Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ellen

Ellen

10-02-2009 om 09:41

luisterteksten gezocht

Hallo

Mijn zoontje van 8 leeest erg moeizaam en kan dus geen lange informatieve teksten aan. maar hij heeft een enorme behoefte aan kennis over allerlei kosmische onderwerpen. Op school gaat de meeste tijd naar het automatiseren, spelling en lezen. Thuis probeer ik hem dan wel tegemoet te komen. Zelf kijken we dan naar afleveringen van vroeger enzo" maar daar zijn we doorheen.
Weet iemand misschien een site met gesproken teksten over sterrenkunde, egyptnaren, klimaat? ik ben al dagen aan het zoeken maar kom niet verder. of hebben jullie andere tips?

alvast heel erg bedankt voor het meedenken!

groetjes Ellen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

10-02-2009 om 13:47

Dvd

Ken je de DVD's van "Hoe en Wat"? Bij ons zijn er enkele exemplaren te leen in de bibliotheek, misschien bij jou ook wel? Kijk eens: http://mom.biblion.nl/olifant/olifant.dll?doctype=AI&ppn=297956841&isbn=&lid=2007068458&aut=&ti=planeten+en+ruimtevaart++dvd+video&bibliotheek=ProBiblio&style=0
En er zijn nog vele andere leuke titels te krijgen.
In de bieb hebben ze trouwens ook leuke interessante boeken voor kinderen die moeite hebben met lezen (MLP), informeer eens als je er bent.

Guinevere

Guinevere

10-02-2009 om 14:07

En schooltv?

Misschien vind je hier nog iets van zijn gading: http://www.schooltv.nl/?nr=1549152&site=site_schooltv

Ellen

Ellen

10-02-2009 om 16:37

Guinevere

dank je wel voor je reactie.
de site van schooltve had ik voorbij zien komen maar had me laten afschrikken door een wachtwoord te moeten geven. heb net na jou reactie toch nog maar eens gedaan en dan gewoon op annuleren. en ja hoor hij doet het! heel erg bedankt!
heb ondertussen nav een ander draadje ergens ook(heel) oude klokhuisafleveringen gevonden. dus we kunnen weer vooruit!

groetjes Ellen

Daisyspeler

Heb je er al aangedacht een daisyspeler aan te schaffen (wordt meestal vergoed door verzekering) en je aante melden bij het loket van aangeapst lezen, dan kan je veel"boeken"lenen op daisyformaat. Die worden dan voorgelezen. Erg prettig Kan ook met studieboeken.
Kijk maar een bij Lexima op de site, en bij aangepast lezen.
Mijn zoon en dochter vinden het erg plezierig.

groetjes J

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.