Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

kind wordt vervelend anoniem gebeld

Mijn zoon (11) wordt de laatste dagen anoniem gebeld door een aantal kinderen die hem dan met vreemde stemmetjes vervelende vragen stellen of opmerkingen maken en zijn voice mail inspreken.

Een soort begin van digitaal pesten dus.

We kunnen niet herkennen wiens stemmen het zijn, nummer is onherkenbaar. Nummer van zoon is hoofdzakelijk bij vriendjes, klasgenootjes en familie bekend.

Wat valt hier tegen te doen behalve alle anonieme telefoontjes niet meer opnemen en de voice mail uitzetten?

Willeke

Willeke

17-04-2016 om 13:41

Telefoon

Hij zou de nummers kunnen blokkeren, of zijn het onherkenbare privénummers? Dit is echt heel vervelend! Je moet het melden op school, misschien hebben zij tips? Als het echt niet stopt zou je aangifte kunnen doen. Dat is heel rigoreus, maar de enige manier om te achterhalen welke telefoons dit zijn.

Nimbo

Nimbo

17-04-2016 om 13:41

weet ik niet

maar wat ontzettend vervelend!

Willeke

Willeke

17-04-2016 om 13:43

Sorry

Ik zie nu pas dat de nrs onherkenbaar zijn.

Imogen

Imogen

17-04-2016 om 14:09

ander nummer geven

ik zou een ander telefoonnummer aanvragen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-04-2016 om 14:12

Telefoonmaatschappij benaderen

Ik zou zijn provider benaderen. Misschien kunnen die helpen met het achterhalen van de nummers.
Ook geen idee waar het vandaan komt? Kan school niks doen?

angel3

angel3

17-04-2016 om 14:22

ik denk

Als dit iets van de laatste paar dagen is zou ik er voor nu geen aandacht aan schenken. Niet opnemen. Negeren. Geen woorden aan vuil maken hoe vervelend ook.
Als het dan nog blijft voortduren kun je altijd nog een nieuw nummer nemen. Moet je die niet in de klasse app laten zetten. grote kans dat het toch uit de hoek klasgenoten komt natuurlijk.
Zoon heeft het ook even gehad. Heel flauw. Heel lollig NOT. We namen gewoon de telefoon niet meer op.
Wij wisten wel wie het was en hadden bedacht dat als het niet op zou houden vader dan eens zou bellen en zich voor zou doen als politie agent dat hij getraced was etc. Dat leek ONS dan wel weer lollig
Het negeren heeft gewerkt. De lol was er heel gauw vanaf.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

17-04-2016 om 14:27

Heel lollig!

Angel3

Triva

Triva

17-04-2016 om 14:49

nog een tip

Wel opnemen en als ze beginnen te praten heel hard fluiten op een scheidsrechtersfluit. Is niet echt prettig voor je oren.

vlinder72

vlinder72

17-04-2016 om 16:05

voicemail

Voicemail uitzetten. Telefoon onder handbereik en elk onherkenbaar nummer direct wegdrukken. Dan is de lol er snel vanaf.

Wat je zelf zegt.

Anonieme nummers niet opnemen en voice mail uit. Super vervelend dat gepest. Hopen dat met negeren de "lol" er snel afgaat.
Wordt hij verder niet gepest of heeft hij een sterk vermoeden wie het is/zijn?

jopi

jopi

17-04-2016 om 17:44 Topicstarter

Dank

Voor de tips. We gaan eerst eens even een paar dagen de boel negeren, wegdrukken en voice mail uitzetten. En als het dan net overgaat krijgen ze mij aan de lijn met mededeling dat ik hun nummer weet en of ze weten dat hun gedrag strafbaar is. Of iets dergelijks. Beetje powerplayen of bluffen dat ik hun ouders bel.

Mn zoon wordt in het echte leven niet gepest gelukkig, hij heeft ook geen idee wie het is. We hopen maar dat de lol er op deze manier vanaf gaat. Zo niet, dan stappen we inderdaad op de juf af met verzoek dit in de klas te bespreken. Het moet haast wel een klasgenootje zijn of vriendjes daarvan.

Ik deed vroeger ook wel eens flauwe telefoongesprekken voeren met onbekenden, maar als het zo op de man gespeeld wordt, wordt het al snel minder onschuldig kattenkwaad.

Anoniem blokkeren

Mijn dochter heeft een oude Samsung galaxy en daar kan je instellen dat onbekend je niet kan bellen.
Zelf heb ik een iPhone en daar bestaat die instelling volgens mij niet.
(Als je onbekend blokkeert kan de politie je ook niet bellen, maar waarom zouden die je kind bellen? Als iemand overlijdt bellen ze de ouders wel of komen ze langs)

Dymo

Dymo

18-04-2016 om 17:22

hier ook gehad

Mijn dochter heeft het op de basisschool ook gehad. Eén keer was het meisje dat het deed vergeten haar nummer op onbekend te zetten. Toen heb ik haar vanaf de huistelefoon teruggebeld en gedaan alsof ze een prijs had gewonnen. Maar dan moest ze wel heel duidelijk haar naam zeggen. Meisje trapte erin en zei duidelijk haar naam. Toen zei ik dat ik de moeder van Naam Dochter was en dat ik het gesprek had opgenomen zodat ik haar stem kon vergelijken met de vervelende berichten op dochters voicemail. Dat als ik erachter kwam dat zij het was, ik de politie, haar ouders, de juf en nog wat mensen zou inseinen. Dat heb ik overigens niet gedaan, het was genoeg om dochter voortaan met rust te laten. Waarom dit meisje mijn dochter moest hebben was omdat het meisje graag vriendinnen wilde zijn met de beste vriendin van mijn dochter. Beste vriendin en dochter vonden het helemaal prima als meisje wilde meespelen, maar meisje begon dan beste vriendin te claimen en dochter buiten te sluiten. Dat vonden beste vriendin en dochter niet leuk, dus die wilden niet meer met haar spelen. Vervolgens begon ze mijn dochter te treiteren.Ontzettend irritant.

gewoon opnemen

Gewoon opnemen, niks zeggen, niet luisteren en laten hangen en verdergaan met je dag. Hun beltegoed gaat op (kids van deze leeftijd hebben meestal nog geen abonnement). En als ze doorhebben dat ze alleen zichzelf ermee hebben zal het vanzelf wel ophouden.

Voor een kind lastig

Goed advies Brazella. Maar een kind vind het erg lastig om steeds maar weer de telefoon op te nemen en direct op te hangen. Voordeel is inderdaad dat het beltegoed van de anonieme beller snel op is en dat het kind wat uit te leggen heeft als papa en mama willen weten waarom het kind beltegoed nodig heeft!

Triva

Triva

20-04-2016 om 12:27

beltegoed?

Wat ouderwets...

Kind kan ook nog via de vaste lijn bellen (nog ouderwetser).

vlinder72

vlinder72

20-04-2016 om 12:54

triva

Beltegoed ouderwets?

Mijn kinderen hebben een prepaid telefoon met beltegoed.

Triva

Triva

20-04-2016 om 13:13

vlinder

Er stond toch echt een smiley achter

Een poosje geleden was iedereen bang voor een abonnement en dat kinderen dan heel veel gingen verbellen. Nu appen ze allemaal en gebruiken ze wifi op school en thuis en worden er veel meer abonnementen gebruikt voor kinderen dan vroeger. Mijn kinderen hebben nooit beltegoed gehad, mijn jongste heeft zelfs een gratis abo waar hij alleen ons mee kan bellen (zelfde provider) en daar heeft hij al twee jaar genoeg aan.

Open WiFi op school?

Ik vind het vreemd dat de basisschool open WiFi heeft. Of is het zo dat de school streng is en het gebruik van mobiele telefoons niet zomaar toestaat?
Ik zou er niet vrolijk van worden als ik hoor dat mijn kinderen elke pauze naar mobiele schermpjes staren in plaats van dat ze tikkertje spelen of voetbal.

40er

40er

22-04-2016 om 13:00

open wifi?

Op de vo school van mijn zoon hebben ze dat niet eens!

mijn voorkeur zou ook zijn opnemen en laten liggen. Gaat de lol er vast wel vanaf. Of door iemand anders laten opnemen.
Voicemail uitzetten.

Noet

Noet

22-04-2016 om 13:12

hier wel

geen open wifi, maar wel een algemeen bekend password op de basisschool, ze moeten wel, want anders kun je je tablet niet gebruiken.

De telefoons van de kinderen worden ook wel tijdens de les gebruikt.

Triva

Triva

22-04-2016 om 14:27

Sorry

De wifi ging over de middelbare school

Keffertje

Keffertje

24-04-2016 om 21:40

Nou ik denk dat het een gevalletje Erdogan is

Hoe meer je er op in gaat en het vervelend vind hoe meer er gepest / op gereageerd wordt. Mijn dochter werd vorig jaar, toen 12, ook gebeld door kinderen. Vreemde vragen en steeds bellen. Hoe ze reageerde. Nou eigenlijk heel nonchalant. Ze zei: gast, heb je niets beters te doen. Gast, ben je wel goed? Haha ze hebben daarna nog een stuk of 10 keer gebeld. Gewoon niet opnemen. Daarna was het over. Dus, doen alsof het je niet boeit. Ga je het erg vinden dan is het benzine voor de pesters. Kijk naar Erdogan , hihi. Snap je wat ik bedoel? Dochter is overigens gepest op de basisschool en heeft deze houding geleerd bij de kanjertraining die ze gedaan heeft. Overigens is het nog steeds een stil en verlegen meisje maar ze laat niet meer over zich heen lopen en ze laat zich zeker niet meer pesten. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.