Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zoontje 6 vroeg wakker

Dag allen,

Wij zitten met het volgende; onze zoon van 6 jr wordt steeds rond de klok van 5.30u wakker en kan dan niet meer slapen. Hij gaat dan van alles doen op zijn kamer spelen,zingen,lampen aan of met extreem veel kabaal naar de wc, of express zijn zusje van 3 jr wakker maken. Dit doet hij nu ruim 1.5 jaar. Hij is door dit vroege wakker worden overdag duidelijk vermoeid en mijn dochter uiteraard ook. Ze zijn dan tot niks te motiveren, willen alleen maar tv en het liefst op de tablet (wat ik niet toe sta) en ze liggen de hele dag met elkaar in de clinch. Ze liggen s'avonds rond 19.30 op bed en slapen ook meteen. Mijn zoon doet het verder goed op school en sociaal gezien ook goed. Wat moet ik doen qua slapen hij heeft s'nachts ook vaak dezelfde nachtmerries en dan moeten we er ook uit (troosten even en dan slaapt hij weer) we zijn gewoon heel moe door alle onderbrekingen qua slaap. Daarbij hebben onze kids nogal sterke karakters en als ze dan de hele dag in de clinch liggen en nergens blij mee lijken te zijn ( terwijl het ze aan aandacht en spullen zeker niet te kort komt) maakt het er allemaal niet gezelliger op we vervallen nu vaak in boos en dreig-gedrag en daar worden we allemaal niet vrolijk van.. ..

Wolkia83

Wolkia83

15-07-2017 om 07:51 Topicstarter

Slaapkamer

We wonen overigens rustig en hebben rolluiken temperatuur kamer,bed matras alles is verder prima

40er

40er

15-07-2017 om 08:27

Archief

In het archief staan diverse draadjes over dit onderwerp, misschien ook een keer doorlezen, maar hier mijn tips (en vraagje)

Waarom gaan ze gelijk naar bed? Ze schelen 3 jaar, misschien dat daarin iets te halen is.
Verder is mijn tip, een lampje met een tijdschakelaar. Als het lampje aan is mag je uit bed. Dan eerst op zijn "eigen" tijd zetten en vanaf dan steeds iets later. Mijn zoon was ook altijd voor zessen wakker en dit werkte goed voor hem. (Inmiddels 14 en geen moeite meer om lang in bed te liggen

Krisje

Krisje

15-07-2017 om 08:31

Lampje?

Tja, ik ben niet anders gewend. Tot een jaar of 12 zijn al mijn kinderen altijd heel vroeg wakker geweest.

Aan dat wakker worden kun je niet zoveel doen, wel aan het herrie maken. Heb je al geprobeerd een lampje op de tijdklok te zetten? Daar is hij natuurlijk oud genoeg voor. Als het lampje aan is moet hij in bed blijven, gaat het lampje uit dan mag hij uit bed. Misschien dat hij door het in bed moeten blijven ook weer in slaap valt.

Mijn jongste is nu 8 (en heeft adhd dus is heel vroeg op), haar lampje gaat om 06.15 uur uit, dan ligt ze echt vaak al meer dan een uur wakker. Op zaterdag mag ze dan tv gaan kijken, dat geeft mij een dag per week de kans iets later dan 06.15 uur naast m'n bed te staan. De andere dagen begint gewoon de dag, vroeg ja, maar het is niet anders, ze wordt niet wakker om mij te pesten denk ik maar.

dc

dc

15-07-2017 om 15:01

normaal

Ik heb ook een kind die altijd vroeg wakker is geworden. Vanaf dat hij zelf de tv aan kon zetten, mocht hij dat van mij doen, zolang het maar zachtjes was. Mijn slaap is mij heilig! Helaas kon dat pas vanaf dat hij een jaar of 6 was, dus daarvoor was ik er ook vroeg uit om te voorkomen dat hij zijn broer en zus wakker zou maken. In die tijd lag ik vaak om 8u uitgeput op bed, en ik ben dus heeeeeeel erg blij met de tv. Hij is nu 9 trouwens en nog steeds altijd als eerste wakker. Het maakt niet uit hoe laat hij naar bed gaat.

nachtmerries

Het zou me niet verbazen als die er iets mee te maken hebben. Mijn dochter heeft ook een tijdje flinke nachtmerries gehad en dan stond ze daarna ook heel vroeg op. Ik vond dat zo frappant, want ze was dan 's nachts al wakker geweest dus kwam dan al slaap tekort, en dan ook nog vroeg opstaan.. maar het bleek dat ze gewoon het liefst vroeg uit haar bed kwam, dan kon ze tenminste ook niet meer naar dromen.. op een gegeven moment gingen de nachtmerries over en is ze ook weer wat langer gaan slapen.

Je kunt hem ook wat later in bed stoppen en hopen dat hij dat uurtje er 's ochtends weer bij pakt..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.