Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dolfijntjeslove

Dolfijntjeslove

11-04-2019 om 22:30

Zaken waarvan wordt geacht dat onze kinderen die leuk vinden

Laatst had mijn jongste afzwemmen, eerste zwemdiploma, jeej!
Helaas was het "feestje" voor haar geen feestje want ze was doodsbang voor de dansende mascottes.
De zwemjuffies vonden het maar raar dat onze dochter de mascottes heel eng vond en vooral niet leuk.

Nu heb ik wel vaker gemerkt dat er zaken zijn waarvan wordt geacht dat onze kinderen het leuk vinden, maar dat vinden ze niet.
Zo had onze zoon vorig jaar een kamp met een playbackavond waar alle kinderen een act hadden, maar hij niet, want dat vond hij stom.
De meester die voor die klas stond vond dat heel raar want playbacken vinden alle kinderen leuk.

Herkennen jullie dit soort situaties ook?


Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-04-2019 om 22:54

Hmmm

Ik ken wel meer kinderen die bang zijn voor verklede mascottes. Je zou verwachten dat zo’n zwemjuf daar ook wel ervaring mee heeft. Idem voor de playbackavond. Veel kinderen vinden dat spannend en noemen dat dan stom. Of vinden het echt stom, dat kan natuurlijk ook.
De uitdaging is om uit te vinden wat erachter zit. Het is niet erg om dingen eng te vinden, en afhaken mag altijd, maar dan kun je ook leuke dingen missen.

Clair

Clair

11-04-2019 om 23:00

Bevestigen

Bevestig je kind veel.
Want kinderen kunnen daadwerkelijk gaan geloven dat ze erg raar zijn als ze zoveel niet leuk vinden waarvan anderen zeggen dat 'alle kinderen ze leuk vinden'.

Nee, ze zijn niet raar. Ze hebben een andere smaak.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-04-2019 om 23:13

Oja

Mijn kinderen vinden/vonden kinderfeestjes niet leuk. Ook die van hunzelf niet. Zoon heeft zijn laatste gegeven toen hij 8 werd. Hier heeft hij ook wel verwonderde vragen over gehad:’ wil jij dan niet veel cadeautjes?’
Dat hij hierdoor ook vrijwel niet meer wordt uitgenodigt op feestjes van klasgenoten vindt hij een mooie bijkomstigheid
Dochter is op haar 16e gestopt met uitgebreid vieren. Gewoon met het gezin is leuk genoeg.

Mijn zoon houdt niet van snoep. Echt niet. Dus als hij het krijgt aangeboden bedankt hij vriendelijk. Hij heeft van een moeder ook wel eens commentaar erop gehad, dat ze dat maar raar vond.

Mijn kinderen mogen raar zijn.

Maike

Maike

11-04-2019 om 23:16

Ja, ik herken dat wel.

Toen wij in NL kwamen wonen viel het ons op dat de kinderen bij elke 'feestelijke' gelegenheid bijkans doodgegooid worden met patat. Zoontje vond dat nou niet bepaald lekker, en dat vond iedereen maar vreemd. We hebben er samen om gelachen, maar waren wel verbaasd om de verbazing, zogezegd.

Dees

Dees

12-04-2019 om 06:54

Massa

Mijn zoon eet op schoolreisjes met smaak zijn boterham met worst op terwijl.de rest aan de patat of poffertjes zitten.

Voor mijn zoon was het prikkelvrij afzwemmen, zonder de slingers, ballonnen, mascottes en.hysterische badmeester, maar met de rustige badkuf en 4 andere kinderen een feestje.

Mijn zoon vindt een dagje Madurodam leuker als.eemmdagje Efteling. Als iemand mijn zoon vraagt te voetballen zegt hij dat hij daar eigenlijk niet zo van.houdt.

Als iemand hem.een zakje chips of popcorn aanbiedt bedankt hij vriendelijk.

Niet ieder kind is hetzelfde, de massa houdt van bepaalde dingen maar er zijn altijd kinderen die daar juist niet van houden.

Half a twin

Half a twin

12-04-2019 om 08:15

Appelmoes

De dansende mascotte bij het afzwemmen was voor oudste nog wel te handelen, hoewel ze het niet leuk vond. Jongste was mee naar dat feestje en zat veilig op papa's schouders toen de mascotte rondliep.
Toen jongste eenmaal zo ver was hebben we eerst een drama gehad toen er onaangekondigd pieten verschenen aan de rand van het bad. Zonder zijn ouders in de buurt vond jongste dat een drama. Ik ben toen uit de wachtruimte gehaald door een van de pieten om hem te kalmeren.
Twee maanden later mocht hij afzwemmen en toen ben ik er via via achter gekomen wie van het personeel er in de mascotte kroop als de diploma's uitgedeeld gingen worden. Daar ben ik even mee gaan praten, gezegd dat hij zoon (die kende hij goed door een paar 1 op 1 lessen) maar een beetje met rust moest laten, geen hand geven, geen aai over de bol. Dat is prima gegaan.

Wat de meeste kinderen wel lekker vinden appelmoes, was voor mijn kinderen een reden om niets te eten. Zodra er appelmoes op hun bord lag was dat een reden om ook niet meer van de friet of andere dingen te eten, want stel je voor dat er een frietje in de appelmoes lag.
Dochter was tweeënhalf jaar oud toen ze op de peuterspeelzaal een bord en bestek mee moest meenemen om friet met appelmoes en knakworst te eten. Ik nog duidelijk aan de leidsters uitgelegd dat ze geen appelmoes op het bord moesten doen want dan at dochter niks. Toen ik kind kwam halen zei de leidster dat dochter niks gegeten had, ik haal het bord uit de plastic tas en zie restjes van weggeveegd appelmoes. Op mijn: Ik had toch duidelijk gezegd dat dit zou gebeuren als je appelmoes zou opscheppen? volgde een zuchtend O ja.
Twee jaar later was jongste aan de beurt voor hetzelfde "feestje" met ongewijzigd draaiboek. Ik dus weer verteld van de reactie van mijn kinderen op appelmoes en wat denk je? Toch weer appelmoes opscheppen want ja alle kinderen vinden appelmoes lekker....... Zucht........

Guera

Guera

12-04-2019 om 08:43

Ja herkenbaar

Hier ook 1 kind dat de feestjes rondom diverse diploma's ed vreselijk vond. Drama die zwemdiploma. Zonder mascotte maar gewoon het hele spektakel. Ik was overdonderd en hebben kind omgeluld. Daar heb ik nog steeds spijt van.

Onze kinderen houden niet van logeren en al helemaal niet van slaapfeestjes of kamp. Wordt ook raar gevonden. Slaapfeestjes dan ga je lekker niet slapen. Dat is toch leuk? Nou nee mijn kinderen vinden dat verschrikkelijk. Ze willen graag slapen.
Ook de snacks zijn ze geen fan van. Pizza wel. Maar kroketten patat etc niet. Ze hebben liever een goed bord pasta ofzo dan snacketen.....dat vinden ze geen eten en vooral dochter eet dat niet (vies vlees, plofvlees etc gaat ze niet eten). Vroeger vond ze het niet lekker en nu vanwege dierenwelzijn gedachte wil ze het niet.
Of wat dacht je van chips? Schijnt ook dat alle kinderen dat lekker vinden. Hier eten ze dat denk ik 2x per jaar. Ze hebben liever een lekker toetje of taartje.

Half a twin

Half a twin

12-04-2019 om 08:56

Slaapfeestjes

Dochter heeft vanaf groep 8 mondjesmaat slaapfeestjes bijgewoond maar liever niet, omdat ze liever wil slapen dan wakker blijven en keten. Gelukkig voor haar kan ze soms ook gewoon slapen dwars door de herrie heen.
Sinds de brugklas heeft ze een aantal vriendinnen die wel een slaapfeest geven, omdat dat praktisch is. Iedereen woont in een straal van 15 km rond de school, dochter is de zuidelijkste en de noordelijkste woont vanaf ons huisadres 25 km verderop. Slaapfeestjes dus zodat ouders niet bij nacht en ontij hoeven te halen en er wordt tijdens die feesten ook echt geslapen.
Vorig jaar bij ons in een tent in de tuin, buren een beetje ongerust dat dat wel een onrustige nacht zou worden met 7 pubers in een tent. Volgende ochtend verbazing alom, 00.15 uur was het absoluut stil. De eerste puber sliep al om 23.00 uur en als je dan in je eentje nog wakker bent draai je wat op je luchtbed maar veel kletsen en giechelen kan niet meer. Alle meiden sporten veel en willen ook echt slapen.

Pirata

Pirata

12-04-2019 om 08:58

Speurtocht

Van een andere orde: de "leuke" speurtochten bij musea. Als mijn kinderen iéts stom vonden was dat het wel. De persoon bij de balie kijkt ook altijd heel verbaasd als je beleefd weigert.

Limo

Limo

12-04-2019 om 09:25

Water

Dochter drinkt alleen water, iets anders drinkt ze echt niet, maar bij veel speelafspraakjes werd toch limonade neergezet, met daarbij "Geheimpje voor je moeder". Dat ze van mij best limonade mocht, maar zelf alleen water wou, dat ging er bij andere ouders niet in. Ook op school bij een ontbijt of kerstdiner is het lastig voor haar, er wordt altijd limonade of yoghi klaar gezet, dat iemand water wil kan bijna niet. Terwijl het eigenlijk zo makkelijk is.

Zoons wilden nooit verkleed naar school, die gingen altijd als zichzelf. Oudste is lang bang geweest voor ballonnen en de mascottes in een vakantiepark waren voor onze kinderen een drama, gelukkig geen feest of mascottes tijdens het afzwemmen.
Jongste gaat het liefst 'gewoon' naar school, dus koningsspelen, uitjes, zoals naar het theater, schoolreisje zijn aan haar niet besteed, het normale ritme houden is voor haar genoeg.
Oudste twee houden niet van kermis of pretparken, vreselijk vindt vooral oudste het, op schoolreisje naar zo'n park zat hij zich op een bankje te verwonderen waarom iedereen het zo leuk vond. Kortom wij hebben geen 'normale' kinderen.

Enna M.

Enna M.

12-04-2019 om 09:27

ja, die speurtochten

Daar vinden onze kinderen ook nooit wat aan

Verder vind ik dat er bij veel gelegenheden wel heel veel heisa wordt gemaakt voor kinderen, zoals bij het afzwemmen bijvoorbeeld. Maar ook op school, er is regelmatig 'feest' met harde muziek en jolig gedoe. Rituelen en vieringen zijn heel goed, maar het mag wel wat bescheidener. Soms denk ik wel eens dat het geen wonder is dat kinderen druk zijn en snel afgeleid.....

ballonnen

Mijn kind is eigenlijk bang voor met name ballonnen en in mindere mate ballen. Bij het opblazen van ballonnen is ze vertrokken naar zo ver mogelijk weg. Dus nee, ze wil niet gymmen of spellen doen met een ballon of bal en zelfs al weten ze het op school, toch kreeg ik er laatst nog een opmerking over van de gymvakleerkracht dat ze niet zo goed mee gedaan had. Dus toen ik vroeg waarom niet, want ze staat toch al een onvoldoende voor gym (groep 5 zit ze en een onvoldoende is dan echt motiverend...) vanwege een motorische ontwikkelingsachterstand, bleek hij spellen met ballonnen bedacht te hebben. Tja, dat is wel heel veel gevraagd van haar. Dus dat heb ik de leerkracht terug gegeven.

Limo

Limo

12-04-2019 om 10:27

AnnaNiem

Meen je dat, een onvoldoende op gym? Ik snap dat het belangrijk is dat kinderen beweging krijgen, maar ik vind het sowieso belachelijk dat er cijfers voor gym worden gegeven. Bij onze kinderen staat er bij gym alleen een zinnetje van de juf of meester en dat kan variëren van 'doet goed mee' tot 'heel goed je best gedaan' dat motiveert meer dan een cijfer.

Bennikki

Bennikki

12-04-2019 om 10:55

Leuk dit

En veel herkenning. Hier houdt de jongste niet van:

Fristi
Appelmoes
Alle sauzen
Animatieprogramma’s op campings en bungalowparken
Vroeger: vingerverven, Had hij volgens de juf meteen een sensorische integratiestoornis.
Schoolkamp, eigenlijk ook: school.
Voetbal
Alle soorten taart
Harde muziek
Avondvierdaagse
Uit logeren
Warm weer.

Zo’n meester die denkt dat alle kinderen playbacken leuk vinden.. onbegrijpelijk.
Hij houdt dan weer wel van pretparken en achtbanen, patat en cola.

Watervrouw

Watervrouw

12-04-2019 om 11:35

Zee

Tot mijn grote ongenoegen houden mijn kinderen niet van de zee!
We hebben hen vroeg meegenomen maar ze vonden er niets aan en nu nog steeds niet. Wel stapelgek van zwemmen maar dan in een zwembad.

Verder Koningsspelen vinden ze echt niet leuk en al zeker niet met schminck en verplichte dansjes. Verder zijn sauzen niet populair ook mayonaise lusten ze niet.
Oudste is bang voor clowns en alles met maskers.

vlinder72

vlinder72

12-04-2019 om 11:48

zoveel dingen

Kinderen zijn nou eenmaal allemaal anders. Mijn kinderen zijn redelijk introvert en zijn niet altijd geïnteresseerd in feestjes of dingen met andere (onbekende) kinderen doen.

Hier waren de volgende dingen geen succes (bij 1 of meer kinderen)
- mascottes (drama's bij onze oudste)
- kinderen die mee wilden spelen in de speeltuin (lees hun speeltjes in de zandbak gingen afpakken)
- animatieprogramma's op campings
- "vriendjes" maken op campings. Mijn vier kinderen deden dingen samen of met neefjes en hebben nooit enige interesse gehad in andere kinderen op vakantie.
- bonte avond op kamp
- carnaval
- optochten
- feestjes waarbij zij dan in het middelpunt stonden (afzwemmen, kampioen worden)
- kinderopvang/ballenbakken in winkels
- speelruimtes in restaurants

Nu lijkt het alsof mijn kinderen niet geinteresseerd zijn in feestjes en andere kinderen maar dat is dus niet het geval. Ze hebben allevier meer dan genoeg vrienden. Ze zitten allemaal nog op een sport maar spelen met onbekende kinderen die ze daarna toch niet meer zien doen ze niet. Soms wel sneu want dan probeerde een ouder zijn of haar kind richting die van ons te krijgen met de opmerking dat ze fijn samen konden spelen en dan deden mijn kinderen dat niet. Of even voor de vorm.

Voordeel is wel dat wij nooit rekening hoefden te houden met vermaak en het feit of er wel andere kinderen zouden zijn bij het kiezen van een vakantiebestemming. Dat maakte onze kinderen toch niks uit. Als ze er maar konden zwemmen en er veel te zien was in de omgeving.

nou en of ik dat herken!

Ik heb er zelfs jaren geleden ook eens een draadje over gestart: https://www.ouders.nl/forum/algemeen-ouderschap/dingen-die-kinderen-leuk-zouden-moeten-vinden-maar-waar-ze-een-hekel-aan

Mijn kinderen hadden ook een schurft aan die mascottes. Wij waren graag te gast in Landal parken, maar als Bollo de Beer in het vizier kwam, zochten mijn kinderen schielijk een goed heenkomen...

Groeten,

Temet

vlinder72

vlinder72

12-04-2019 om 15:34

Temet

Of die beer die in de dierentuin (bijvoorbeeld in Amersfoort) direct na de ingang met zijn armen wijd kinderen stond te begroeten.

Mijn zoon wou direct weer vertrekken.

@limo

Ze heeft een 6- voor inzet en een 5- voor resultaat op haar februari-rapport. Een 4,5 of lager vonden ze niet passend... Dat van de motorische achterstand is vastgesteld door een kinderfysiotherapeut en weet school sinds januari. Ergens snap ik het wel, bij een kind met dyslexie pas je onderwijs en verwachting aan maar een 10 zal het niet worden.

wat is dat toch met die mascotte's?

Mijn kinderen zijn al wat ouder, vandaar misschien, maar ik kan me helemaal geen mascottes herinneren. Bij afzwemmen? Hier niet, muziek en slingers dat was het.

Half a twin

Half a twin

12-04-2019 om 16:38

Annaniem

5- voor resultaat als ze weten van de motorische achterstand? Welk resultaat willen ze daar mee halen? Dat inzet ook nog zakt naar een 5-?
Want dat is waar het naar toe gaat. Dat je kind gaat denken dat het niet uitmaakt hoe goed ze haar best doet want ze krijgt toch steeds geen voldoende voor resultaat.
Zegt de moeder met een kind met te lage spierspanning.
Hoe hard kind ook oefent, touwklimmen, ringzwaaien het wordt niet beter.
Gesprek aanvragen met vakdocent, leerkracht en directie. Uitleggen en dwingend vragen om een 7 voor inzet en een 6 voor resultaat met als reden dat dit blijft motiveren om goed mee te doen en het niet helemaal te laten zakken.
De enige reden om een onvoldoende voor gym te geven is als een kind de opdrachten naast zich neerlegt en iets anders gaat doen.
Als de opdracht is 15 keer overgooien met een bal en jouw kind gaat radslagen oefenen dan is het resultaat onvoldoende. Elke poging tot overgooien verdient een voldoende.
Kom op voor je kind dit verdient ze niet. Als je meer info wil over hoe ik dat voor elkaar heb gekregen mag je een pb'tje sturen via forumbeheer. Dan kan ik je na het weekend verder helpen.

Tango

Tango

12-04-2019 om 17:28

Pretparken en zo

Zoon hier is inmiddels 14. Hij is ook een kind dat over het algemeen niet houdt van wat andere kinderen leuk vinden.
Pretparken begint hij nu pas leuk te vinden. Als we voorheen al eens gingen was hij er met anderhalf uur klaar mee. Bij de Efteling genoot hij nog het meeste van die bootjes die rustig over het water gaan. Maar zelfs de laatste keer haakte hij nog tijdens het wachten voor de laatste attractie af. Hij gaat liever lekker naar het bos of het strand.
Slaapfeesten of logeren doet hij ook liever niet. Hij wil ook liever gewoon slapen.
Mensenmassa's en drukke feesten doe je hem nog steeds geen plezier mee.
En eigenlijk houdt hij er nog steeds niet van als iets anders gaat dan normaal. Je doet hem meer plezier met een gewone dag school dan met een sportdag of een middag bowlen. Ik heb hem geregeld ziek moeten melden bij dat soort activiteiten.
En wat ik dan wel erg jammer vond en wat hem dus niets deed, was dat hij dit jaar ziek was toen de schoolfoto werd gemaakt. Vond hij totaal niet interessant.

Het bijzondere is dat oudste hier een heel ander kind is. Zij vindt alles wat zoon niet leuk vindt juist wel geweldig. Erg lastig om dan een activiteit te vinden die ze allebei konden waarderen.

Inanna

Inanna

12-04-2019 om 17:52

die beer in Amersfoort

Die ben ik nog steeds dankbaar. Mijn dochter was altijd vreselijk bang voor maskers en voor mascottes. Zo leuk dat ene jaar dat we een Eftelingabonnement hadden en je bij aankoop van een ijsje een Pardoes- of Pardijnmasker kreeg. Een heel park vol met kinderen met maskers, dat was wel heel erg.

En toen gingen we naar Amersfoort en die beer vond ze zo schattig dat ze even vergat dat het een mascotte was en ze hem ging knuffelen en toen ze later een masker kreeg met het gezicht van deze beer, was ze er zowaar blij mee. Ze was letterlijk van het een op het andere moment over haar angst heen.

Als kind

Als kind heb ik meermaals op- en aanmerkingen gekregen over dat ik iets wat "iedereen" leuk vond niet leuk vond.

Allereerst: schmink. Ik vond het altijd maar stom. Gelukkig had ik dan op school leuke juffen die zeiden dat ik bij hen de schmink mag op doen.

Dansen met zwarte piet e.d. maar misschien was ik op een leeftijd dat ik dat gênant ging vinden. (7 of 8 jaar) Dat vonden mijn ouders raar.

Slaapfeestjes. Ik heb nooit slaapfeestjes bij andere kinderen thuis o.i.d. gehad, wel op school. Eerst vond ik het wel leuk, op school een avond spelletjes doen, disco en daarna samen slapen. Rond de leeftijd van 9 jaar vond ik het allemaal maar kinderachtig gedoe. Opgelaten klasgenootjes die vaak ouder waren dan ik zelf begreep ik niet.

Spelen met onbekende kinderen. Ik zag het in dit topic voorbij komen, ik heb er zelf ook nooit interesse in gehad. En het was nog niet eens dat ik bedacht: dat kind zie ik nooit meer. Ik vond het gewoon niet interessant.

Mascottes. Misschien was ik er al te oud voor, ik vond het gênant.

Schoolfeestjes op het VO. Hier zal ik dan wel niet de enige zijn die het in de eerste klas nog wel leuk vond en daarna er niets meer aan vond. Klasgenootjes lachten me uit. Ik lachte andere kinderen dan wel niet uit, maar ik vond het dan wel weer raar dat zij stonden te "schuren" op een schoolfeest.

(stiekem) bier en wijn drinken. Wat is daar leuk aan? Ik vond het eigenlijk maar sneu, vooral als (veel te jonge) leeftijdsgenoten foto's maakten waar ze met de alcohol op staan en die op social media plaatsen.

Uitgaan, festival etc. Ik ben een keer op een festival geweest en ik vond het allemaal maar een triest zooitje bij elkaar. Als mensen er plezier in beleven, prima, maar ik beleef geen plezier aan een feest waar iedereen aangeschoten is (of onder invloed van drugs) en waar je na afloop piepende oren aan overhoudt. Dan ga ik liever thuis met een groepje vriendinnen een film kijken.

Tot slot: openbaar foto's e.d. posten op sites zoals Hyves (nu vervangen door Instagram). Ik ben wel een tijdje op soortgelijke sites actief geweest, voornamelijk voor contact met bekenden en dus "afgeschermd", maar ik zag geen nut in een openbare pagina waar +100 foto's (en youtubefilmpjes) op stonden en waar iedereen op kon reageren. De keren dat andere kinderen mij vroegen waarom mijn Hyvespagina niet vol stond met filmpjes, foto's en weet ik het wat zijn niet op een hand te tellen.

Jongeren: uitgaan tot diep in de nacht

Mijn kinderen vinden uitgaan niet leuk als het tot laat duurt. De keren dat ik wakker werd van een kind die thuis kwam na een feestje zijn op de vingers van één hand te tellen en ik denk dat er dan ook nog wel een keer tussen zit dat ik zelf vroeg ben gaan slapen.
Er werd altijd gezegd, dat komt nog wel, maar ze zijn nu 20+, dus ik denk dat ze er toch niet van houden.
Verder hebben ze ook weinig interesse in drank. Mijn zoon vindt chocolademelk lekkerder en dochter heeft het na één biertje ook wel gezien en dan moet het wel speciaalbier zijn, anders haalt ze haar schouders erover op.

Verder hebben ze schurft aan volwassenen die 'leuk' denken te doen met name als ze als clown verkleed zijn. Met name m'n dochter heeft daar last van, hoewel ze zich juist zelf weer graag verkleed. Maar dan valt ze geen kinderen lastig.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

14-04-2019 om 13:40

Disco’s en schoolfeesten

Mijn kinderen vinden daar hetzelfde van als ik, en ik heb het ze niet aangepraat. We vragen ons echt af wat mensen er leuk aan vinden om uren in een overvolle ruimte te zijn, waar je een halve vierkante meter hebt om te dansen, met zoveel herrie dat een gesprek ook niet mogelijk is. Ze zijn beide een keer geweest en hebben daarna besloten dat dat wel genoeg was.

Hanoniem

Hanoniem

14-04-2019 om 18:31

Gaat het om kinderen of volwassenen?

Ik zie hier veel dingen staan waarbij ik me af vraag of het werkelijk gaat om het belang van de kinderen of om die van de volwassenen.

Zoals die mascottes. Denken volwassenen dat ze de kinderen er echt een lol mee doen, of doen ze vooral zichzelf er een lol mee als ze er een inhuren?

Volwassenen die bier aanbieden aan 14/15-jarigen op logeerpartijtjes ken ik ook. Ik vond dat vroeger heel intimiderend. Ik was altijd de enige die geen bier wilde en dat vonden de moeders van degene bij wie het feestje ongezellig.

Hanoniem

Hanoniem

14-04-2019 om 18:36

Ooit

Lang geleden, in de kleuterklas, was er een feest o.i.d. waar "iedereen" met de armen omhoog ging gillen en joelen. Behalve ik.
Toen zijn de juffen naar mijn ouders gegaan omdat ze dat niet normaal vonden. Want alle kinderen gaan toch juichen en schreeuwen bij gelegenheden?

Ik kan me dit zelf niet meer herinneren maar ik vind het wel bij dit topic passen. Juichen en schreeuwen is iets wat kinderen dus heel erg leuk zouden moeten vinden...?

Ad Hombre

Ad Hombre

14-04-2019 om 18:43

House-versies van sinterklaasliedjes

Vreselijk gewoon.
Nou ja, gelukkig zijn we over die leeftijd heen.

Mijntje

Mijntje

15-04-2019 om 12:05

kinderen voor kinderen zingen en dansen

De basisschool had als traditie elk jaar (op koningsspelen) een kinderen voor kinderenlied presenteren met zang en dans. Verschrikkelijk vond mijn zoon dat. Dat leverde voor mij wel grappige foto's op waarin je hem met een boos gezicht met een bord ziet zwaaien (in plaats van dansen). Ik heb hem met de achtstegroepmusical ook erg moeten motiveren maar daar heeft hij toch enigszins aan meegedaan qua zang (zo zachtjes mogelijk of playbacken) en dans (achteraan staan), toneelspelen ging wel beter, zingen en dansen gruwt hij van. Ook al vind ik dat hij best goed zingt, hij voelt zich vreselijk onzeker.

Mijn zoon houdt ook niet van disco's. Gaat hij niet naar toe of meteen naar huis. Ik vind dat wel jammer voor de sociale contacten nu op de middelbare, maar ik had dit vroeger ook.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.