Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat doen jullie met al die tekeningen en werkjes?

Met name mijn oudste dochter heeft een nogal hoge productie qua tekeningen. Prachtig allemaal, maar het zijn er best veel. Dan neemt ze vaak ook nog werkjes mee uit school. Plus kleurplaten.
Wat doen jullie met al die papieren? Ik vind het zo wreed om het weg te gooien. Maar alles bewaren kan ook niet. We hebben een hele grote map voor haar waar we mooie of speciale dingen in bewaren, maar ja, je kan niet alles bewaren. Wat is jullie policy op dit gebied? Ben benieuwd!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Weggooien en houden

Voornamelijk weggooien (halfafgemaakte 'pauzewerkjes'), de mooie werkjes krijgen wel eerst expositie op de koelkast. Speciale zaken gaan de knutseldoos in (een grote Ikeadoos op zolder) en als die uit zijn voegen barst gaan we herschikken: wat bewaren we echt en wat niet.

Irene

Irene

17-02-2012 om 10:26

Tip

Van grote schilderijen of knutselbouwwerken die niet echt handig te bewaren zijn, maken we eerst een foto. Kleinere dingen sorteer ik op 13 in dozijn (weg) of echt mooi/grappig/typerend voor bepaalde fase (bijv. eerste schrijfsels, eerste getekende poppetjes) en die bewaren we in een grote doos. Natuurlijk mag alles -als ze dat willen- eerst even ergens hangen (koelkast, wc deur of op eigen kamer)

Toppers

bewaar ik op een doos op zolder, af en toe gaat die doos open en gooi ik er toch weer wat van weg, doel is die doos niet over te laten stromen en dus ben ik selectief.

Ik denk dat als we alles hadden bewaard we nu een flink aantal verhuisdozen vol hadden gehad.

Ella2007

Ella2007

17-02-2012 om 11:26

Ophangen, en dan weg of plakboek

Toen onze kids nog regelmatig wat meebrachten van school, hingen we het eerst op (kastdeur), en daarna (zo'n twee weken) maakte ik de keus of weggooien, of in het plakboek. Vaak is het bij weggooien eerst nog een paar maanden in een bakje op hun bureau.
Van beide kids heb ik plakboeken met bijzondere werkjes. Per kind twee stuks voor de hele basischool. In het begin lijkt het veel, maar het wordt steeds minder. 3d zaken hebben we niet zoveel. Het meeste is wel plat.

Tekeningen

gaan hier in een map, handig als er iets is en een tekening moet uitgedeeld worden (bijvoorbeeld opa voelt zich ziek, wordt met een tekening opgefleurd etc.)

Groetjes Pham

Ella2007

Ella2007

17-02-2012 om 14:15

Pham: en dan zeggen speciaal voor jou opa!

Ja Pham, die ken ik. Bij de opruimactie van vorig jaar zomervakantie hebben we het alle tekeningen meegenomen naar opa en oma. De kast is er nu nog mee behangen, ze vonden het zo leuk dat de kids al die tekeningen voor ze gemaakt hadden.....

Loeske77

Loeske77

18-02-2012 om 14:27 Topicstarter

Foto

Da's een goede tip, een foto maken. En een uitdeel-archiefje aanleggen, da's ook een goeie )

mama van 2 knullen

mama van 2 knullen

19-02-2012 om 21:27

Bewaren en foto's

Ik hang ook eerst alles op de deur , dan ligt het een poosje op de tafel dan verhuist het naar de doos in de kelder en dan na een paar mnd als hij er niet meer naar vraagt kan het weg. Mooie dingen gaan in de doos op de zolder en andere naar het oud papier. Maar mijn zoon is zo slim als hij thuis komt kijkt hij meteen in de doos van het oud paier om te kijken of mama niks heeft weg gegooid vandaag. En meestal als ik het weg gooi dan krijg je, mama weet je nog dat ik toen eens dit of dat heb gemaakt op school waar is dat gebleven. Natuurlijk dat heb ik net vandaag in de doos gegooid. Dus ik maak nu ook van best veel dingen foto's kan niet alles bewaren ben ik hem aan het vetellen. kost veel tranen bij mijn zoon.

Expositie

Dit weekeinde staat te lezen op de weekplanner is er een expositie gepland. Mijn zoon en dochter hangen dan al hun werk van de afgelopen maanden op. We hebben tantes/ooms/buren/opa's en oma's uitgenodigd om te komen kijken. Als ze weggaan mogen ze met goedkeuring van de kids een werk uitzoeken en meenemen. De grootouders geven hier vaak een beetje geld voor 'alsof ze een kunstwerk kopen'. Groot succes hier!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.