Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

hoogslaper


LindaJ

LindaJ

21-11-2013 om 14:13 Topicstarter

dank voor de reacties

Dank jullie voor de vele reacties! Het helpt mij goed een beeld te vormen.Ik denk wel dat ik mij over het 'gevaar' kan heen zetten. Maar aan andere dingen heb ik nog helemaal niet gedacht. Zoals het bed verschonen.... lijkt me vreselijk.

Ook had ik nog niet aan een halfhoog-slaper of kajuitbed gedacht. Dan kun je er weliswaar geen bureau onder plaatsen, maar het biedt wel veel opbergruimte die een bureau elders in het kamertje toelaat.

Wij gaan nog even door met brainstormen!

Groetjes,
Linda

bertje1

bertje1

21-11-2013 om 15:43

hoog + halfhoog

wij hadden van die 'omzetbare' hoogslapers: kon je op 2 hoogtes maken.
inderdaad: verschonen is lastig (maar och, eens in de 2 weken of zo is toch zat?) en als ze ziek zijn: ff matras op de grond!
Met het lichT: inderdaad, donker onder, maar je kunt een tl er onder hangen of zo (kost ook wat minder qua energie) of leuke Ikea-lichtjes onder het bed maken (van die lange, met allerlei lampjes en kleur) is wel duurder.. Je kunt er heel wat kwijt, maar ik zou zelf niet snel een buro er onder zetten, uiteindelijk is dat voor een puber in ieder geval meestal te laag.

Hanne.

Hanne.

21-11-2013 om 17:50

uit vallen

In de 2 jaar dat mijn jongste (4jr) nu in een halfhoogslaper ligt is ze er nog nooit uitgevallen. En dan gaat ze er 's nachts met enige regelmaat uit om te plassen.

Het enige kind dat ooit met serieuze gevolgen uit bed viel was oudste. Die viel uit een gewoon bed en brak daarbij de neus. Was toen ruim 8 jaar.

Spugen in bed is nooit een probleem geweest. Zowel in een laag als in een hoog bed is de boel helaas wel eens onder gespuugd. Als je geen tijd hebt om uit bed te klimmen heb je ook geen tijd om naar de badkamer te lopen. Schoonmaken moet je toch.

Tesah

Tesah

25-11-2013 om 11:47

Geen nachtkastje

Wat ik het meest onhandig vond was dat er geen nachtkastje naast kan. Wij hadden zo'n plankje van Flexa maar dat is piepklein. Een plank erboven vinden we ook niet handig. De halfhoogslaper was hier weer snel weg ( de stukken staan nog in de kelder...)

Tesah

Plankje

Zoon heeft een soort boekenrek aan het hoofdeinde van zijn hoogslaper en aan een voeteneinde nog een boekenplank waar een wekker en glaasje water staat. Ook kwam zijn bed met een soort driedelige zak die aan het bed vastzit met klittenband, daar kunnen dus ook nog frummeltjes in. Geen problemen met bergruimte dus, alhoewel het die plank aan het voeteneinde is die wel eens in de weg zit met bed opmaken.

JanetEE

JanetEE

27-11-2013 om 22:03

flexa verhoogde halfhoogslaper, hoogslaper

Flexa heeft naast de halfhoogslaper ook de verhoogde halfhoogslaper. Kun je misschien iets meer onder doen. Dochter sliep in een hoogslaper. Ik vond het een nadeel dat ik 's avonds haar niet meer in bed kon zien liggen als ik om de deur kijk.
Jongens slapen al vanaf hun 2e in een halfhoogslaper. Met een uitvalbeveiliging gaat het wel goed. Wel met een schuine trap. Rechte trap moet je wat langer wachten.

Annika

Annika

28-11-2013 om 18:47

blij mee

Dochter (8) heeft een klein kamertje, en daarom juist een hoogslaper. Wij hebben er een van Hoppekids. BIj de trendhopper onder andere.
Nu heeft ze naast haar bed dus ook plek voor een flink groot bureau (twee meter breed). Ideaal. Hekje er om dus valt er niet uit. Enige lastige is dat je niet zo maar even uit je bed springt, als je even wat vergeten bent is het een flinke klim. We hebben tassen aan het bed hangen om leesboekjes en pyjama's in op te bergen.

En het opmaken... dat is een rotwerk. Maar als zij van boven een beetje helpt en ik de rest op de grond doe gaat het prima.

Patrick

Patrick

30-07-2015 om 09:51

bureau en bed tegelijk

Heb je al gedacht aan een bureaubed? Een stevig en ruim bureaublad, 's avonds mag alles blijven liggen en het bureau verdwijnt onder heb bed. Heel wat veiliger dan een hoogslaper, ook steviger.

heel vervelend nadeel van hoogslaper

als een kind 's avonds/'s nachts ziek wordt en gaat overgeven, wordt het een puinhoop in het kamertje. Je kunt ook niet makkelijk een bakje naast het bed zetten

Anneke

Anneke

31-07-2015 om 23:38

hier

3 hoogslapers. Ideaal. Al vanaf 3-4 jaar.
Bij ziek zijn wat lastig. Maar verder; het geeft veel ruimte. Eronder een bureau of zoals dochter van 8 nu een lekkere zitzak en een warm kleed.
Bed verschonen = geen probleem.Konden ze hier al vanaf dat ze in de hoogslaper sliepen. Kind boven op bed zitten en de hoeken losmaken. Dan is hoeslaken er zo af. Bij opmaken kind weer op bed; geeft de hoeken aan als ze het zelf niet voor elkaar krijgt, kun je het er zo omheen trekken.
Sowiezo is t handig als ze rap leren hun bed op te maken. Doen ze hier dus al vlot.

Wat wel een nadeel is; je kunt niet bij kind op bed liggen met voorlezen. Vandaar de zitzak bij jongste.

Zoon van 15 heeft nu een gewoon bed. Dochter 14 nog steeds hoogslaper- ze kan niet rechtop zitten maar kiest hier zelf voor. Nu heeft ze een bankje onder haar bed staan waar ze in 'woont'.

Ik vind het juist voor een kind geen klap aan om zo'n bed te hebben wat z'n hele jeugd mee moet gaan want duur en steeds weer om te bouwen. Het is toch ook leuk om eens wat anders te krijgen? Hier hadden ze kleuterbedjes (echt kleine kamertjes) en daarna dus hoogslaper en dan nu zoon met 15 een gewoon bed.

Dees

Dees

10-08-2015 om 13:52

Als kind altijd in hoogslaper geslapen

Ik geloof dat ik een jaar of 6 was toen ik mijn hoogslaper kreeg. Ideaal was het, een kast eronder voor mijn kleding en een klein kastje voor mijn spulletjes (ik had een grote kamer dus had nog genoeg ruimte voor speelgoed en boeken enzo). Ik ben er nooit uigevallen maar dat kwam ook omdat mijn ouders een iets te klein matras hadden gekocht waardoor er een soort van geul tussen het matras en de rand kwam, de rand stond iets omhoog en daardoor kon ik er niet uitvallen. Ik weet nog dat toen ik een aantal jaar later een bed kreeg op normale hoogte ik even heel erg moest wennen aan dat er geen geul was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.