Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Zwemles

Zwemles

02-07-2017 om 11:48

Privé zwemles

Mijn dochter heeft nu 16 zwemlessen achter de rug. We konden steeds niet kijken bij de lessen op de kijkdagen. Pas bij les 10 kon dat en toen schrok ik. Ik heb jaren lang met haar aan ouder en kind zwemmen gedaan en al wat ze leerde bij de Zwemles was watervrij worden. Ze had al meerdere malen geklaagd dat ze niet leerde zwemmen, ik heb verhaal gehaald en kreeg de horen dag de rest van de groep er niet aan toe was.na lang aandringen werd ze in een groep geplaatst waar ze al 15 weken bezig waren met zwemmen leren, resultaat 5 weken les en daarna hoorde ik dat ze weer terug was gezet omdat de rest van haar nieuwe groep naar het diepe ging en zij daar nog niet aan toe was.

Hoeveel privé lessen zou ze nodig hebben om toch weer verder te komen? Ik kan er 4 inkopen in de zomervakantie zou dat veel zoden aan de dijk zetten? De heeft in die paar lessen een mooie beenslag ontwikkeld.

Pirata

Pirata

02-07-2017 om 11:50

Ga naar een andere zwemschool, zou ik zeggen...

Zwemles

Zwemles

02-07-2017 om 11:57

Niet mogelijk

Er is een zwembad in de buurt van mijn vakantieadres daar kunnen we privéleven afnemen. In mijn omgeving is geen andere optie voor zwemlessen.

Zon

Zon

02-07-2017 om 12:12

geen andere optie?

Waar woon je dan? Even goed zoeken levert vast e.e.a. op. Er zijn tegenwoordig veel particuliere zwemscholen die in kleine groepjes zwemles geven. Soms in het zwembad van een hotel of in het zwembad van een zorginstelling.

Ik zou met deze zwemschool niet doorgaan en een alternatief zoeken.

Limi

Limi

02-07-2017 om 12:16

Er is toch niemand hier die jouw dochter heeft zien zwemmen en kan zeggen hoeveel lessen ze nodig heeft?

Maar het klinkt sowieso raar. 10 lessen voor watervrij worden, maar een andere groep zit na 20 lessen in het diepe? Die verhouding klopt natuurlijk niet.

Zwemles

Zwemles

02-07-2017 om 12:24

Limi

De andere groep was 15 weken bezig met zwemmen leren heeft daarvoor dus al watervrij lessen gehad.

Ik he. Rond gevraagd de enige andere optie is om 18:00 uur mijn dochter ligt om 18:30 op bed. Andere optie is weekend maar dan krijg ik het niet geregeld.

Zwemles

Zwemles

02-07-2017 om 12:25

Gaat niet om

Het gaat er niet om of ze in die 4 lessen leert zwemmen maar meer of ze in 4 prive veel meer zal leren als in reguliere lessen.

Pirata

Pirata

02-07-2017 om 12:30

gewoon proberen

Ik zou dan gewoon die 4 lessen proberen in de vakantie. Waarom niet tenslotte.
Hopelijk kan ze daarna aansluiten bij die "hogere" groep. En ik zou anders alsnog gaan shoppen. Mijn zoon heeft bijvoorbeeld vakantiezwemmen gedaan in een stad 45 km verderop. Dat was dan wel 5 hele ochtenden. En na 2 keer zo'n serie had hij zijn diploma. Dus in 2 weken eigenlijk.

Limi

Limi

02-07-2017 om 12:38

dat kan niemand zo zeggen

"Het gaat er niet om of ze in die 4 lessen leert zwemmen maar meer of ze in 4 prive veel meer zal leren als in reguliere lessen"

Niemand kent je dochter. Of degene die haar les zou gaan geven. Of hoe lang een les duurt. Of welke methode wordt gebruikt. Of dat je ook nog van plan bent om in de vakantie zelf te oefenen.

Of, ook niet onbelangrijk, hoeveel een privéles kost.

Zwemles

Zwemles

02-07-2017 om 13:30

De privélessen zijn bij een goed aangeschreven zwemschool, ze heeft in 5 reguliere de beenslag goed onder de knie, ze gaat met dat plankje als een speer door het water. Oefenen met mij wil ze niet, daarom voor 30 euro 45 minuten zwemles.

Limi

Limi

02-07-2017 om 14:08

maar ja

Kan ze ook de beenslag zonder plank met handen voor enz.? Er is zo toch niets van te zeggen als niemand haar ziet en weet hoe de lessen opgebouwd waren? Tenslotte moet je meer dingen kunnen fan alleen beenslag.

Maar als jij 120 euro kunt en wil uitgeven, moet je dat doen. Er is hier alleen niemand die iets kan zeggen over de mate van vooruitgang. Natuurlijk is er wat vooruitgang, maar hoeveel weet niemand.

Vesta

Vesta

02-07-2017 om 14:30

later nasr bed?

en 1x per week later naar bed is onoverkomelijk?

Ik weet nod dat mijn 7 jarige tot 8 uur moest trainen, die ene keer per week hield ze prima vol.
De andere dagen lag ze om 7 uur in bed.

Zwemles

Zwemles

02-07-2017 om 15:24

Limi

Nee dat kan ze niet daarom.wil ik juist dat ze les krijgt om dat te leren anders blijft ze in dag bad vol angstige kinderen rondhangen.
En ja later naar bed kan niet, het zou geen uurtje zijn maar 1,5 uur.

cat

cat

02-07-2017 om 16:03

Lastig te zeggen inderdaad

maar hier werkten privelessen echt ontzettend goed.
Dochter ging maar niet vooruit bij reguliere lessen. Althans, volgens de juf aldaar niet dan. Toen gingen ze over op een gestandariseerd systeem (zoveel lessen minimaal per groep) en dochter werd ingedeeld in een groepje waarbij ze in totaal nog iets van 40 lessen minimaal nodig zou gaan hebben. Ik was stomverbaasd want vond dochter goed zwemmen en kreeg maar geen goed antwoord op de vraag wat er nog miste in haar techniek.
Op priveles gezet en na 2 lessen mocht ze op voor a diploma. Na nog 3 of 4 lessen voor b. Heeft me veel geld gescheeld.
We hebben wel geluk gehad met de leraar, die was erg goed en kon gelijk zien wat dochter miste. (alleen maar bevestiging dat ze het goed deed)

Limi

Limi

02-07-2017 om 18:39

eerder

Er was eerder ook al eens iemand waarvan het kind absoluut niet op andere tijden kon omdat het om 18:30 naar bed ging en die moeder wilde ook privélessen omdat het kind zo voorliep.

Was jij dat ook?

Zon

Zon

02-07-2017 om 21:44

tja

Je wil een alternatief maar staat er niet echt open voor. Mijn zoon zwom ook van 18:15 tot 19:00. Alle kinderen kregen bij het omkleden direct een pyjama aan. Naar huis en naar bed. Sliepen zo. Die ene keer per week moet dat kunnen hoor, zeker als het een belangrijk doel dient. De weg die je nu bewandelt lijkt ook uitzichtloos. Soms moet je kiezen.

Alternatieven blijken er wel te zijn, alleen jij bent er star in. Ik kon het me ook niet voorstellen.

Zwemles

Zwemles

03-07-2017 om 08:01

limi en zon

Limi, nee

Zon ja dat zou een optie zijn, maar in pyjama een half uur achterop de fiets een uur na bedtijd vindt ik nogal wat.

In het weekend krijg ik het niet geregeld omdat ik te maken heb met werk en oppas. Er zijn dus geen alternatieven.

vlinder72

vlinder72

03-07-2017 om 09:01

Zwemles

Dan doe je een joggingbroek aan.

Je hebt vast goede redenen om je dochter om half zeven in bed te doen maar dat is echt heel vroeg. Als je dochter verder gezond is, is een dag in de week later naar bed echt geen ramp.

Wij eten pas na half zeven. Sterker nog. Ik kom om half zeven pas vask net thuis uit mijn werk.

Het is wennen maar met kinderen zal je steeds flexibeler moeten zijn. Sport/school, niemand gaat rekening houden met jouw schema.

Zon

Zon

03-07-2017 om 09:36

amen!

Precies, stel je iets flexibeler op en je kind haalt hopelijk sneller haar diploma. Ik noem dat win-win.

Zeetakje

Zeetakje

03-07-2017 om 10:27

Spoedcursus

En dit is alleen nog maar zwemles. Nu heb je nog de keuze uit een avondje laat naar bed, of in het weekend iets regelen. Bereid je maar voor. Er komt een tijd dat je kind voor een sport kiest, waar het in een team zit, dat op een vaste tijd traint. Dan zijn er geen alternatieven, en de wedstrijddagen en tijden kun je ook niet naar je eigen hand zetten.

Misschien is een spoedcursus in de zomervakantie een optie? Hebben veel zwembaden.

Petra

Petra

14-07-2017 om 22:59

privé les

Ik heb mijn zoon van de groepslessen afgehaald. Het duurt gewoon veel langer, ze moeten veel op elkaar wachten, de zwemleraar ziet niet alles etc..
Ik heb gekozen voor privé-les en dat ging echt super goed.
Een half uur non-stop aandacht, leerkracht ging mee het water in en hielp met armen/benen etc.. Je zag hem echt per les vooruit gaan.

Gewoon proberen! Kies wel voor een vaste zwemleraar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.