Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lucky

Lucky

10-06-2018 om 08:01

Verkeerd montuur uitgekozen voor dochter

Hallo

Mijn dochter heeft sinds gisteren een bril. Deze is vooral voor
Schrijven, lezen en dingen dichtbij.
We hebben hem vorige week uitgekozen en hij staat haar erg leuk.
Nu hebben we hem ontvangen en blijkt er op de pootjes een draakje te zitten dus mijn zoon zei al meteen dat het een jongensbril was.
Ik ben bang dat als ze morgen naar school gaat met haar
Bril dat er dan meer kinderen zeggen dat ze een jongensbril heeft en dat ze hem dan op een gegeven moment niet meer op wilt.

Wat zouden jullie doen? Terug naar de opticien om hem te proberen om te ruilen of hem houden?
Het model staat haar wel alleen de zijkant van de pootjes zijn jongensachtig.

Alvast bedankt

Groetjes mama van 3 kids

Mond houden

Niks zeggen, hoogstwaarschijnlijk maakt niemand er een opmerking over, en zo wel, dan gewoon roepen: Hoezo jongensbril, waar staat dat dan?

Een leuke bril is een leuke bril en ik snap eerlijk gezegd niet waarom een draakje per se alleen voor jongens zou zijn.

Zoon terugfluiten als hij er weer over begint, verder geen punt van maken en waarschijnlijk kraait er geen haan meer naar.

Groeten,

Temet

Overigens

Wij hebben zoiets wel een gehad met zoon, toen 8. Oma had een vest voor hem gekocht. Zoon blij. Pas die avond viel me op dat de mouwaanzet was aangerimpeld, beetje pofmouwachtig, en waarschijnlijk was het dus een meisjesvest. Man en ik hebben gewoon niets gezegd en verder viel het ook niemand op.

Groeten,

Temet

een bril jongensachtig?

Het is 2018 en een bril met een draakje op pootje is alleen voor jongens? Koop voor je zoon het (erg leuke) boek Ingraine Zonder Vrees van Cornelia Funke. Dan weet hij dat er in ieder ook meisjes zijn die ridder willen zijn en met draken vechten.

Inanna

Inanna

10-06-2018 om 10:54

draken zijn ook voor meisjes

Mijn dochter van inmiddels 13, vond draken altijd ontzettend leuk, dus die zou er heel blij mee zijn geweest.
Ik ken heel veel vrouwen die van draken houden (kleding, sieraden, decoratie in huis, tattoos, etc), dus dat het voor jongens zou zijn zie ik niet zo.
Wat vind je dochter zelf van? Heeft ze er überhaupt iets over gezegd?

Het valt mij persoonlijk nooit op wat er op de pootjes van iemands bril staat, jullie hebben het zelf bij het passen ook niet gezien, dus best kans dat het niemand opvalt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-06-2018 om 11:20

Vervelend kereltje

Slaat helemaal nergens op dat draken alleen voor jongens zijn, en als je niets leuks kunt zeggen mag je ook je mond houden.

Mijntje

Mijntje

10-06-2018 om 11:38

hip

Jongens - en meisjesbrillen, ja misschien dat roze brillen meisjesbrillen zijn, maar meisjes dragen ook blauw, het is allemaal cultuur bepaald. En trouwens: roze was in 1918 een mannenkleur.
Niet bang zijn voor pesten. Je dochter is helemaal hip met haar genderneutrale bril.

margaretha

margaretha

10-06-2018 om 12:52

draken ook voor meisjes

Heel lang geleden.....in de tijd van de poesie-albums, heb ik (op ijn verzoek) een schitterende tekening gekregen van een draak in mij album. Tja niet zo publiek als een bril, maar toch

Dochter hier

Wil alleen draken lego, dinosauriërs en meer van die (jongens) dingen, dus niks aan de hand!

Lucky

Lucky

10-06-2018 om 22:35

Bedankt

Bedankt voor jullie reactie’s.

Mijn dochtertje is blij met haar bril.
Het was me tijdens het passen niet opgevallen.
Het zal wel goed komen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.