Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Schoolziek?

Zoon van 9 klaagde vanmorgen al over hoofd en buikpijn. Hij at wel 2 boterhammen, dus het leek me nogal mee te vallen met de buikpijn. Hij had ook geen koorts. Ben ik op mijn werk en word ik om 10 uur gebeld door de school. Zoon voelt zich ziek... Ik hem toch maar opgehaald en nu heeft hij de hele dag heerlijk in zijn bed gezeten met Donald Ducks en de iPad. Ook 3 boterhammen geluncht. Typisch geval van schoolziek lijkt me. Heel irritant omdat ik nu met mijn werk in de knoop kom en een dag moet inhalen. Hoe gaan jullie met dit soort acties om?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

23-04-2013 om 16:46

Nou, die buikpijn heerst

Tenminste, mijn dochter van 9 klaagt al een paar weken met regelmaat over buikpijn. Niet erg genoeg om echt ziek te zijn en ze eet en drinkt ook gewoon. Speelt ook lekker buiten, en dan opeens is er weer buikpijn. Dus wat dat betreft kan het wel echt zijn.

Ik ga er niet teveel op in. Wrijf wat over haar buik, zeg dat ze even rustig moet doen, of stuur haar naar de wc. Maar thuishouden doe ik niet (maar school heeft dan ook niet gebeld). Ik zeg maar dat het tijd wordt voor vakantie.

groet, Mamvantwee

Berber.

Berber.

23-04-2013 om 17:10

Nou ja zeg

Hier precies hetzelfde. Zoon (8) klaagde vanochtend over buikpijn maar heeft gewoon ontbeten en ik werd om half elf gebeld. Hij is naar huis gekomen, heeft wat op de bank gehangen, en breekt op dit moment de tent af met z'n broertjes. Wonderlijk.

Annet

Annet

23-04-2013 om 17:28

Hier wel ziek

10-jarige die gisteren wel ontbeten heeft maar toch ook veel buikpijn had en duizelig was. Hij heeft de hele dag plat gelegen omdat hij meer pijn kreeg als hij overeind kwam, ondertussen ook veel hoofdpijn. Hij was echt wel ziek ondanks dat hij de hele dag goed gegeten heeft. Ook vandaag nog thuis gebleven. Het is beter dan gisteren maar hij vermijdt elke lichamelijke activiteit. Dat is niets voor hem

amk

amk

23-04-2013 om 19:57

Ook gehad

alleen voorzag ik het al en had ik mijn manager al gemeld dat ik wellicht een vrije dag zou nemen.
Heb nog 11 weken vrij staan dit jaar (heb er al 4 gehad) en een batterij overuren die ik moet compenseren. Dus een vrije dag kon er makkelijk af.

Ik heb dochter lekker in bed gelegd en alle leuke dingen uit haar kamer gehaald. Die zal het niet snel nog een keer doen. Want dit was niet leuk.....

Wendaly

Wendaly

24-04-2013 om 09:05

Hier ook

Hier gebeurd het best vaak dat ik door school gebeld wordt om zoon op te halen want hij is ziek. De laatste 3 keer ging het over buikpijn. Maandag begon hij weer over buikpijn en dat hij zich niet lekker voelt. Toen zei ik tegen hem dat hij wel erg vaak zegt ziek te zijn en dan lekker vrolijk rond huppelt. Nee, mam, vorige keer was het niet echt maar nu wel. Toen viel hij door de mand ha,ha. Hij is wel thuisgebleven maar ik heb het wel met de juf besproken om niet te snel te bellen, want hij houdt ons voor de gek. Het vervelende is nu dat stel dat hij echt ziek is we hem misschien niet geloven. Ik heb wel besloten om hem niet meer tv te laten kijken als hij ziek is. Ik maak het een stuk saaier voor hem zodat hij liever naar school gaat (hoop ik). Laatst toen hij ziek thuis was en tv keek. Vroeg meneer ook nog of hij ships en Sisi kon krijgen want dat helpt als je buikpijn hebt. Ha,ha, de grapjas, en zielig kijken dat hij kan. Dus mijn tip aan jouw is maak het niet te aantrekkelijk om ziek thuis te zijn. Geen Ipad.....Donald Duck mag wel.

Berber.

Berber.

24-04-2013 om 09:30

Even iets rechtzetten

Misschien was ik niet helder maar mijn zoon was dus niet schoolziek. Die heeft echt de hele middag op het toilet (en de bank) doorgebracht dus had wel degelijk iets van een buikvirusje.

Triple

Triple

24-04-2013 om 11:25 Topicstarter

School

Ik zal inderdaad met school afspreken dat ze niet te gauw gaan bellen. Maar het risico is wel dat ik ga weigeren hem op te halen, terwijl hij echt ziek is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

mijk

mijk

24-04-2013 om 14:32

Gaat het wel goed op school

Buikpijn is voor een kind ook wel een woord dat gebruikt wordt voor dingen waar geen woorden voor te vinden zijn. gepest, eng onderwerp rusie met vriendje. zou ik toch even checken.....kan soms zo moeilijk te verwoorden zijn voor kinderen en je krijgt er natuurlijk ook beetje buikpijn van....

Mijk

typen op mijn i-pad is lastig!p

Rafelkap

Rafelkap

24-04-2013 om 18:01

Precies mijk

Precies Mijk, hier waren dit soort vage klachten een teken dat zoon iets dwars zat.
Zelf heb ik heel veel buikpijn geveinsd vroeger (en kreeg dit ook echt) omdat ik me niet prettig voelde op school. Ik had gelukkig een moeder die het prima vond dat ik vaak thuis bleef (zij werkte 's avonds toen) Op mijn rapporten stond: wat jammer dat je zo vaak ziek bent. Niet dus

Triple

Triple

24-04-2013 om 21:26 Topicstarter

Klopt

Zoon heeft ook een hekel aan de juf die hij ma en di heeft. Is trouwens ook wederzijds. Dat speelt zeker mee bij het schoolziek zijn.
Maar ze moeten het gewoon nog maar even volhouden tot het einde van het schooljaar...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Tango

Tango

26-04-2013 om 13:58

Tjonge, triple

Ik vind dat wel hard hoor, hij moet maar even volhouden tot het einde van het schooljaar. Dat is dan nog behoorlijk lang. Zeker als jullie laat vakantie hebben. Ik weet niet of je al actie hebt ondernomen richting school, maar dit klinkt niet echt gezond: hij heeft een hekel aan juf en zij ook aan hem.
Overigens doe ik het ook zo als enkele mensen hierboven. Als ze ziek thuisblijven moeten ze 's middags na de lunch (als ze al eten) verplicht slapen. Als ze echt ziek zijn vinden ze dat prima. Nep-zieken gaan dan toch maar naar school, is dan toch gezelliger. TV kijken mag wel als je ziek bent, maar niet langer dan een uurtje. Meestal gok ik goed. Dit jaar eenmaal dochter naar school laten gaan terwijl ze niet lekker wasen dat juf al belde om 10.30 u. al dat het niet ging.
Zoon zei laatst griep te hebben. Waar heb je pijn, vroeg ik. In mijn rug zei hij. Ik hem wel uit bed laten gaan, hij deed heel moeilijk. 5 minuten later liep hij alweer door het huis te rennen. De grappemaker!

Rafelkap

Rafelkap

26-04-2013 om 18:21

Triple

Ja hij moet nog maar even volhouden, het is nog maar even. Maar je kan hem wel steunen, door bv afstreepkalender, extra verassingen in zijn broodtrommel die dagwn en vooral door z 'n gevoel te erkennen, maar dat doe je vast al wel.

Triple

Triple

26-04-2013 om 23:02 Topicstarter

Tango

Vind je dat echt hard dat ik dat zo stel? Ik moet ook wel eens samenwerken met collega's die ik niet mag. Met een beetje professionele instelling lukt dat heus wel.
Maar de tip om hem op die dagen een beetje extra te steunen met kleine verwen dingetjes is wel een goed idee!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

mijk

mijk

27-04-2013 om 14:18

Maar dit is een nare baas

En daar lopen volwassenen ook op stuk. Ik denk wel dat je je kind daar flink in moet steunen. NhHij is volkomen afhankelijk van juf dat is iets anders dan samenwerken met een kind dat je niet aardig vind.... En in mijn beleving knappen kinderen al op als je als ouders snapt waarom ze het zo naar vind en echt luistert. En soms kun je wel bemiddelen en dan help je kind een eind verder...

Mijk

typen op mijn i-pad is lastig!p

Rafelkap

Rafelkap

27-04-2013 om 17:27

Triple

Een kind heeft natuurlijk nog lang geen professionele instelling, althans die van mij niet
Het gevoel erkennen scheelt al de helft van het schoolziek zijn. Je kan met je zoon ook ideeen bedenken hoe hij het 'leuk' kan maken voor zichzelf. Toen mijn zoontje aangaf zich in de pauzes te vervelen omdat de anderen stomme spelletjes deden heb ik bv met hem op internet naar andere spelletjes gezocht en uitgeprint. En knikkers meegegeven. Om nou met een lang gezicht de pauzes uit te zitten vind ik nl. geen goed idee. Nu gaat het wel weer goed.

Snipperdagen

Ik heb het hier al vaker geschreven en doe dat nu weer. Toen mijn broer zich tegen heug en meug door de Mavo aan het heenworstelen had heeft mijn moeder snipperdagen ingevoerd. Hij mocht zo af en toe een dag thuisblijven, dan meldde zij hem ziek. Dit om afknappen en spijbelen voor te zijn. Gelegitimeerde schoolziekte kan een manier zijn om wat druk van de ketel te halen. En inderdaad: erkenning doet een hele hoop.

Groeten,

Temet

Zenuwen

Bij mijn zoontje zijn dat spanningen. Soms komt het door niets. Ik kan het zelf ook hebben dat ik wakker word en kort daarna een lage buikpijn krijg, van spanningen over wat ik die dag moet doen. Misschien is het voor een kind wat vervelender. Toch ben ik er altijd met hem mee bezig soms naar de dokter, laatst bloedtest om te kijken of het door gluten komt (nog geen uitslag). Toen we thuis kwamen was de buikpijn weg. In ieder geval is het een gevoelige plek. Hij is dan ook heel somber en in een vervelende bui dat hij naar school moet en zit te kermen dat hij zich niet lekker voelt.

Elx

Elx

02-06-2013 om 02:11

Mental health day

Zo noemen wij dat, gewoon zo nu en dan een dagje 'ziek' thuis zijn, om bij te komen en bij te tanken.

Ze hebben ze niet vaak en zijn ook niet vaak echt ziek gelukkig. En ik kan makkelijk vanuit huis werken. Dus een dagje niks, rondhangen, boekjes lezen, lekker liggen, tv kijken. Dan kunnen ze er weer even tegenaan.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.