Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Tessie

Tessie

15-08-2018 om 08:24

Zakgeld zoon 11

Mijn zoon van 11 krijgt 2 euro per week zakgeld. Is dit teveel?
Hij moet bijdragen aan kadootjes voor gezinsleden en af en toe uitjes als zwembad of bios betalen/bijdragen.
Mijn zoon koopt zelden iets van zijn zakgeld. Spaart en koopt soms een groot legopakket...
Toen hij 10 was kreeg hij ook 2 euro per week.

Rigimoken

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2018 om 09:06

Nee

Ik heb inmiddels volwassen kinderen, dus 11 jaar is lang geleden, maar wij gaven op de basisschool eerst een gulden en later 1 euro per week en eenmaal op het VO 16 euro per maand, dat is op een gegeven moment verhoogt naar 24 euro per maand, welke leeftijd ben ik nu kwijt. Mijn jongste is nu 25, dus kun je nagaan. Dus zoveel jaar later op 11-jarige leeftijd 2 euro per week, vind ik niet teveel.

Of een bedrag teveel is, hangt ook af van wat je budget is. Toen wij 16 euro gaven, was dat niet uit knierterigheid, maar omdat meer niet kon. Zo bepaalt iedereen wat de mogelijkheden zijn.

Ik heb de indruk dat je hem niet hoeft te dwingen om te sparen, hij is zelf al zuinig, misschien is het een idee als hij 50 cent per week in een spaarblik doet. Zo een die je met een blikopener moet openmaken. Mijn jongste dochter is ook van het spaarzame type en heeft zo hele bedragen bij elkaar gespaard náást wat ze bij de bank spaart. Als hij meer zakgeld krijgt, wat ik normaal vind als hij op de volgende school zit, maar afhankelijk van jouw budget, zou hij er een hoger bedrag per week in kunnen doen.

Dees

Dees

15-08-2018 om 09:16

In lijn

Dit zegt het Nibud

2CJcoL_TlDiF78c4uHa0kzxoCqI4QAvD_BwE
2 euro zit dus precies in lijn.

verdubbelen

Wat ze op de basisschool over hadden aan zakgeld van het afgelopen jaar werd door mij op hun verjaardag verdubbeld.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.