Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marieke

Marieke

14-05-2013 om 15:05

Op kamp!

Vanochtend zijn ze vertrokken naar het kampadres van groep 8. Met veel te grote tassen / koffers, veel te schone kleren en mooie nieuwe gympen, vol energie, vol (gezonde) spanning en met heel veel zin om er een mooie week van te maken. En wij als ouders stonden toe te kijken, want he, je gaat toch niet meer bij je ouders staan als je in groep 8 zit en de afscheidszoen hoort er echt niet meer bij! Dat hebben we wijselijk maar thuis gedaan, plus alle goede raad: jaha, dat weet ik nou wel. Het zal stil zijn komende week! Ze zal het komend pinksterweekend wel nodig hebben om uit te rusten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monique D*

Monique D*

14-05-2013 om 15:49

Geen nieuwe kleding mee naar kamp!

Mijn kinderen (nu 16 en 18) vonden de eerste keer dat zij met de basisschool groep 8 op kamp gingen erg leuk. Maar hou er wel rekening mee dat nieuwe kleding - schoeisel snel vies kunnen worden of kapot kunnen gaan. Geef kleding mee die tegen een stootje kunnen.
Ik kan mij nog herinneren dat ik na afloop van de kamp boos was op mijn zoon omdat hij een deel van zijn kleding daar had achtergelaten. Ik had nog wel nieuwe pyjama's meegegeven. Ik heb ze nooit meer teruggekregen! Zelfs zijn jas was verdwenen! Hij dacht dat hij het in het zwembad had achtergelaten.
Verder voelen de achtsegroepers zich heel erg groot. Je mocht nog net helpen met de koffers en uitzwaaien en dat was het dan.
De mobiele telefoons moesten de kinderen bij de leerkracht achterlaten, zij mochten de ouders 's-avonds bellen.
In groep 7 gingen ze nog naar een pretpark. Het was toen "verboden" om ze uit te zwaaien.
Ze worden zeker moe, je kan verwachten dat ze de eerste nacht gaan keten en dan worden ze de hele week bezig gehouden. Ze zullen doodmoe zijn als ze thuiskomen. In de bus vallen ze al in slaap.

Merel

Merel

14-05-2013 om 16:42

Ze zijn al weg

Ha Monique, te laat met je advies, ik lees bij Marieke dat ze al weg zijn! Ze zullen wel doodmoe terugkomen, uit alle hoeken en gaten kwam bij mijn kinderen zand uit de kleding en de tassen (en zelfs de broekzakken) dus let op en ze waren nog verkleurd ook van het buiten zijn, want de zon had amper geschenen toen ze op kamp waren (beetje pech) maar zelf hadden ze dat eigenlijk niet eens in de gaten gehad.

P

P

14-05-2013 om 18:53

Inderdaad monique

Ik moest ook lachen om die 'nieuwe gympen'....!

Marieke

Marieke

14-05-2013 om 19:03

De bus?

Met de bus naar schoolkamp? Hier wordt gefietst! 32 hele kilometers moesten er vanochtend afgelegd worden en vrijdagochtend dezelfde afstand terug... Ben benieuwd of ze het halen!
Ik heb alleen maar oude spullen meegegeven plus donkere handdoeken (of ze gebruikt worden?), te veel sokken en dito ondergoed en een dikke pyjama. En vergeet de knuffel niet, ze is dan wel 12, maar ze slaapt nog steeds met 'eendje'. Laarzen mee en een oude regenjas voor het bosspel, want het bos zal wel nat zijn.
Uitgelegd dat natte kleren NIET in een plastic zak gedaan moeten worden, maar eerst laten drogen en DAN in de zak.
Geen telefoon of iPod of DS, geen geld, wel een paar snoepjes en dat was het dan.

amk

amk

14-05-2013 om 22:07

Nou marieke

dat mag ik toch wel hopen. Mijn 7 jarige fietste vorig jaar op haar 20" fietsje ook makkelijk 35km. Om vervolgens vrolijk te melden dat ze ging zwemmen.
Van groep 8 verwacht ik dat zeker.

Biene M.

Biene M.

15-05-2013 om 08:23

Bus

Volgens mij woont Monique in de plaats waar ik ben opgegroeid en daar gaan traditiegetrouw veel scholen in groep 8 naar Terschelling, dat is 160 km verderop.

Marieke

Marieke

15-05-2013 om 13:18

Dat snap ik

Terschelling, zeker bij zo'n afstand, dat doe je niet op de fiets, tenzij het een fietsvakantie is, uitgesmeerd over een aantal dagen. Maar toch, ruim 30 km als je het niet gewend bent, is best veel. Zeker als je de hele hele kampeerweek in touw bent en waarvan ik verwacht dat er niet veel geslapen zal worden. Die kilometers van gisteren zullen wel geen probleem zijn geweest, over die van het einde van de week twijfel ik!

P

P

15-05-2013 om 13:34

Fietskamp

Tot mijn verbazing moest mijn man in de eerste klas van de middelbare 75 km fietsen! Ik ben een jaar jonger maar wij gingen in groep 8 gewoon met auto's op kamp en niemand heeft zich er blijkbaar druk om gemaakt dat mijn broer van 21 ons bracht

Ik denk dat geen enkele school het nu nog voor elkaar krijgt om zo ver te fietsen met kamp!

P

P

15-05-2013 om 13:35

Oja

Mijn zoon ging in groep 8 naar Texel, met auto's naar de boot en aan land fietsen huren. Ik ben geen fan van fietsen in grote groepen. De dochter van mijn vriendin is snel moe en in zo'n groep fietsen is levensgevaarlijk, er wordt alleen maar gekletst en op elkaar gelet. Door de vermoeidheid van het kamp en dus dagen fietsen heeft ze ook een ongeluk gehad.

Van mij hoeft het ook niet, zeker niet ook nog zo'n lange rit.

dre

dre

15-05-2013 om 13:44

Jawel hoor p

Mijn dochter ging vorig jaar met brugklaskamp gewoon op de fiets en dat was zo'n 60km. Geen enkel probleem, alles was strak georganiseerd en geen klachten

Het kan dus nog steeds

Monique D*

Monique D*

15-05-2013 om 15:14

Inderdaad, p, fietsen met klas is niet altijd veilig

Ik heb wel met de klas (groep 8, vroeguh heette dit klas 6) lange fietstochten gemaakt en zelf was ik niet zo'n held met fietsen. Daarom fietste ik achter de groep. Achteraan waren er twee jongens die er plezier in hadden om mij op te jutten. Het resultaat was: een val waarbij mijn hoofd op het asfalt klapte. Heb er nog weken last van gehad.
Wat ik wel weet van de kamp van mijn kinderen is dat zij met de bus daar naar toegaan en ter plekke op de fiets stapten. Ik weet wel dat ze geen 60 km fietsten.

Monique D*

Monique D*

15-05-2013 om 15:15

Biene

Woon jij ook in Amsterdam?
Mijn kinderen zijn nooit naar Terschelling geweest.

Tango

Tango

15-05-2013 om 21:08

Fietsen

Hier gaan ze ook op de fiets, zo'n 35 km denk ik. Er gaan 2 juffen en een aantal ouders als begeleiding mee en het is niet zo'n grote groep, 16 kinderen. Moet toch wel lukken. De bagage gaat met een busje mee, dus dat hoeft niet achterop.
Zelf gingen we vroeger ook op de fiets naar het kamp, ging ook prima. Ik maak me er niet zo'n zorgen over.
Dochter heeft er wel veel zin in, ze gaan alleen pas 19 juni, dus duurt nog even.

Hier

hier gaan ze volgende week op kamp. 40 Km. fietsen met een groep van 48 kinderen. Ik ben benieuwd :-S
Bedankt voor jullie tips om geen nieuwe/mooie kleding mee te geven!

Biene M.

Biene M.

16-05-2013 om 21:19

Monique

O, dan was ik abuis. Ik dacht dat jij in de Zaanstreek woonde.

69 km, groep 7

Hier fiets groep 7 voor kamp 69 kilometer.
Ik vind het nogal wat, maar iedereen red het altijd, de bagage gaat mee met een vrachtwagen, ze hoeven alleen eten en drinken voor onderweg mee te nemen.
Maar voor kinderen die normaal bijna het dorp niet uitgaan met de fiets blijf ik het veel vinden. De groep bestaat uit zo'n 60 kinderen.

Groetjes Melanie

Marieke

Marieke

19-05-2013 om 17:50

Weer thuis!

Ze is weer thuis! Schor, bekaf, maar met ogen die schitterden! Wat heeft ze het leuk gehad, veel sport en spel, speurtocht, bosspel, heel veel regen, nog neer lol met z'n allen, heel weinig geslapen, ze hebben allemaal de fietstocht naar huis overleefd. Bij aankomst op school waren praktisch alle ouders er, plus werden ze net luid applaus verwelkomd door de andere groepen, zo leuk! Een groot compliment voor de organisatie!
Oh ja, twee plastic zakken vol natte en stinkende was, een trainingspak onder de verf, te veel schone onderbroeken en dito handdoeken, maar alles was er nog!
Op naar de musical, wat is dit toch een leuk jaar voor deze kinderen!

quinn

quinn

20-05-2013 om 11:55

Zomerkamp

Onderstaande tip ken ik nog wel van vroeger: (geef deze dan ook mee aan mijn dochter van 12)
Uitgelegd dat natte kleren NIET in een plastic zak gedaan moeten worden, maar eerst laten drogen en DAN in de zak.
Onze dochter is begin van het schooljaar al op kamp geweest en ook geweldig gehad zoals het bericht hierboven. Alles is bijna wel herkenbaar. Ze ging vanaf haar 9e al op zomerkamp.

Zomerkamp deze zomer wordt Surfen bij Dynamite Vakanties. Na het schoolkamp kijkt ze dan ook al heel erg uit naar het zomerkamp.
En dan naar de middelbare!

Monique D*

Monique D*

23-05-2013 om 15:11

En natuurlijk een zak voor de vuile kleding

Ze moeten inderdaad na het drogen in die zak die voor de vuile kleding bestemd is. Die zak is belangrijk, want anders gaan de vuile en droge kleren door elkaar en dat is niet erg fris!
Maar zoals jullie ook wel weten, dit kan wel eens vergeten worden door de kinderen, die met hun hoofd heel ergens anders zijn dan goed omgaan met de kleding.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.