Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
shc2014

shc2014

21-04-2018 om 07:27

Vriendjes en vriendinnetjes

Momenteel zit mijn dochter in klas 2 op school. Het kost wel wat moeite om der draai te vinden. Ze maakt vriendjes en vriendinnetjes. Leert hoe de structuur gaat op school. Allemaal veel voor zulk kleintjes en voor mij ook hoor. Maar nu loopt ze al maanden met 1 dinnetje in de maag. Mijn dochter heeft tijd van complete afkeer ernaar gehad. Zelfs tot nachtmerries toe. Ze deed haar pesten en duwen en schoppen. Ze stroken elkaar niet. Juf zet ze dan ook met regelmaat uit elkaar. Toch blijft het meisje volhouden en mijn dochter opzoeken. Ze wil zo graag alleen met mijn dochter spelen. Dol graag. Dat is fijn en dat kan maar als het botst? Dochter zegt het meisjes alles afpakt. Zelfs stiekem. Maar ook zo om te treiteren? Al zegt mijn dochter nee niet doen ander kind gaat door. Mijn dochter zit op haar einde en wordt boos. Dan gaat ander kind zeggen dat mijn dochter slaat en schopt. Heel gemeen en achterbaks eigenlijk. Toch trokken ze in de ochtend weer met elkaar op. Mijn dochter vraagt of ik dit op kam lossen. Ze vroeg me mee de klas in zelfs omdat ze einde raad is. Zou het graag voor der oplossen . Heb de moeder van ander kind bericht over de situatie. Maar dat werkt ook niet zo met succes. Maar het word dan gedeelt lijktt me zo.

Ik vindt dat kinderen dit onderling zelf moeten oplossen maar als een ander kind blijft bemoeien en treitere en geen nee accepteerd. Je loopt je eigen weg en het bemoeid en irriteert. Dan schop je maar van je af lijkt me zo? Echt pesten is het niet op die leeftijd. Zijn ze nog te jong voor. Maar als het wel wordt of is mag je als kind toch van je afbijten lijkt me zo. Hoe gaan jullie mnet zulk situatie om?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.