Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Ade

Ade

01-04-2014 om 14:12

Wat geven jullie je kind(eren) te drinken na schooltijd?

Hi,

Hier ben ik benieuwd naar omdat ik altijd zit te twijfelen wat ik mijn kinderen nou moet geven.
Er is zoveel keuze en er worden zoveel dingen gezegd dat dit wel gezond is en dat niet.
Deze wel gezonde drankjes wordt door de ander weer als niet gezond bestempeld.
Het hoeft niet altijd gezond te zijn, maar ik wil wel het goede doen voor zowel gezondheid en dat mijn kind het lekker vindt en zich een beetje verwend voelt door het drankje.
Ik houd veel van afwisseling (vruchtensap, zuivel, thee, fris etc.)

Dus wat geven jullie je kind(eren) te drinken wanneer ze uit school komen?

's middags

Op het moment krijgt dochter elke middag een kopje thee van mij. Het drinken is niet verwennen, drinken is drinken. Soms wat tarwebiscuitjes erbij of een bordje macaroni van de vorige dag.
Toen ze jonger was heeft ze heel lang groentesoep gedronken als ze thuis kwam. Dat had ik vers voor haar in porties ingevroren omdat ik dan nog aan het werk was.

vlinder72

vlinder72

01-04-2014 om 14:27

Aanmaaklimonade

Mijn kinderen drinken altijd limonade als ze uit school komen (ze zijn 11, 9, 8 en 4 jaar). Vriendjes krijgen dat ook. Soms vraagt iemand om melk of water en dan krijgen ze dat.

Ze mogen kiezen

Een beker ranja of thee.
En als het ze niet zint ... water.
Meer keuzes hebben we hier niet.

verder wat fruit in stukjes, want ik vind die half afgekloven appels in de afvalemmer, met "hij is op", zo zonde.

thee of limonade

Mijn kinderen krijgen altijd na school zo rond 15.30 uur een kopje thee zonder suiker of limonade. Daarbij eten we dan fruit (meestal een fruitsalade van verschillende soorten fruit). Soms later nog een snoepje en dan op tijd avondeten.

Thursday Next

Thursday Next

01-04-2014 om 14:30

hier

de keuze uit thee, water, limonade (ranja) of zelfgemaakte yogidrink van karnemelk en limonade. De laatste tijd hebben we als limonadesiroop meestal de ijsthee van Carvan Cevitan. Oudste dochter (11) kiest meestal water, soms thee en nu we die ijsthee hebben kiest ze vaak die. Jongste (7) limonade of yogi.
Fris (coloa, sinas) drinken we niet hier, als ze het willen doen we dat alleen in het weekend. Thee en water mag altijd, limonade meestal en yogi 2 glazen/bekers op een middag.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

01-04-2014 om 14:38

aanmaak

Gewoon een beker aanmaak. De goedkope van AH. Ik heb ook melk in huis en natuurlijk water in de kraan. En daar moeten ze het mee doen

Tango

Tango

01-04-2014 om 15:47

Ook aanmaaklimo

Zoon drinkt eigenlijk bij voorkeur alleen maar aanmaaklimonade, gewoon van de Aldi, rood of oranje. Heel soms ijsthee zonder prik. Verder drinkt hij tussen de middag yogi en 's avonds vaak een beter warme chocolademelk (melk met wat nesquick-achtig poeder erin). Meer smaken krijg ik er bij hem niet in.
Dochter drinkt bij voorkeur ijsthee of sap, maar ook veel water en 's avonds thee. Cola e.d. hebben we zelden in huis.

Hanne.

Hanne.

01-04-2014 om 15:52

en hier

Hier drinken ze op de bso limonade. Thuis limo of aangelengd sap. Thee en (karne)melk is ook in huis maar dat kiezen ze meestal niet.

en bij de avond maaltijd water.

Weinig

Meestal water en soms aanmaak limonade als er een vriendje is. Maar zoon heeft meestal geen behoefte aan drinken na school.

Molleke

Molleke

01-04-2014 om 20:27

Ik ben een stuk minder braaf

Jongste drinkt ranja (aanmaaklimonade, cola light, crystal clear, dubbelfris, chocolademelk en thee.

Oudste lust geen ranja en die neemt melk, cola light, crystal clear ,ijsthee, rivella, chocolademelk en verschillende soorten van spa bijvoorbeeld spa lemmon etc, etc.

Water wordt hier niet zo veel door de kinderen gedronken. Jongste wel omdat ze ranja drinkt. Alleen in de zomer of als ze heel erg dorst hebben. Ik zelf drink vooral thee (hele lichte), heet water en cola light.

Mia

Mia

01-04-2014 om 22:52

water of diksap

Kind drinkt sowieso (te) weinig, dus ik probeer het drinken wel te stimuleren.

HIj drinkt zoveel mogelijk kraanwater. Is het gezondst, gemakkelijkst, goedkoopst en minst lastig met knoeien. Is ook makkelijk om mee te nemen voor onderweg. Dus als we na school meteen ergens naar toe gaan (bijv. naar zwemles) dan heb ik een fles kraanwater mee, en een boterham o.i.d.

Of na school thuis ook wel diksap of limonade (bijv. met cassis of aardbeien).

Voordeel van kraanwater en diksap/limonade is, behalve de prijs, ook dat het niet zoveel sjouwen is met boodschappen doen. En dat het gezonder is dan een hoop andere frisdranken.

Melk drinkt hij alleen na het avondeten, dat zou hij ook na school mogen maar dat wil hij niet.

Een heel enkele keer chocolademelk, als het in huis is, uit een pak of warm aanmaak met melk.

Gewone (zwarte) thee vind ik voor een jong kind nog te heftig ivm cafeïne/theïne. Cola idem.

Lichte kruidenthee wel eens geprobeerd maar is geen succes, Maar nogmaals, kind is geen gemakkelijke drinker.

Mia

Mia

01-04-2014 om 22:54

verwennerij: smoothie

Ik zie nu dat je je kinderen ook graag wilt verwennen.

Als verwennerij maken wij (eigenlijk vooral mijn partner) wel eens verse smoothie. Van verse vruchten en ev. een beetje yoghurt erbij.

Sneeuwitje

Sneeuwitje

02-04-2014 om 08:45

hier

aanmaaklimonade als ze 's middags uit school komen. Willen ze liever thee, dan is dat ook prima. Als ze meer dorst hebben, wordt er meestal water gedronke.

Sneeuwitje

amk

amk

02-04-2014 om 09:19

water

zowel op de bso als thuis. Op woensdagmiddag als er iemand te spelen is aanmaaklimo. Melk stat op randsoen ivm lactose intollerantie.
Als we 'uit' gaan soms appelsap maar steeds vaker besteld ze water.

Melle

Melle

02-04-2014 om 09:26

Gewoon

Hier krijgen/pakken ze gewoon wat er in huis is. Op school drinken ze allebei alleen maar water, dus thuis mogen ze pakken wat ze willen. Meestal is het aanmaaklimonade, soms hebben we vruchtensap, chocomel, ijsthee of fris in huis. Dat is niet vaak, dus als het er is mag het ook gerust op.

Thee vinden ze extra gezellig, net als warme chocomelk of een zelfgemaakte milkshake. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er nooit echt een momentje van heb gemaakt. Ze komen elke middag uit school, dus zo bijzonder is dat niet (meer ).

Lillybel

Lillybel

02-04-2014 om 09:34

bananenmilkshake

Ik geef water, aanmaaklimonade thee en bananen milkshake. 3 bananen, wat aardbeien (als ik ze in huis heb) verder melk en een beetje vanille yoghurt erbij dan mixen. Ik heb nog nooit een kind meegemaakt die dit niet graag lust . Mijn mixer staat op de aanrecht zodat ik het zie en het dan ook gebruik Eerst dacht ik wat een gedoe maar het is echt zo gebeurd!

Mia

Misschien is rooibosthee met een smaakje een idee? Drinken beide kinderen hier erg graag. Zonder suiker erin. Ik haal altijd rooibos vanille en rooibos orange bij de Lidl. Zelf drink ik het ook graag.

Verder hier ook gewoon drinken waar ze zin in hebben. Frisdrank doen we niet aan en is ook niet in huis. Voor de rest vind ik alles prima. Maar goed, hier drinken ze makkelijk en pakken uit zichzelf vaak water.

Jaina

Jaina

02-04-2014 om 14:11

Van alles

ze drinken hier veel thee (met of zonder melk) en daarnaast limonade, sap, ijsthee, frisdrank, water, (chocolade) melk.
Heel af en toe maak ik iets van milkshakes of smoothies als ze daar om vragen (maar dan moet ik zelf thuis zijn en dat is doordeweeks meestal niet het geval)
Ze mogen zelf kiezen wat ze drinken. Frisdrank en sap hebben we meestal wel in huis maar als het op is dan haal ik geen nieuwe tot de volgende keer dat ik boodschappen doen. Dus dan is het de komende dagen limonade drinken. Vinden ze trouwens ook lekker. We hebben van die bussen siroop in verschillende smaken dus ook genoeg keuze.
En eventueel kunnen ze dat ook met prikwater drinken.
Maar geen vaste regels dus verder.

aanleng limonade

De jongens drinken momenteel vooral aanleng limonade. De smaak kiest degene die mee boodschappen gaat doen. Meestal staat er sinaasappel en bosvruchten. Ze kunnen ook thee krijgen, sinaasappelsap (vers) of appelsap (pak), melk of water. 's winters ook wel warme chocomelk (zelf gemaakt). als er net een feestje is geweest hier dan mogen ze ook de resten frisdrank kiezen.
Het eerste glas is naar keuze, daarna is er water of thee zonder suiker.
Qua eten: eerst fruit op stukjes, dan een/meer volkoren biscuitje(s) en/of snoepje.

mama2

mama2

03-04-2014 om 11:44

hier

pakt de oudste eigenlijk ook waar hij zin in heeft (behalve cola of ice tea). Doe ik tenslotte ook De jongste moet ik nog inschenken, maar die drinkt meestal wicky of water.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.