Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Helena

Helena

16-06-2019 om 21:22

Slaapproblemen zoon 10 jr

Hallo

Onze zoon van 10 durft niet alleen te gaan slapen.
We hebben meerdere manieren geprobeerd;
* alle kamers ed samen bekijken, alles op slot draaien, er is echt niks
* begrip, lief blijven, bij hem liggen etc
* elke dag 1 trede lager gaan zitten op de trap. Zodra we beneden waren werd hij bang en begonnen we weerbovenaan...
* wat harder en aangeven nadat we alles haffen bekeken dat hij nu echt zelf moet slapen
* op n andere kamer dan die van hem gaan liggen

Het wil allemaal niet...

Hij heeft een enge reclame gezien en blijft bang...

Wat moeten we nu doen? Het is voor ons echt een lastige... we blijven soms wel tot 22:00 uur boven omdat hij niet in slaap komt...

Help....

Guera

Guera

16-06-2019 om 21:33

Bij jullie?

Kan hij niet op matrasje bij jullie?
Hier ook fases meegemaakt
Ik ging dan weleens mee naar boven
Boek lezen.
Kind slapen op matrasje op onze kamer
Ging vanzelf weer over
Ik heb wel tijd genomen voor gesprekken en oefeningen mbt gedachten sturen. Hij is de baas over zijn gedachten. Het is het waard dat te oefenen met bv visualisatie
Mijn kinderen hebben daar ook nu profijt van als ze stress hebben met toetsen ofzo

Misdreavus

Misdreavus

16-06-2019 om 21:35

herkenbaar

Ach, arme jongen, ik kan het me zo goed voorstellen, in groep 8 hebben we een film gekeken die ik echt heel erg eng vond (en de rest van de klas kennelijk niet), het heeft maanden geduurd voor ik weer gewoon durfde te slapen.

Wat mij toen heeft geholpen was dat mijn moeder besloot om ons huisdier bij mij op de kamer te zetten 's nachts. Het was een klein dier in een kooi, dus rationeel gezien had ik er niets aan, maar goed, rationeel gezien was er ook niet echt iets om bang voor te zijn.

rode krullenbol

rode krullenbol

16-06-2019 om 22:59

Enge reclame?

Wat is dat voor een reclame geweest?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.