Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
MariskaH

MariskaH

22-09-2016 om 09:12

Roken in huis bij vriendje

Zoon van 8 zit in groep 5. Sinds kort is heeft hij een vriendje in de klas waar hij graag mee speelt. Hij kan er zelf heen omdat het vriendje 2 straten verderop woont. Nu hoorde ik van zoon dat beide ouders thuis roken. Hij zei ook dat ze de hele tijd roken. Aangezien het er naar uit ziet dat zoon veel met dit vriendje gaat spelen baal ik van dat gerook in huis. Hoe kijken andere ouders ertegen aan dat er in huis gerookt wordt. Natuurlijk kan ik er niks van zeggen hun huis hun regels. Maar kan ik tegen zoon zeggen dat ik liever heb dat hij meer bij ons speelt met de vriendje dan dat hij bij hun speelt in de rook? Graag hoor ik jullie mening hierover. Overdrijf ik?

Angela67

Angela67

22-09-2016 om 09:21

lijkt mij een prima voorstel

ik zou het je zoon uitleggen dat je het voor de geur en zijn gezondheid prettiger vindt dat hij bij jullie thuis met hem speelt.
geen waardeoordeel over de ouders meegeven, gewoon neutraal houden. geuroverlast en gezondheidsschade zijn duidelijk genoeg.
als hij er toch wil spelen zorg dan dat zijn jas op school blijft of achterop z'n fiets want als je telkens jas moet wassen krijg je er heel veel werk aan. de gewone kleren kan hij meteen in de was gooien.
de jas van het vriendje zou ik ook in de berging hangen als hij bij jullie komt spelen.
gr Angela

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-09-2016 om 10:30

Hmmmm

Als je zoon geen longproblemen oid heeft zou ik er niet zo'n punt van maken. Hij zal er toch niet hele dagen zitten?
Als hij het zelf vervelend vindt kan hij zelf ook aangeven dat hij liever naar buiten gaat ofzo.
En over meteen kleren wassen als je in een huis met rook bent geweest, is dat niet een beetje overdreven? Onze zoon komt ook regelmatig op een boerderij met koeien. Dat ruik je 's avonds ook, maar dan gooi ik kind ook niet meteen onder de douche en de kleren in de kliko.
Overdrijven is ook een vak

Angela67

Angela67

22-09-2016 om 10:36

dendy

als ik iets vind stinken dan was ik het (uithangen helpt niet bij sigarettenrook). Als je ermee in huis blijft zitten en rondlopen dan ruik ik het de hele tijd en de stoelen gaan er bijv ook naar ruiken (of de bank).
lijkt me nou niet echt nodig, toch? Dus gewoon kleren in de was en jas daar niet binnen ophangen.
kampvuur scouting idem dito, gewoon even scoutingkleren uit en in de was (petje/das/oude jas in berging of buiten hangen).
gr Angela

mieke

mieke

22-09-2016 om 10:40

Niet persoonlijk?

Ik denk dat die ouders het heel persoonlijk zullen nemen als een kind niet meer daar mag spelen. Sterker nog, ik denk dat het het einde van een vriendschap is. Zo erg is het toch niet als een kind een middagje in een huis speelt waar gerookt wordt.

Ik zou het in ieder geval niet met je eigen kind bespreken maar als ze willen spelen dan kan je natuurlijk altijd gelijk zeggen dat dat heel gezellig is en voorstellen om bij jullie te spelen. Willen ze dat niet dan spelen ze een dagje in een huis waar mensen roken.

En angela hoe doe je dat dan met rokende collega's? Ik weet natuurlijk niet waar jij werkt maar ik heb van die kettingrokende collega's. Ze roken natuurlijk niet binnen maar gaan wel steeds naar buiten om een sigaret te roken. Dat ruik je ook. Ik vraag mij dus oprecht af hoe je die geur kan vermijden als je er echt niet goed tegen kan. Wij hebben geen vaste werkplekken dus ik kan niet een eigen plek claimen ver weg van rokende collega's

Dendy Pearson

Dendy Pearson

22-09-2016 om 10:54

Angela

Tuurlijk gaat kleding met een luchtje hier in de was, maar echt niet direct als kind thuis komt hoor. Dat vind ik echt overdreven.
En een jas van een kind waar thuis gerookt wordt apart in de berging hangen vind ik heel onaardig eerlijk gezegd. Hoe doe je dat met visite? Alle jassen met een luchtje apart? En na de visite met febrese het huis rond ?

Nur

Nur

22-09-2016 om 11:13

Geen probleem

Mijn kinderen spelen ook bij vriendjes thuis waar gerookt wordt. Ik heb er niet zo'n probleem mee. Gezond is het natuurlijk niet maar veel kwaad kan het ook niet voor die paar uur. Uitzondering natuurlijk een kind dat longproblemen heeft. Ik zou het raar vinden om een gezond kind daarom te verbieden bij een ander te spelen.
In mijn jeugd rookte alles en iedereen. Nu wil ik daar niet naar terug (ik heb zelf astma dus ik ben blij dat er nu minder gerookt wordt) maar dit is dan weer wat doorslaan naar de andere kant.

Angela67

Angela67

22-09-2016 om 11:21

weinig tot geen rokers

geen collega's die binnen roken, geen vrienden die binnen roken, geen buren die binnen roken, geen ouders van vriendjes die binnen roken.
En weet je, waar ben je nou zo bang voor als je dat aan je zoon uitlegt?
je hoeft alleen maar te zeggen dat het gezonder is om niet of zo weinig mogelijk in sigarettenlucht te verkeren. Als het een 'buitenspeelvriendje' is, dan is het ook al anders. Je hoeft ook alleen maar uit te leggen dat hij z'n jas onder z'n snelbinders doet (of in z'n tas).
Je moet het ook niet groter maken dan het is, gewoon praktisch mee omgaan.
Er zijn toch al ontzettend veel minder rokers dan vroeger? Waarom zou ik niet mee mogen gaan in die logische trend dat je geen last wilt hebben van rokers?
Ik heb ook geen persoonlijke waardeoordeel over de rokers in kwestie, echt niet. Hier twee zonen in de puberleeftijd en ja ze roepen natuurlijk om het hardst dat ze nooit gaan roken en dat vind ik ook fijn. Maar ik leg dan wel uit wat nicotine met je doet en hoe ingewikkeld het is als je eenmaal verslaafd bent. Om een soort realistisch beeld te schetsen (en ja, ook een soort 'clementie' voor rokers te kweken, want zonen hebben de neiging om die mensen maar stom en dom te vinden, dat vind ik dus niet terecht).
gr Angela

vlinder72

vlinder72

22-09-2016 om 11:35

angela

Het is een probleem omdat een kind het waarschijnlijk niet zo subtiel zal brengen. Die zal tegen zijn vriendje zeggen dat hij daar niet meer binnen mag spelen omdat zijn ouders roken.

En dat is niet leuk voor een kind om te horen en hij zal dat ook tegen zijn ouders zeggen.

Mijn dochter had ooit een vriendinnetje waar de ouders thuis honden opvingen die net uit Bulgarije en Roemenie kwamen. Van die enorme beesten. Ze blaften onzettend veel. De honden zaten meestal in benches maar liepen ook in huis rond (zo rond de 7 honden). Ik denk dat mijn dochter toen 7 jaar was. Op een gegeven moment hoorde ik van mijn dochter dat als zij daar ging spelen de ouders meestal weg waren (werk, wandelen met andere honden) en de meisjes alleen in huis waren. Dat vond ik niet zo'n goed plan. Die honden vond ik niet veilig genoeg met twee kleine meisjes in huis. Dus ik heb toen ook gezegd dat het meisje altijd bij ons mocht spelen maar dat als er geen ouders in huis waren mijn dochter niet meer bij dat meisje mocht spelen.

De vriendschap was toen heel snel over. De ouders waren zwaar beledigd. Zij zagen totaal geen gevaar en vonden het overdreven om thuis te zijn als de kinderen er waren.

Vandaar mijn reactie dat het zeggen dat iemand niet mag spelen in verband met rokende ouders een vriendschap snel over kan zijn. En ik heb het niet via mijn dochter gedaan. Ik heb zelf nagevraagd of de meisjes echt alleen thuis waren en daarna gezegd dat ik dat geen prettig idee vond in verband met die honden.

Angela67

Angela67

22-09-2016 om 11:46

T is een kwestie wat je belangrijker vindt

En daar mag iedereen zijn of haar weg in vinden. Ik zou het ook geen punt vinden om het eerst zelf te zeggen tegen de ouders.
Tuurlijk begrijp ik het verschil tussen gevaarlijke honden en roken/overlast door roken, maar of iemand al dan niet beledigd is kan ik niet heel erg beïnvloeden. Tenzij ik helemaal niets zeg en kind nooit er wil laten spelen. Maar dan is de vriendschap wrllicht ook snel over.
Gr Angela

Sanne

Sanne

22-09-2016 om 12:32

Poeh

Wat zielig voor dat vriendje. Ik ben zelf een roker, maar binnen roken met een kind in huis, dat kan toch echt niet meer. Dat kind wordt er dan altijd aan bloot gesteld. Ik zou mijn kind daar ook gewoon laten spelen, misschien beetje stimuleren (zonder het te noemen) dat het wat vaker bij jullie is.

Taruh

Taruh

22-09-2016 om 12:33

geurtjes

Ja, ik laat de visite de jassen ophangen in onze garderobe kast waar onze kleding uitgehaald is.

Maar nu krijg ik nooit rokers als visite want ik ken eigenlijk buiten mijn niet directe collega's geen rokers meer.

Maar vroeger was het na dat de visite weg was idd alle ramen en deuren tegen elkaar open en minimaal een aantal uren door laten luchten.

Ik snap het probleem helemaal

Mijn ouders roken beiden, ook in huis. Als de kinderen daar zijn roken ze in de keuken met de afzuigkap aan. Dit helpt alleen niks.
Als de kinderen daar een uurtje zijn geweest, ruik je het al. Dan ruiken ze niet meer naar zichzelf, maar naar rook.
Als ze daar geweest zijn is het kleding in de was en douchen met haren wassen....
Ik kan er verder weinig aan veranderen. Ben ontzettend blij dat mijn ouders oppassen en zal ze ook zeker niet aanspreken op hun rookgedrag.

Ik heb een extreem goed reukvermogen en ik wil er gewoon geen last van hebben.
Gelukkig geen vriendjes met ouders die binnen roken. Anders zou ik het probleem ook aankaarten, speel maar bij ons. Want waarom je kinderen in nicotinedampen van anderen laten zitten als dit niet hoeft?

Sanneke*

bieb63

bieb63

22-09-2016 om 22:11

er is m.i. wel een verschil

tussen de 'geur' van rook of het feit dat kind in een kamer vol rook zit. Natuurlijk kun je het heel vies vinden. Maar zoals in het voorbeeld van Sanneke, dat ouders roken, maar wél onder de afzuigkap, dan gaat het uiteindelijk alleen om de geur die je nog steeds bespeurt, niet om het feit dat kind echt in de rook zit. En nogmaals, je kunt dat natuurlijk heel vies vinden, maar als je kind ergens geweest is waar flink gebakken is, nou, dan kan er ook een behoorlijke geur in de kleren zitten, die je wellicht niet fijn vindt.
Je kunt het ook niet fijn vinden dat als kind daar luncht wit brood krijgt, omdat jij van het volkoren bent.
Ik zou de ouders, als ze niet in het bijzijn van de kinderen roken, er dan ook niet op aanspreken en al helemaal niet het kind er weghouden.

Angela67

Angela67

22-09-2016 om 22:51

bieb63

het gaat hier niet om incidenteel spruitjes eten, het gaat hier om een vriendje waarvan de TS verwacht dat er vaker wordt gespeeld.
En het is ook nog eens dat vooral ík er last van zou hebben in míjn huis als kindlief daar gespeeld 'zou hebben. Dus waarom mag ik niet proberen om dat 'weg' te managen? als kindlief elke dag ergens zou lunchen waar ze altijd pannenkoeken met spek zoudne eten voor de lunch zou ik ook niet blij zijn. Maar als er 1 keer per week 'feestelijk' gelunched is het weer heel anders.
gr Angela

Cora

Cora

22-09-2016 om 23:12

Pannekoeken met spek

Lekker! En volgens mij helemaal niet ongezond...beetje afhankelijk van hoe je het precies maakt. Afwisseling is natuurlijk gezonder maar massa's mensen met iedere dag brood met kaas...
Ik zelf zou mijn kind nooit weghouden bij vriendjes waar anders geluncht wordt dan bij mij. Misschien dat ik het niet echt iedere dag zou toestaan. Maar die situatie ken ik eigenlijk niet, mijn kinderen waren nooit dagelijks bij hetzelfde vriendje.

Roken, mmhh.
Zelf heb ik ook wel de pech dat bij mijn ouders thuis gerookt wordt. Niet veel, en meestal buiten maar ook weleens binnen. Ik baal daar wel van, toen de kinderen heel klein waren deden ze het buiten als kinderen erbij waren. Maar de stank is er natuurlijk wel altijd.
Het zorgt er misschien voor dat ik iets minder vaak bij mijn ouders ben. Maar ik houd mijn kinderen daar absoluut niet weg.
Zou ik bij vriendjes ook niet doen. In genoemde situatie zou ik er met eigen kind over praten denk ik. Zeker omdat kind er zelf over vertelt. (mijn kinderen hebben het niet over rookgedrag van opa en oma)
Als kind het vervelend vindt samen kijken hoe dat op te lossen. Bij vriendje boven spelen, veel naar buiten bijv. Vindt kind het erg vervelend voorstellen om vaker bij ons thuis af te spreken. Gewoon bespreekbaar maken dus. Verbieden zou ik zelf alleen in extreme situaties doen, nog nooit mee gemaakt. Dit vind ik zeker niet extreem genoeg. (en opassen dat vriendje niet gemijd gaat worden door gedrag van zijn ouders)

Angela67

Angela67

22-09-2016 om 23:15

cora

inderdaad, bespreekbaar maken dus.
maar waarom alleen als kind het vervelend vindt?
gr Angela

Cora

Cora

22-09-2016 om 23:29

Bespreken

Ik gaf aan hoe ik het zelf zou doen in die situatie.
Ik kan me voorstellen dat jij het sowieso bespreekt.
Ik zou er verder geen punt van maken als kind er geen last van heeft. Dat doe ik nu immers ook niet bij mijn ouders. Zou niet weten hoe ik onze jassen uit de stank zou kunnen houden daar, om maar wat te noemen.

MariskaH

MariskaH

23-09-2016 om 09:33

Dankjewel

Ik zie nu wel dat ik er eigenlijk niet zoveel mee kan. Ik vind het wel jammer dat zoon nu net dit jongetje heel erg aardig vindt en dat zou zeker sneu zijn voor de kinderen als ze niet samen kunnen spelen. Zoon wil eigenlijk elke dag met dit jongetje spelen. Het zit mij inderdaad dwars dat zoon als ik het toelaat 3x per week in de rook speelt. Dus ik zorg er wel voor dat het iets minder is bv 1x per week bij jongetje thuis en voor de rest buiten spelen en ook bij ons thuis.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2016 om 10:12

Mariska

Ondanks dat ik je probleem volledig begrijp, weet ik niet of het verstandig is om in de vriendschap te gaan rommelen. Hij heeft nu nog wel de leeftijd dat jij er nog iets in kunt bijsturen, maar je weet ook dat kinderen soms akelig eerlijk kunnen zijn. Hoe zou die moeder reageren als jouw zoontje zegt dat hij niet vaker mag spelen omdat ze in huis roken? Dat verstoort de verhouding ongetwijfeld. Ik zou de reden dus sowieso niet met je zoon bespreken, maar als je de moed bij elkaar kunt schrapen wel met de moeder zelf. Niet leuk, maar liever met open vizier, dan moeilijk gedoe waarin jij je zoontje of het andere jongetje voor moet zijn met afspreken. Wie weet stelt ze dan zelf voor dat ze niet binnen zullen roken als jouw zoon daar speelt.

Ik heb zelf gerookt vroeger, maar ik vind de geur van roken aan kleding nu zo vies. Bij mijn voorlaatste werkgever was een garderobe in een afgesloten ruimte. De meur van rokersjasen kwam je tegemoet. Ik zocht altijd een haakje waarop mijn jas zo min mogelijk in aanraking met een rokersjas zou komen. Mijn dochter moet wel eens iets bij iemand ophalen en je ruikt onmiddellijk dat ze daar is geweest. Ze gooit haar kleren meteen in de was. En tot slot: we krijgen wel eens pakketjes via zo'n pakketbezorgdienst. De dame in kwestie rookt blijkbaar stevig waardoor de pakketjes een uur in de wind stinken. Dat kun je niet maken vind ik. Bah!

Miekemieke

Miekemieke

23-09-2016 om 19:42

Dit was vroeger zo gewoon!

Toen ik klein was stond het klaslokaal blauw van de rook omdat de meester een kettingroker was, vonden we heel gewoon. Thuis stond het ook blauw van de rook. De ouders van een buurmeisje rookten niet maar er stonden altijd sigaretten op tafel voor de visite.
Ik heb veel gerookt tot dat ik kinderen kreeg. Toen mijn kinderen uit spelen gingen vond ik het niet leuk als ze ergens speelden waar het blauw van de rook zag. Als het aardige en beschaafde mensen waren dan vond ik het niet zo'n punt.
Nu vind ik het echt ondenkbaar zo'n kamer met rokers, daar ga ik niet naar binnen! Tegelijkertijd vind ik het niet te bevatten dat wat vroeger zo gewoon was nu iets hysterisch is geworden.

Lente

Lente

23-09-2016 om 19:58

Je kunt ook uit principe om beurten bij elkaar spelen

Dat deed ik vroeger ook. Mijn kind mocht met iedereen spelen maar bij voorkeur om de beurt bij de een en dan de ander.
De reden was dat sommige moeders hun kind erg beschermden terwijl kind best bij ons durfde te spelen . Alleen moeder vond het wat minder. Die wilde liever dat kind thuis ging spelen. Dan kwam ze toch naar school als de school uit ging om haar kind nog te zien en te kijken of kind nog steeds wilde (dat was altijd zo, het is niet zo dat kind het eng vond) Zo'n omdebeurtregel is lekker neutraal, je geeft geen oordeel.

Als je zoiets afspreekt net je zoon en daarnaast stimuleert dat je zoon ook eens met een ander speelt, dan zit je op maximaal twee keer per week dat je kind daar speelt.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-09-2016 om 10:53

Miekemieke

Dan heb je vast ook nog glaasjes met sigaretten op tafel gezet bij verjaardagen. Ik wel in ieder geval. Ondenkbaar nu.

Ik bedacht mij voor ik jouw reactie las, dat je inderdaad niet moet doorschieten, maar ik snap onderhand echt niet meer dat mensen die roken nóg niet door hebben dat ze andere mensen niet in de rook moeten zetten, tenzij die mensen daar zelf voor kiezen. In een bushokje bijvoorbeeld. Weet jij veel, als roker, of er mensen met astma o.i.d. naast je staan?

Juno

Juno

24-09-2016 om 12:09

Astma

Als mijn kind binnen is geweest bij een roker gaan daarna toch echt de kleren in de was en kind onder de douche en haren wassen. Ik word enorm benauwd en moet extra medicatie nemen.
Ik vind het echt een probleem als er ergens gerookt word.

lieverdje

lieverdje

26-09-2016 om 14:58

stank of ongezond?

Wat is het grootste probleem, dat de kleren ernaar gaan stinken of dat het ongezond is?

Angela: "Als je ermee in huis blijft zitten en rondlopen dan ruik ik het de hele tijd en de stoelen gaan er bijv ook naar ruiken (of de bank).
lijkt me nou niet echt nodig, toch? Dus gewoon kleren in de was en jas daar niet binnen ophangen."

Tjonge. Mijn vader rookt vrij stevig. Die zou ik als ik jouw standaard hanteer niet meer in mijn huis kunnen uitnodigen, dat is wat. Ik denk dat je op die manier geen vrienden maakt. Er zijn wel meer dingen die stinken: zo hebben wij geen huisdieren en ruikt het zodoende heel erg (echt waar) bij mensen die wel honden of katten hebben. Ook bepaald niet fris, als je dat niet gewend bent en die geur hangt ook in de kleren, dan heb ik het nog niet over de haren van die beesten.

Verder is roken wel ongezond in huis, natuurlijk. Als je kind geen longproblemen heeft en verder geen bijzondere hinder ondervindt van de rook als hij daar is, dan zou ik er geen groot probleem van maken. Hooguit stimuleren de afspraakjes vaker bij jezelf te laten plaatsvinden. Ook hier geldt, er zijn meer ongezonde omgevingen! Zo zou ik niet met mijn gezin aan een rondweg van een grote stad gaan wonen, maar anderen doen dat wel. Zou je je kind daar dan ook niet laten spelen, i.v.m. luchtvervuiling door uitlaatgassen?

Angela67

Angela67

26-09-2016 om 15:27

lieverdje / lezen. .

zie mijn posting ergens hierboven: ik heb vrijwel geen rokers in mijn omgeving en degenen die roken doen dat buiten. Geen collega's die binnen roken, geen vrienden die binnen roken, geen buren die binnen roken, geen ouders van vriendjes die binnen roken. Geen huisdieren, en ja een ringweg helaas wel, sterker nog, twee snelwegen, twee spoorlijnen etc.

Alleen: het gaat hier over overlast qua geur, niet over dodelijkheid van hetgeen je ruikt. Ik ben wel zo realistisch dat een keer of 2 spelen per week een niet-astmatisch kind geen ernstige schade toebrengt.

Omdat jouw vader rookt zou ik dus mijn reactie moeten veranderen? Het mooie is juist dat iedereen zelf kan bepalen waar de grens ligt. Iets anders heb ik ook niet beweerd hier. Ik ben blij dat jij dankzij dit draadje leest dat het wel degelijk mogelijk is om hier andere beslissingen in te nemen. Wellicht is je vader ook gevoelig voor dit soort argumenten?

gr Angela

Kaaskopje

Kaaskopje

26-09-2016 om 17:17

Lieverdje

Op jouw 'daar maak je geen vrienden mee': Als het echte vrienden zijn, laten die zich echt niet afschrikken door het verzoek om even buiten te roken. En als ze daar wel om wegblijven, zegt dat meer over hun dan over degene die het verzoek doet. Als mijn vader bij ons thuis zou komen én nog zou roken, zou ik geen uitzondering maken. Hij zou welkom zijn, maar zijn rokertje niet. Onze vriendenkring en wijzelf hebben allemaal gerookt. Op een gegeven moment rookten een aantal niet meer en was het heel normaal om naar buiten te gaan. Dan kon het in huis schoon blijven en werd niemand in de rook van een ander gezet. Ik vind dit héél normaal zeker anno 2016.

Je hebt gelijk wat huisdieren betreft. Ik vrees dat buitenstaanders die ook sterker ruiken dan wijzelf. Dat is niet anders. De consequentie kán zijn dat mensen met een allergie of weerzin van honden liever niet binnenkomen. Wij vinden de aanwezigheid van honden in ons huis van een dusdanig toegevoegde waarde dat we mogelijke beperkingen voor lief nemen. Voor iemand die allergisch is, is dat natuurlijk vervelend, maar gemiddeld genomen is een hond niet slecht voor de gezondheid. Sterker nog, honden en katten zijn gezond voor een mens.

lieverdje

lieverdje

27-09-2016 om 12:40

wacht even

dan begrijpen jullie mij verkeerd. Ik vond de reactie van Angela nogal fel, over mensen die naar rook stinken, niet bij haar op de bank mogen zitten, en van wie de jas niet aan de kapstok mag hangen. Uiteraard rookt mijn vader niet binnen bij ons, ben je mal. Maar de rook zit wel in zijn kleren natuurlijk.... ik kan toch niet zeggen (al zou ik dat willen) dat ik liever niet heb dat hij op de bank gaat zitten, omdat die anders gaat stinken naar zijn sigaretten?? Of nog erger, neem de kleinkinderen maar niet op schoot pa, want dan gaan ze zo naar rook stinken.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-09-2016 om 12:46

Aha Lieverdje

Op die manier. Nee rokers mogen nog wel bij ons binnenkomen. Ik en mijn dochters vinden het wel vreselijk als ze hun jas over de onze hangen, om eerlijk te zijn. Ik probeer dat zoveel mogelijk te scheiden door zo'n jas op een apart haakje te hangen.

Angela67

Angela67

27-09-2016 om 13:14

tuurlijk

als iemand voor de deur staat die ik graag binnen wil laten om wat voor reden dan ook en deze persoon stinkt naar rook, dan heb ik min of meer pech.
jas apart hangen en stiekum opletten waar ik zo iemand neerzet is ongeveer wat ik kan doen. en meteen alles openzetten als persoon weg is bijvoorbeeld. Maar hé dit is echt nog nooit voorgekomen in de afgelopen 16 jaar. zelfs een van mijn beste vriendinnen, waarvan ik me nu bedenk dat ze rookt, rookt niet bij zichzelf binnen. Als zij hier wel eens is (zelden, we zien elkaar altijd elders) dan stinkt zij en haar kleren niet naar rook.
Dus het is echt jammer Lieverdje dat je vader zo'n verstokte roker is want ik begrijp heel goed dat er dan weinig te kiezen valt.
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.