Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

welk merk jongensbroek valt breed?

Onze jongste zoon is door medicatie aangekomen en heeft nu echt een behoorlijk buikje. Dit is heel lastig met broeken kopen. Ik ben op zoek naar broeken dit wat breder/ruimer vallen; tegenwoordig is er vooral veel skinny en slim fit te vinden.
Broeken van de WE moet hij 2 maten groter kopen (hij is 154cm maar moet daar maat 164 hebben), maar dat zit dan niet mooi want veel te lang. Zelfde geldt voor Name It.

Iemand tips? Tumble&Dry past ook niet. Ik meen me te herinneren dat H&M vroeger een Kids+ afdeling had maar die hebben ze volgens mij niet meer.

Jasmijn

Jasmijn

06-04-2019 om 15:25

naaiatelier?

En zo'n broek van WE, zit deze dan verder goed? Alleen maar te lang? Dan zou ik er een paar kopen en ze bij een naaiatelier korter laten maken, zo heel veel kost dat niet.

Marie

Marie

06-04-2019 om 15:38

Zelf doen?

Korter maken kun je misschien ook wel zelf?
Ten minste dat zou ik doen.
Maar ik heb dat dan ook nog geleerd vroeger. En kan het nog steeds.

Marie

Marie

06-04-2019 om 15:45

C&A?

Ik kan me herinneren dat C&A ooit ook broeken had die wijder waren. Maar heb geen flauw idee of ze die nog steeds verkopen (geen kleine kinderen meer)

Marie

Marie

06-04-2019 om 15:48

Google

Heb even gegoogled en ik zie dat ze bijvoorbeeld bij Bonprix wijdere broeken hebben

https://www.bonprix.nl/categorie/kinderen-jongens-grote-maten/

Mijntje

Mijntje

06-04-2019 om 16:14

bij

mijn zoon hetzelfde en ik heb ook bij bonprix drie wijde broeken voor 45 euro gekocht. Verder draagt mijn zoon het liefst joggingbroeken, maar die moeten ook niet al te strak zitten anders is het net een legging.
Dus als iemand nog een tip heeft voor wijde joggingbroeken lees ik die graag!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

06-04-2019 om 20:20

C&A

Ik vind de regular fit broeken van C&A fijn en niet zo duur. Bestellen en Retourneren gaat makkelijk.
Joggingbroeken zijn hier van zeeman. Maar daar mag zoon niet mee naar school.
Zoon heeft nu ook een broek van Hilfiger. Gekregen van een vriendje die ‘m niet meer paste. Nieuw waarschijnlijk reteduur, maar het is echt een fijne broek en je ziet echt dat het kwaliteit is.

Een jeans in die maat korter laten maken zou ik niet snel doen. Dat ziet er niet uit.

rode krullenbol

rode krullenbol

06-04-2019 om 23:49

Beste Grasspriet1980,

Graag breng ik ten aanzien van het kopen van wijdere broeken toch ook nog enkele alternatieven onder de aandacht, die – als het goed is – minder geld, tijd en moeite met zich brengen.

1. Het verplaatsen van de knoop. Indien enkele millimeters verplaatst, hoeft deze ingreep niet/nauwelijks op te vallen, terwijl het in comfort een groot verschil kan maken.

2. De knoop vervangen door een vreethaak. Je hebt ze niet alleen van horen zeggen, maar ze bestaan ook echt; zie bijvoorbeeld https://jandegrotekleinvakman.nl/nl/knopen/broekband-verlenger-drie-stuks-17mm-13mm-en-10mm/a-13164-64.

3. De ga-met-je-broek-in-bad-methode: d.w.z. de broek uitlubberen door ’m aan te trekken, nat te maken en aan het lijf weer droog te laten worden.

4. De broekbandverlenger; zie bijvoorbeeld https://www.conrad.nl/p/broekband-en-kraagoprekker-083923.

5. De gordelverlenger. Aanzienlijk minder flatteus zou ik zeggen, maar wel efficiënt; zie bijvoorbeeld https://www.etsy.com/nl/market/gordel_verlenger.

6. Zelf de broekband verlengen – zie het Internet voor gedetailleerde instructies – of dat laten doen door een kleermaker.

In het geval deze opties geen van alle een werkzame oplossing bieden voor het probleem, dan rest nog altijd optie 7: de mogelijkheid om voortaan slechts broeken aan te schaffen die (zo ongeveer) de juiste maat hebben qua beenlengte, maar van een rekbare stof zijn vervaardigd. Met de zoekterm ‘superstretch’ zouden die wel te vinden moeten zijn.

8. De aloude denim tuinbroek tenslotte zou eventueel ook soelaas kunnen bieden. Persoonlijk vind ik die doorgaans heel leuk eruit zien. Misschien is er moeilijk – slechts tweedehands – aan te komen.

Succes ermee!

Rode krullenbol

grasspriet1980

grasspriet1980

07-04-2019 om 09:57 Topicstarter

bedankt

Bedankt voor alle reacties! Bonprix heeft op het oog best leuke modellen, daar ga ik wat van bestellen. Per stuk rond de 29 euro. Prima. C&A vind ik qua modellen niet zo (uit ervaring, misschien nu andere collectie)

Tip van de knoop verzetten is misschien ook een optie. Ik ga het eens proberen!

Yaron

Yaron

07-04-2019 om 19:42

Vingino

De vingino outlet heeft ook broeken die wijder zijn, maar daarbij is het wel handig ze te passen. Ook niet heel duur, 35 euro en vaak een aanbieding waarbij de tweede voor de helft van de prijs is. De broeken hebben een mooie pasvorm vind ik, die van C&A zijn vormelozer volgens mij.

grasspriet1980

grasspriet1980

13-04-2019 om 17:22 Topicstarter

name it

Ik heb bij Bonprix besteld maar die modellen vind ik echt niet mooi; zit geen vorm in.
Bij name 2 broeken in maat 164 besteld, die zitten prima en niet heel veel te lang.
Vreemd genoeg x-tra slim fit maar zitten echt mooi (name it NitClas x-slim fit jeans)
Helaas hebben ze deze alleen in zwart en grijs.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.