Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ELINE

ELINE

06-06-2018 om 11:46

Zwemles

Hallo.. even hier mijn frustraties neerschrijven.
Mijn zoon zit in het 1e leerjaar en gaat nu al bijna 2 jaar naar de zwemles, 2 maal in de week 1 uurtje.
In het begin was het echt een ramp, hij was bang van alles! Ook onder douche wou hij nooit en in bad was het een ramp om zijn haar te wassen.
Ondertussen is dat allemaal veel beter! Hij gaat constant met z'n hoofd onder water int zwembad (sinds hij een duikbril heeft). Hij doet z'n zwembewegingen ook super goed en is dus niet meer bang van het water.
Alleen.. hij durft nog steeds niet springen van de boord in het water en van de glijbaan glijden. Het is een ramp!
De zwemjuf heeft gisteren tijdens de les bijna constant bij hem gestaan om hem te laten springen, maar niet willen!
Z'n jongere nichtjes mochten dan ook over naar de groote groep terwijl hij als bijna oudste nog steeds bij de kleintjes moet blijven. Zolang hij niet durft springen mag hij niet over. Ik kan het niet meer aanzien.. hij begon dan ook nog eens te wenen. Ik had ook tranen in mn ogen.. waarom durft mijn kind dit niet en alle andere wel?? 😞

Triva

Triva

06-06-2018 om 11:50

Tip

Stoppen met zwemles, jaartje andere sport en dan weer eens kijken

specht

specht

06-06-2018 om 11:56

zelf oefenen of belonen?

Geen idee waarom je kind het niet durft, maar kun je niet zelf met hem oefenen?
Het lijkt mij frustrerend voor je kind als zelfs zijn jongere nichtje al door mag en hij niet.
Je kunt bijvoorbeeld oefenen door hem steeds een stukje hoger op de glijbaan zetten,
of hem eerst in jouw armen laten springen
Wat bij onze kinderen in dit soort situaties ook wel eens hielp waseen beloning als iets lukte; bijvoorbeeld kiezen wat je s’avonds eet een ijsje enz.

Limi

Limi

06-06-2018 om 12:17

zelf doen

Ga zelf met hem naar het zwembad, laat hem op de kant zitten en pak hem daar van af terwijl jij in het water staat. En dan steeds minder pakken, bv niet meer om zijn middel maar bij zijn bovenarmen, dan zijn handen, enz.

Dit lijkt me nou iets heel simpels om zelf te oefenen.

angel3

angel3

06-06-2018 om 12:34

Beloning?

Impliceert dat een kind kan maar niet wil.....
Dat lijkt me hier niet aan de hand. De beloni g is een bad verder.
Ik vind het wel lang duren sowieso dan als je 40 weken x 2 uur zwemt. Of zijn diploma's in België ook heel anders qua niveau?
Ik zou ook een tijdje stippen en ondertussen samen oefenen

Lente

Lente

06-06-2018 om 12:39

1e leerjaar, dan zijn ze toch maximaal 4 jaar oud?

Ik zou ook een jaar wachten met les. En dan tussendoor samen gezellig gaan spelen in een zwembad.
Tenzij zwemles in België geen kapitaal kost.

specht

specht

06-06-2018 om 12:54

Angel 3

Ik denk dat er geen sprake is van niet willen of niet kunnen, maar van niet durven.
Het gaat over springen van de rand van het zwembad, en van de glijbaan gaan.
En ja, soms kun je naast oefenen met een kind hem met een simpele beloning net over de grens trekken.
Een van onze kinderen was ook motorisch langzaam en man maakte bijvoorbeeld een fietsdiploma,
als hij op zijn fiets met zijwieltjes durfde te fietsen. Dit stimuleerde hem wel.

Pirata

Pirata

06-06-2018 om 13:50

Hmmm

Kan hij niet naar het volgende groepje zónder van de kant te moeten springen? Voor het diploma nodig, maar voor de zwemvoortgang niet denk ik.
Of probeer een paar privélessen. Er zijn heus wel zwemleraren die hier wel wat mee kunnen.
Ik denk trouwens dat het eerste leerjaar groep 3 is, maar dan in B.

Lente

Lente

06-06-2018 om 14:55

Je hebt gelijk Pirata

Ik was in de war.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.