Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Prachtige uitspraken

Al heel vaak staat hier een draadje over mooie uitspraken van de kinderen, en ik wil er vandaag weer eentje starten.
We lezen voor het slapen gaan een stukje uit de kinderbijbel. Mijn knulletje van 10 kijkt moeilijk en merkt op: "Maar Mama, als Jezus nou Christus heet van z'n achternaam, dan moet z'n vader toch óók zo heten?"


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ingrid

Hahahahaha die is grappig, tja wat geef je daar nu voor een antwoord op
Muizemeis

Lol

ik wil dat eigenlijk óók wel weten!

krin

krin

14-01-2011 om 16:36

Zieke bacterieën

Leuke vraag. Worden bacterieën als het goed is niet doodziek van antibiotica? En van onze eigen witte bloedcellen?

Krin

Krin

14-01-2011 om 16:38

Sorry

Een e te veel in bacteriën.

Katrien

Katrien

14-01-2011 om 19:37

Een nieuwe ziekte ontdekt...

"Mama, als je de 'boze wolf' hebt, ben je dan lang ziek?"

Doordenkertje... (ik moest in ieder geval even doordenken).

Katrien

margje van dijk

margje van dijk

14-01-2011 om 21:50

Winterslaap

Jongens hadden in de kerstvakantie een lego-attack. Ik bedoel, in de zin van dat ze dagenlang fulltime met de lego speelden.

Ze hebben o.a. trollen, ridders en kabouters, door Sinterklaas aan hen toegewezen. Jongste heeft de kabouters. Toen ging jongste logeren, en oudste en middelste speelden verder.

Komen oudste en middelste bij mij: "Mem, denk je dat wij de kabouters van jongste mogen gebruiken in het tournament van de trollen en ridders? Want we hebben ze nodig". Tja, waarom zou dat niet mogen, vraag ik me hardop af. "Nou, weet je, jongste heeft ze in winterslaap gedaan". Ja, dat verandert de zaak natuurlijk. Daar kan ik niet over beslissen. "Bel hem maar op, dan, om het te vragen".

Dus middelste belt naar pake en beppe, en vraagt naar jongste. "Mogen jouw kabouters meedoen aan ons tournament? Alsjeblieft? Mogen we ze uit de winterslaap halen?".

Jongste denkt even na en zegt dan: "Nee, jullie mogen ze niet uit de winterslaap halen, want dat vind ik echt niet gezond". Diepe zucht van middelste, die al haast in huilen uitbarst voordat hij zijn tirade wil afsteken. Voordat het zover is voegt jongste eraan toe: "Maar jullie mogen ze wél laten slaapwandelen".

Opgelost.
(Phoe)

Margje

Egel

Egel

14-01-2011 om 21:52

Zoon vat het letterlijk op

Onze zoon van 7 vat bijna alles erg letterlijk op. Voor het rapport/de verslaglegging op zijn school moet hij ook een paar vragen beantwoorden over hoe hij dingen vindt gaan.
Eerste vraag van school: 'Hoe vind je het om naar school te gaan?'. Zoon: 'het ligt eraan, op de fiets kan ik soms lekker racen en sporten. In de auto vind ik het vaak te warm maar kan ik wel leuk naar knopjes kijken. '
Eh...de school wil weten hoe je het vindt om op school te zijn!

popeye

popeye

14-01-2011 om 21:58

Engels

een paar dagen geleden overhoorde ik onze zoon met Engelse woorden die hij moest vertalen in het Nederlands.

Op mijn vraag wat spinach betekende gaf hij als antwoord: James Bond. Waar dat op sloeg weten we nog steeds niet.

Schanulleke

Schanulleke

14-01-2011 om 23:55

Spinach

waarschijnlijk dacht hij dat spinach spionage betekende?

Mijn oudste had het ooit vroeger als kleuter ook een keer over spinazie-held ipv spionage-held. Blijkbaar lijkt dat genoeg op elkaar om te verwarren.

Schanulleke

Egel, leuk is die!

En het toont weer aan hoe moeilijk het is om goede vragen te stellen, of eigenlijk om te vragen wat je echt wilt weten.
Dochter (8) met oma aan de telefoon. Oma: wat ben je aan het doen? Dochter: nou, bellen natuurlijk!
Dochter(4) kijkt reclame op tv. Playmobil, NU in de aanbieding! Oh, zegt ze, dus NU niet meer.

Pannenkoek

Vol belangstelling staat jongste in mijn nek te hijgen: mams bakt pannenkoeken! Eindelijk is de eerste klaar. "Oh mama, wat is die pannenkoek mooi! Ik ga ermee trouwen! En dan krijgen we samen poffertjes!"

Tango

Tango

16-01-2011 om 22:53

Billen

We proberen de kinderen tijdens het eten niet te vaak vieze woorden te laten zeggen. Voor de gein overdrijven we zelf dan soms, bijvoorbeeld we zeggen niet billen maar achterwerk. Vandaag had Tangoman het over een schop onder je kont geven, aan tafel. Tangozoon van 6 reageerde hierop met: je mag dat niet zeggen, je moet zeggen achterklep.

Americain

Onze zoon van 9 jaar wil graag een keer Hotel Filet Americain in Amsterdam bezoeken!
Connie

Gouvernante?

Mijn dochter (11) is het boek Onder moeders vleugels aan het lezen (dankzij inkie1979, zevindt het boek geweldig, inkie!!). Er staan (archaische) woorden in waarvan ze de betekenis niet weet en die vraagt ze dan aan mij. Zo ook het woord gouvernante. Ik leg het woord uit en dan zegt ze: "Oh, eigenlijk een soort familielid, een gouvertante"

Egel

Egel

24-01-2011 om 08:06

Laptop

Zoontje van 7 wil iets over een laptop vertellen, maar is even de naam vergeten (wij hebben er ook geen). Hij begint zijn verhaal zo: 'Zo'n klapcomputer die je mee kunt nemen....'

Baarvader

Ik ben zwanger en dochter van 7 vraagt zich af waarom mannen nooit zwanger zijn. Ik: 'mannen hebben geen baarmoeder schat'. Zij: 'Maar die hebben toch een baarvader?!'

Chippie

Chippie

24-01-2011 om 11:16

Hier...

Zo'n klapcomputer heette hier een baby-computer...

Jade

Jade

24-01-2011 om 13:24

Kakelot...

*Hahahahahaha* geweldig

Hier

zoon (10) staat vanwege zijn vage en verstrooide gedachtengang vaak garant voor een glimlach. Gisteren: komt enthousiast uit school: "Mam, ik heb de benen van Souarez!"
Vanochtend tijdens ontbijt is iedereen nog wat stilletjes, gaaaap, roept zoon ineens: "Zie je wel, ik zei toch dat je dat ding niet in de lucht mag doen?"
Huh? zoon (13) en ik kijken hem verbijsterd aan, waar gáát het over? Blijkt dat zijn gedachtengang gewoon door zijn gegaan vanaf zondagmiddag (wk sprint schaatsen), en bedoelde hij dat de schaats niet omhoog mag komen op de finishlijn.
Daarna op de fiets naar school wilde hij iets vertellen over een roodharige jongen, en zegt: "Toen kwam die oranje, harige jongen en....."

Bintje (ot)

Super dat ze hem leuk vind!

Irene

Irene

25-01-2011 om 14:08

Geen uitspraak, maar

hier is 6 jarige zoon "alvast" begonnen aan zijn verlanglijst voor zijn verjaardag (over ruim 2 maanden). Ik vond 'm toch wel verrassend:
-prehistorie experimenten doos
-fossiel
-skelet
-encyclopedien en atlassen
-scheikunde doos
-een jonge witte haai
De aanleiding was trouwens dat zijn broertje van bijna 4 aan zijn verlanglijstje bezig was. Die wilde erop hebben: een hoogwerker. "Oh nee, doe maar 3 hoogwerkers, want je krijgt niet alles wat op je lijstje staat..."

Andersom

Zoon leest bij spelletje op zijn telefoon: upside down
Wat betekent dát nu weer. Op de kop, leg ik uit. O, waarom zeggen ze dan niet gewoon 'up the cup'.

Conversatie met enig kind

Conversatie met enig kind

27-01-2011 om 16:38

Hoe verlopen bij jullie dit soort conversaties?

Kind van zes: "Ik wil zo graag een broertje of zusje."
Ik: "Nou, we zijn druk aan het oefenen."
Kind: "Aha, en doet jou vriend dan zijn piemel in jouw gaatje?"
"Ja."
"Haaaahahahaha. (Komt niet meer bij.) Ik ga jullie lekker spioneren."

Tandarts

Zoon: "J. moest vandaag naar de ortho-eehhh, ortho-mmmmmm, beugelboer!"

Guinevere

Guinevere

01-02-2011 om 22:33

Hoe kinderen gemaakt worden

Zoon (8) hedenavond: "Mijn vriendin heeft me verteld hoe kinderen gemaakt worden.". Ik, nieuwsgierig: "Oh ja? Wat zei ze?". "Het was heel goor. Je moet met de tongen tegen elkaar, ieuwwwwwwwww!".
Ja, dát onderdeel had ik nog niet verteld...

notje

notje

02-02-2011 om 08:27

Toets

Dochter van 7 heeft al een paar keer een psycho toets gemaakt,of was het nou een Tycho toets?
Schat ik denk dat je een cito toets bedoeld.

100%mama

100%mama

03-02-2011 om 14:49

Dik

Zoon : ZO dan, jij wordt echt dik zeg!"......."je kan wel aan je buikie zien dat het goed gaat daar binnen"

Ben 5 mnd zwanger, hihihi

Lou

Lou

03-02-2011 om 20:26

Pijnstiller

Zieke dochter (9) heeft overal pijn. Ik zeg dat ze een pijnstiller krijgt.
"Een wat?"
Pijnstiller. Sinaspril. Tegen de pijn.
"O ja, tegen de herrie."
Huh?
"De sinaspril gaat aan de volumeknop van mijn buikpijn draaien. Dan wordt de pijn stiller."

irene

irene

03-02-2011 om 22:13

Zwemles...

Dochter (7 jr) zit al heel lang op zwemles is en inmiddels aan het oefenen voor zwemvaardigheid.Vandaag een nieuwe oefening op het programma. De kinderen moesten in een rijtje achter elkaar watertrappelen en vervolgens moest de achterste degene voor hem onder duwen en er overheen zwemmen. Bokje springen in het water, zeg maar.
Dochter vond dit verschrikkelijk en weigerde mee te doen.
Later in de auto, op weg naar huis, zegt ze tegen me: "Mama, dat geitje duwen vond ik echt helemaal niet leuk!"

Skidiven

zoon 10 leest voor uit de tv gids...
"het gaat vanavond bij klokhuis over skiedieven"

jullie raden al wij moesten even nadenken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.