Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kleuter slaapt slecht (bang, steeds uit bed komen)

Ik zat vanochtend om 4:45 beneden in de kamer. Zucht.
Mijn kleine kleuterman (4 geworden eind maart) spookt al een paar weken. Het begint al met naar bed brengen. Hij wil niet slapen want hij is bang. Dat probleem hebben we inmiddels redelijk onder controle. Alle spoken worden weggejaagd en papa komt na 5 minuutjes nog even kijken. Dat werkt goed. Alleen wordt meneer dus 's nachts ook wakker en wil dan maar een ding: bij ons slapen. Dan slaapt meneer prinsheerlijk, maar wij liggen wakker! We hebben een erg klein bed (een twijfelaar) en meneertje ligt op iedere plekje, ofwel: alles behalve stil.
Hoe zorg ik ervoor dat hij weer doorslaapt? Zou het werken om hem een tijdje in een campingbedje bij ons neer te leggen, dus vanaf het moment van slapen? Hoe bieden we hem die zekerheid van zijn eigen bed dan?

Ik slaap er zelf ook inmiddels slecht door. Vannacht twee keer wakker geweest door de kleine man. Hij ligt nu nog prinsheerlijk te slapen in ons bed (samen met manlief want die slaapt overal doorheen) en ik ben dus al 2 uur klaarwakker (ben dus ook maar opgestaan) maar voel me brak.

Wie kan helpen?

Juulia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juulia

Juulia

09-06-2009 om 07:11 Topicstarter

2 en spoken en enge dieren

Getal 2 spreekt me nu het meeste aan, vooral omdat we dan hopelijk weer een keer aan een ruk door kunnen slapen.
Maar hoe krijg ik hem dan ooit weer in zijn eigen bed?
En hoe gaan we om met die angst voor spoken en enge dieren?

PS Ik ben zo te zien niet de enige die al zo vroeg op OOL zit

Juulia

Radio

Onze dochter wordt in augustus 4, maar had sinds eind april ook last van bang wakker (tussen 2.30 en 4.00 uur)worden. Bij haar helpt de radio zachtjes aanlaten met daarbij een lampje. Als ze s'nachts (de hele nacht wel te verstaan) in haar eigen bed heeft geslapen mag ze een sticker uitzoeken en die plakken wij op een kalender. Bij 10 stickers mag ze wat kleins uitzoeken, tijdschrift ofzo. Overigens is het kiezen van de sticker vaak belangrijker voor haar, aangezien de stickers van mij zijn.

Inmiddels ben ik thuis met verlof en als ze toch nog sporadisch uit bed komt, breng ik haar terug, blijf er even bijzitten en kan meestal binnen 10 min weer rustig ons bed in. Wel mee eens dat jezelf dan wel uitgerust moet zijn om consequent terug te brengen.

Succes ermee.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.