Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Maartje Toch

Maartje Toch

09-04-2013 om 22:37

Oppasprobleem. kan deze oplossing?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik snap het niet

Ik heb een groot gedeelte van het draadje gelezen en wat me opvalt is dat met name Eira wordt aangevallen op het feit dat ze zegt, dat ze vindt dat Maartje beter een andere baan kan kiezen. (oke ze kan zich wat ongenuanceerd uitdrukken). Nu weet ik dat dat in deze tijd heel moeilijk is, maar om een kind van 9 jaar een paar middagen van 16.00 uur tot 20.00 uur alleen te laten vind ik toch veel verder gaan. Het kind is dan wel erg lang en tijdens de avondmaaltijd alleen thuis. Dat lijkt me niet echt een wenselijke situatie. Wie zorgt er dan voor haar eten. Ik vind dat je dat een kind van 9 niet zelf kunt laten doen, althans niet meerdere dagen in de week.
Ik heb een heel zelfstandige dochter van 9, maar ik zou er niet aan moeten denken om die 4 uur alleen te laten.
Dat is mijn mening en daar vroeg Maartje volgens mij om. Het lijkt nu wel een discussie te worden tussen thuisblijven voor je kinderen of ook werken. Dat gaat het hier ook om, maar volgens mij is vooral de vraag: Is het verantwoord om een 9-jarige zo lang alleen te laten.

groetjes van Charlotte

Bedankt

We hadden weer iets leuks om te bespreken tijdens het ontbijt.
Mijn kinderen vonden dat je een prima regeling hebt Maartje, het leek hun ook wel wat. Helaas hier geen banen beschikbaar voor mij.
Oudste (14) zei dat hij dan lekker ging lezen of computeren, jongste (10) had het over TV kijken, eten maken ( is ze zichzelf aan het leren momenteel) of zelfregelen dat ze met iemand ging spelen.
Volgens mij zal jouw dochter in Spanje ook echt niet het enige kind zijn in zo'n situatie. Of een dergelijke regeling tegenvalt of niet is denk ik ook sterk cultureel bepaald. Als de maatschappij (of een deel daarvan) verwacht dat moeders met thee thuis zitten zul je je als kind eerder 'vreemd' of 'alleen' voelen dan wanneer de maatschappij verwacht dat je zelfstandig bent.

Hear hear dirksmama

"Of een dergelijke regeling tegenvalt of niet is denk ik ook sterk cultureel bepaald. Als de maatschappij (of een deel daarvan) verwacht dat moeders met thee thuis zitten zul je je als kind eerder 'vreemd' of 'alleen' voelen dan wanneer de maatschappij verwacht dat je zelfstandig bent."

Precies!

skik

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-04-2013 om 18:17

Klopt helemaal dirksmama

Hier eentje in huis die smeekt om niet naar de bso te hoeven maar om lekker in haar eentje thuis te zijn. Uitgezonderd het late eten zou zo'n regeling hier voor oudste en middelste dus ook prima kunnen. Wat mij betreft mag middelste echter nog wel even naar de bso. Maar dat is dan dus meer voor mij dan voor haar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.