vriendinnetje. Het vriendinnetje ging met 2 andere meisjes spelen en wilde niet meer met haar spelen.
En toen ze vervolgens thuis kwam vertelde ze dat de meisjes hadden gezegd dat ze lelijk was en hadden haar in haar gezicht gespuugd en met zand naar haar gegooid.

Wat er nu precies gebeurd is weet ik niet, maar dat iig niet.

Ik heb haar wel uitgelegd dat als ze steeds liegt en er gebeurd echt iets dat ik haar misschien niet geloof.

Wat kan ik nog meer doen?

onderliggende probleem

Ik zou vooral niet ingaan op het 'liegen', maar alleen op het onderliggende probleem: je dochter voelt zich onprettig. Waar komt dat door en hoe kun jij haar helpen. Dat is de vraag.

Blijkbaar was je er zelf niet bij, in de speeltuin? Zorg er voorlopig voor dat je er wèl bij bent, en observeer wat er gebeurt. Op deze leeftijd moeten kinderen nog een hele hoop leren op sociaal gebied, daar kunnen ze best wat hulp bij gebruiken!

Over het liegen zou ik me verder niet zo druk maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.