Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marit

Marit

29-08-2017 om 22:27

rugzak

Mijn zoon van 7 is toe aan een nieuwe schoolrugzak. Tegelijk wil ik de rugzak multifunctioneel kunnen inzetten (bijv. gym, judo, dagje uit etc.). Cars en planes zijn inmiddels nogal 'uit' bij hem. Ik zoek dus iets nieuws, maar ik weet niet zo goed wat. Ik wil graag een kwalitatief wat betere rugzak, maar met onze sloddervossen wil ik liever ook niet helemaal de hoofdprijs betalen. Wie heeft een tip, voor een leuke, liefst enigszins betaalbare, (redelijk) goede rugzak?

Alvast bedankt,

Marit

Mams

Mams

30-08-2017 om 08:15

Idee

Mijn zoon van inmiddels 10 jaar heeft al jaren een rugtas van bulbby. Via internet te bestellen, keuze in kleur, formaat en je kunt zelf een leuke afbeelding + tekst kiezen voor op de rugtas. In geval van onze zoon (ook nogal een sloddervos) kiezen we eigenlijk altijd voor zijn naam
Mooie, kwalitatief goede tassen die hier ongeveer 2 schooljaren meegaan. Kost ongeveer 25 euro.

Krisje

Krisje

30-08-2017 om 09:50

Twee jaar?

Een rugzak van 25 euro die twee schooljaren meegaat vind ik nou niet echt topkwaliteit. Ik heb drie jaar geleden bij het kruidvat een rugzak gekocht voor 3,99. Dochter wilde een blauwe en op het vakje zaten tot haar grote plezier witte sterren. Die is vorige week dus zijn vierde schooljaar ingegaan. Wordt dagelijks gebruikt (continuerooster), heeft dus tot nu toe 1,33 per schooljaar gekost, koopje.

Ik zou gewoon voor een simpele gaan, zonder naam of disney-afbeelding. Die zijn niet duur en kan je desnoods ieder jaar vervangen.

Idd. 25 euro en na 2 jaar aan vervanging toe???

Dat vind ik mwah. Nou ligt t wel een beetje aan t kind, maar mijn oudste van inmiddels 20, 3 e jaars student loopt nog steeds rond met zijn grijze brugklas eastpack van destijds een euro of 45. Kijk. Dat is kwaliteit.

( middelste van 17 is al aan zijn derde toe trouwens. Ter compensatie)

Ingrid

Grotere rugzak

Als het ook voor judo is, zou ik zeker voor een grotere rugzak kijken. Mijn zoon (8, groep 5) zit ook op judo en met de gym moeten ze naast gymkleren en schoenen ook een handdoek en slippers mee.

Hij heeft nu een rugzak van Mario. Deze gehaald bij de Intertoys.
http://static.intertoys.nl//BLKCAS/960x960/1198186_h04_web.jpg

Bosbes

Bosbes

30-08-2017 om 11:29

zou ik niet doen

Een schooltas ook voor judo e.d. gebruiken? Zou ik niet doen. Een schooltas gaat na een tijdje naar oude gelekte limonade en geplette beschimmelde bananen ruiken. Daar zou ik geen schoongewassen sportkleding in willen.

lieverdje

lieverdje

30-08-2017 om 15:00

kijk eens bij de tassenwinkel

zou ik zeggen. Daar heb je meestal kwalitatief iets betere rugtasjes. Niet goedkoop, maar ook niet heel erg duur (25-30 euro), die een hele schooltijd meegaan. Met tasjes van de speelgoedwinkel hebben we geen goede ervaring.

Vesta

Vesta

30-08-2017 om 15:13

sportspullen wordt al snel heel veel

Sportspullen zijn net een olievlek, het wordt steeds meer.

Bij judo dan geen schoenen, maar ik neem aan wel handdoek, ondergoed, badslippers, schone kleding voor na de training, en niet te vergeten het judopak, tel er nog wat blessure materiaal bij op: tape, schaar etc en het tikt lekker aan. Dat past niet in een schoolrugzak.

En ook gymspullen is fijn om in een aparte tas naast je schoolspullen te hebben. Die limonade over je gymspullen is ook niet zo fijn. En misschien mogen ze net als bij onze school alleen de gymspullen meenemen naar de gymzaal en moet de rest op school blijven. Dan heb je al 2 tassen nodig.

Marit

Marit

31-08-2017 om 20:07

bedankt voor alle input

Judospullen zitten nu nog in een andere rugzak, bedacht ik me later, dus dat houden we inderdaad nog maar even zo. Hier wordt overigen nog niet gedoucht door de jongsten, dat doen we dus lekker thuis. Maar wellicht zal dat in de toekomst wel veranderen. voor nu is het alleen judopak en thuis is het of wel eten, douchen en slapen ofwel douchen en slapen afhankeijk van de trainingstijd.

Wat betreft de schoolrugzak: ik ben er wel achter dat ik vooral vind dat hij toe is aan een andere rugzak (er zitten gaatjes in de bodem en daarbij heeft hij gezegd in een ander verband dat hij cars/ planes niet zo leuk meer vindt). Hij heeft er nog niet zo'n prob leem mee en de gaten waren hem nog niet opgevallen. Ik denk dat het meer een gevalletje 'ik wil niet iets nieuws, houdt het oude vertrouwde maar' is. Desondanks heb ik wel een nieuwe rugzak gekocht, een eastpak die ze voor 30 e bij de kruidvat hadden liggen en een andere dan die we de week ervoor gezien hadden en waar hij stellig van zei dat hij die stom vond. Met de gedachte erbij: als hij hem wil gaan gebruiken dan is hij voor hem, en anders wordt het een gezinsrugzak, wat ook geen overbodige luxe is. Maar hij vond hem wel leuk, dus dat zal wel goed komen. De rugzak is groter, dus multifuctioneel inzetbaar; de tip van de tassenzaak was ook een goede en daar wilde ik gisteren kijken toen ik op een wat groter winkelcentrum was, maar daar is de tassenzaak blijkbaar weggegaan, dus dat kon niet.

Bedankt zover in elk geval, ik hoop dat deze een tijdje meegaat

Marit

Half a twin

Half a twin

31-08-2017 om 22:11

3,99

Heb ooit toen de kinderen nog peuter en kleuter waren 2 rugtassen gekocht bij Zeeman. 4 euro per stuk. Maat kleine eastpak. Ze moesten hun eigen overnachtingsspullen dragen toen we per trein naar mijn zus gingen.
De rugtassen waren te groot en veel te groot maar de trip geslaagd.
Daarna zijn ze de tassen als gymtas gaan gebruiken. Allebei 8 jaar basisschool en de ene 1 jaar middelbare school en de andere 2 jaar. In deze "ik maak mij klaar voor het nieuwe schooljaar"week afscheid genomen van de laatste rugtas.
Topkwaliteit!!! Heeft net 40 cent per jaar gekost.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.