Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tamara

Tamara

22-02-2018 om 10:39

Tips gezocht voor logeren bij bedplasser

hallo, mijn jongste dochter van 7 is 's nachts nog niet droog en wil daarom 's nachts nog niet zonder luier slapen. Ze is erg gesteld op de geheimhouding, dus dat respecteren we dan ook. Nu heeft haar beste vriendin gevraagd of ze komend weekend bij ons mag slapen. Ze heeft al ja gezegd, omdat ze dit natuurlijk ook graag wilt, maar ze wil niet dat zij er achterkomt dat ze nog met een luier slaapt. En nu het weekend dichter bij komt begint ze nerveus te worden, terwijl het juist iets moet zijn om naar uit te kijken. Ik heb geprobeerd haar te overtuigen dat haar "slaappamper" niet te zien is onder haar pyjama en dat we die pas op het allerlaatste moment aan doen. Heeft er iemand nog een tip die wij kunnen gebruiken?

Kaori

Kaori

22-02-2018 om 10:52

broekje

heeft ze echt een luier om of zo'n broekje?
Want dan kan ze het gewoon zelf doen in het toilet of de badkamer.

Ik heb bij het vriendinnetje van dochter gemerkt dat openheid er over veel helpt bij de acceptatie ook door de vriendinnen.
Bij logeren over en weer was het daarom nooit een probleem en omdat de vriendinnen het wisten was er op school ook nooit discussie want dan had je er niet 1 maar 4 tegen over je. Het was eigenlijk nauwelijks onderwerp van gesprek.

Bij ons viel het in het rijtje: x heeft gescheiden ouders, Y plast nog in haar broek en z heeft een vervelend zusje, ach iedereen heeft wel wat. En die luchtigheid helpt veel.

Tamara

Tamara

22-02-2018 om 11:03

luier

Zij heeft zelf gekozen voor luiers, maar we hebben ook wel eens broekluiers. Ze vind momenteel de luiers van het kruidvat de beste. Dan kan ze ook gewoon lekker haar pyjama aan kan en nog even beneden zitten, zonder dat ze dan al een luier aan heeft. Ze kan een luier prima zelf aan doen, maar meestal doe ik het nog (al is het vaak een smoesje om nog even lekker saampjes te kletsen).

Tango

Tango

22-02-2018 om 11:08

Ik zou dan

als ze de luier zelf aan doet, zou ik haar dat dan kort voor het slapen laten doen. Ze kan dan nog even naar het toilet gaan en daar de luier aantrekken. Of lukt dat niet staand? Anders zou ik inderdaad een broekje doen voor een nacht en dat op een plek klaarleggen die zij weet. Het makkelijkst is bij het toilet, maar dan moet daar wel een plek zijn waar het niet opvalt.
Er open over zijn moet ze vooral ook zelf willen. Als ze dit niet wil zou ik dat voorlopig zo laten.

Tamara

Tamara

22-02-2018 om 11:15

Tango

De luier is niet het probleem, die kan ze zelf gewoon staand aan doen of liggend op bed. Luiers staan op onze slaapkamer en daar kan ze die gewoon daar aan doen. Ik denk alleen dat 's ochtends het moeilijkste moment komt, als ze met de volle luier uit bed stapt. Nu zal het een moeder misschien sneller opvallen, dan een ander kind wat het niet weet.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-02-2018 om 14:44

Waar weggooien?

Ik weet niet waar je dochter normaal de luier laat, maar misschien is het voor haar fijn als ze m ergens weg kan gooien waar vriendinnetje het niet ziet. Dus niet in het prullenbakje op de badkamer, maar discreet ergens anders

's ochtends

Ze kan de luier ook in bed uittrekken (dan leg je 'van tevoren ook vast ergens een onderbroek in het bed) en daar dan zolang even laten liggen. Zodra de meisjes de kamer uit zijn kun jij de de luier ongezien verwijderen.

Tamara

Tamara

23-02-2018 om 09:44

Jippox

Dat is misschien ook wel een optie. Normaal gooit ze haar luier weg in een zakje dat ze in de vuilnisbak boven gooit, maar ze kan die inderdaad ook even onder de dekens laten liggen. Ik zal het het eens voorstellen.

Tamara

Tamara

24-02-2018 om 09:14

Bedankt

Het is goed gegaan, onze slaapgast heeft er niets van gemerkt. Wel een kleine uitdaging vannacht gehad, maar dat is allemaal goed gekomen.
Bedankt voor de tips

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.