Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mams

Mams

16-08-2017 om 07:25

Stedentripje met zoon van 10 jaar

Komende herfst ga ik met één van onze zoons (10 jaar oud) een stedentripje maken, gewoon 1 nachtje in een nederlandse stad en dan lekker samen slapen in een hotelletje en het gezellig maken.

Ik vind het echter lastig te bedenken waar we precies naartoe kunnen gaan en hoe ik een leuke accomodatie vindt. Gewoon een stad uitkiezen, kijken wat daar te doen is en dan in het van der Valk hotel een kamer reserveren lukt natuurlijk wel, maar ik wil eigenlijk graag iets bijzonderders...

Hebben jullie tips? voor een leuke stad en (misschien nog wel belangrijker) voor een speciale overnachtingsplek?

De zoon in kwestie is een kind dat geniet van gezelligheid, van lekker eten en drinken en gevoelig is voor ambiance. Hij heeft geen speciale interesse in culturele zaken (ik ook niet), dus daar ben ik niet naar op zoek....

Angela67

Angela67

16-08-2017 om 07:31

Boot

Is er niet een schip in Rotterdam omgebouwd tot hotel? En je hebt daar ook een jeugdherberg in die gekantelde'blok'woningen. Googlen op 'bijzondere hotels' levert vast ook wel wat op.
Gr Angela

Evelien

Evelien

16-08-2017 om 08:18

Rotterdam

Als stad is Rotterdam leuk met Euromast, zo'n bus die op het land rijdt mar ook het water in gaat, het scheepvaartmuseum etc. Lek om ergens in een niet-Nederlands restaurant te eten. Weet de naam niet, maar was iets van Marokkaans met veel kleurige lampen. Waan je je in het buitenland. Ik heb geen speciale overnachtingsplek.

Wat ik wel een keer gedaan heb is met mijn zoon overnachten in een echt "ridderkasteel", maar dat was in Heemskerk volgens mij (ergens in N-H), was omgebouwd tot YMCA en we sliepen gewoon op een zaal (hoewel ze er misschien ook kamers hebben). Zoon was toen wel iets jonger en vond dat wel leuk. Dat hebben we toen gecombineerd met IJmuiden boot door de haven, indrukwekkend, strand (toen redelijk lekker weer) en ergens richting het strand fietsen. Misschien ook te combineren met kaasmarkt in Alkmaar, hebben wij toen niet gedaan.

Mams

Mams

16-08-2017 om 08:22

Leuk!

Dank voor de tips tot nu toe. Rotterdam is zeker leuk, maar geen optie. We wonen hier namelijk

Triva

Triva

16-08-2017 om 08:35

hmm

Ik zou een b&b nemen ivm dat gevoel voor ambiance. Zoek via booking.com geen vdvalk.

Pooh bear

Pooh bear

16-08-2017 om 08:38

Leuke steden

Zelf vinden wij Utrecht en Maastricht erg leuk. Of Amsterdam.
Wat ik met mijn dochter een x gedaan heb is een Van der Valk hotel bij Middelburg met de trein. Daar kon je toen (vorig jaar) een buskaartjes bij krijgen voor de summer expres dat is een busdienst die langs allerlei dorpjes in Zeeland gaat. Eeg leuk onderweg kan je uitstappen waar je wil en daarna weer verder naar de volgende plaats met de volgende bus.

Pooh bear

Pooh bear

16-08-2017 om 08:45

Van der valk

Een b&b is vaak veel gezelliger inderdaad met meer sfeer. Maar het is wel net wat je zoekt. Mijn dochter is juist gek op van der valk. Ze mocht vorig jaar van mij het hotel en de stad uitzoeken waar ze heen wilde gaan.
Ze keek voornamelijk naar het hotel ze wilde zi chique en modern mogelijk met een zo'n groot mogelijk ontbijt. Toen zijn we dus bij dat hotel in Middelburg uitgekomen.
Nadeel van van der valk is wel dat het altijd een beetje buiten de stad ligt.

Den Haag

Novotel in Den Haag. Zit je midden in de stad. Je kunt er bijvoorbeeld de binnenhof, tweede kamer en ridderzaal bezoeken met rondleiding. Dat is leuk om te doen met een 10 jarige.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

16-08-2017 om 09:19

Hoorn?

Volgens mij zit er een vd Valk of NH hotel in Hoorn, nou ja net erbuiten, maar 2 min van de stad. Vanuit daar kun je naar Medemblik, Enkhuizen, Boottocht IJsselmeer, museum de Broeker veiling is leuk. Hoorn heeft ook een bioscoop.

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

16-08-2017 om 09:20

Nijmegen

Is ook wel een leuke stad. En als je van fietsen houdt kun je ofwel naar de heuvels van Berg en Dal Groesbeek of de andere kant uit naar het vlakke polderlandschap richting Millingen.

Vesta

Vesta

16-08-2017 om 10:00

Maastricht

Maastricht in de Stayokay, die zijn echt berekend op kinderen en op loop afstand van het centrum.

Wij wonen vlak bij Rotterdam maar idd de slapen op de boot was geweldig. En je dan als tourist in eigen stad gedragen. Doen wij ook in onze eigen stad en dan zie je toch echt andere dingen, dingen die je normaal niet doet.

Amersfoort is ook erg leuk, maar bij ons grote favoriet: Groningen, gaan we elk jaar wel een paar dagen heen en nog hebben we lang niet alles gezien en gedaan.

Lente

Lente

16-08-2017 om 10:19

Van der Valk in centrum van Roermond

Fijn hotel, zeer goed eten.

Vila

Vila

16-08-2017 om 10:56

interesses

Ik zou eerst naar zijn interesses kijken. Is er een museum, activiteit, of iets anders dat hem aanspreekt? En dan daarop de stad uitkiezen. Kortom wat is ergens te doen wat hij leuk vindt?

Mams

Mams

16-08-2017 om 11:11

Wat vindt hij leuk...

Leuke tips tot nu toe! Ik bedenk opeens dat hij, toen we erlangs reden, weleens gezegd heeft dat ie best een keertje naar corpus zou willen. Ligt in de buurt van Leiden. Dus denk dat ik iets ga zoeken in die buurt...

Vila

Vila

16-08-2017 om 11:33

Leiden

Leiden is een hele leuke stad. Prima om een tripje aan te besteden. Je hebt er ook Naturalis en het Museum van Oudheden. Ik sliep er eens in het Fitland Hotel, modern en pal naast Leiden Centraal gelegen.

Lente

Lente

16-08-2017 om 11:38

Volkenkundig museum was hier een hit

Mijn kinderen hadden daar meer mee dan met Naturalis.

Corpus vonden wij teleurstellend. Ga op een rustig tijdstip want er staan leuke spellen om te doen (met scherm) maar je komt nauwelijks aan de beurt als het druk is.

Annie

Annie

16-08-2017 om 22:32

Amsterdam

Ik heb net een nachtje geboekt in Amsterdam bij the Hoxton. Colourful vond ik een heel leuk B&B (volgende keer dan maar!)

Pien

Pien

17-08-2017 om 18:49

Naturalis

Naturalis ondergaat een grote verbouwing, waardoor maar een klein deel geopend is. De T-Rex die de afgelopen maanden de grote trekpleister was, is inmiddels op wereldreis langs andere musea en komt pas na de verbouwing weer terug.

Mams

Mams

17-08-2017 om 20:09

B&b in Leiden?

Heeft iemand toevallig ervaring met een leuke b&b in Leiden?

Heb ff gecheckt bij zoon wat hem leuker lijkt: groot, beetje luxe hotel of gezellige, kleine b&b. Hij vindt beiden leuk maar klein en gezellig wel het allerleukst

Alison

Alison

21-08-2017 om 00:26

Noormannen

Briljant idee Mams.
Ik was mijn hoofd aan het breken waar ik zoonlief blij mee kon maken voor zijn 18e verjaardag in oktober.
Zoon is nog wat kinderlijk, gelukkig want hij is al zo snel groot geworden, en hij heeft ineens een fascinatie voor Vikingen/Noormannen. Een weekendje Noorwegen zit er, denk ik, niet in maar misschien is er in Nederland/België/Duitsland wel iets wat interessant is? Iemand een idee?
Maar ik ga toch eens kijken wat en waar nou precies iets Viking-achtigs te doen is in Noorwegen en hoe daar te komen/overnachten/vervoeren. Als iemand dat al eens gedaan heeft hoor ik graag tips. Ik heb 15 jaar geleden een keer gevlogen en ben verder nog nooit alleen naar een vakantiebestemming in het buitenland geweest en zoon al helemaal niet.

vlinder72

vlinder72

21-08-2017 om 08:02

Alison

Roskilde in Denemarken misschien. Daar is een mooi museum met heel veel vikingboten.

Mijntje

Mijntje

21-08-2017 om 09:24

Roskilde is erg de moeite waarde!

Ook Den Haag

Een 10-jarige zal een bezoek aan Madurodam vast wel leuk vinden, en de volgende dag naar het Museon.

Niki73

Niki73

22-08-2017 om 12:27

Zelf uitzoeken

Als je een stad hebt gevonden, kun je hem zelf ook een hotel laten kiezen via een boekingssite. Je zet hem erachter, geeft een budget, en laat hem maar kijken. Jij betaalt, dus jij hebt de eindstem, maar hij kon nog wel eens met verrassende ideeën komen.
Dit heb ik vorig jaar met mijn kinderen gedaan toen ik met elk apart op stedentrip ging. Ze kwamen elk op een totaal ander type hotel uit. Allebei leuk, trouwens.

passiebloem

passiebloem

06-09-2017 om 19:04

geen stad maar andere activiteit

Ik ben vorig jaar met mijn zoon gaan wadlopen in Pieterburen. Hij was toen twaalf. Geweldige ervaring. Omdat wij aan de andere kant van Nederland wonen ben ik twee nachten gegaan. We hadden een soort arrangement in een hotel in Pieterburen inclusief kaartjes voor de zeehondencrech,2 keer ontbijt, een keer diner en het wadlopen. We zijn een avond in Groningen geweest. Sowieso heel leuk om met een kind weg te gaan. Is het toch heel anders als met bijde ouders en kinderen.

Jackie

Jackie

07-09-2017 om 11:55

is het al te laat om te reageren?

Zo niet, wat dacht je van Brugge?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.