Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Guinevere

Guinevere

26-10-2008 om 21:10

Wat wil je kind later worden?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjillie

Sjillie

27-10-2008 om 21:01

Hier

wil zoon van 6 spoorwegpolitie (of machinist) worden en dochter van 4 wil of mama of dokter worden.

Paleontoloog

Leuk draadje is dit!
Zoonlief van zes wil een duikende paleontoloog worden; wil op een boot wonen en duiken en daarmee de bodem van de zee onderzoeken naar dino's en andere uitgestorven beesten. Hij wil dit al sinds hij drie is en oefent al tijden om het woord paleontoloog zonder stotteren en nadenken uit zijn mond te krijgen.
Eerst maar eens zijn zwemdiploma halen...

bibi63

bibi63

27-10-2008 om 21:56

Vuilinisman... uh vrouw

En ze is inmiddels al 10! Ja, niets spannenders toch dan achterop zo'n wagen staan, althans volgens onze dochter.
Groetjes
Bibi

Jolijt

Jolijt

27-10-2008 om 22:05

Ik zie ze vliegen...

misschien over een tijdje dan

Dochter 14 wil piloot of arts worden.
Zoon 12 piloot
Dochter 8 dierenarts
Zoon 4 astronaut of piloot.

Ben ik blij dat ik geen vliegangst heb... Deze wensen hebben ze alle langere tijd, jongste ook al meer dan een half jaar. We zullen zien.

Bennikki

Bennikki

27-10-2008 om 22:05

Knikkerbaan

Zoon van 4 wil meestal boswachter, politieagent, paleontoloog en brandweerman worden, maar toen oma laatst (weer eens) vroeg wat voor werk hij later wilde gaan doen, zei hij: "ik wil later een knikkerbaan"

Amarins

Amarins

27-10-2008 om 22:11

Liora (ot)

Gefeliciteerd!

Zoon

van 6 wil natuurlijk Piet worden, en dan nog het liefst PolitiePiet!

Mijn kinderen

Dochter van 3 vertelde me laatst dat ze dokter wilde worden in het ziekenhuis, maar ze wilde ook wel genoegen nemen met het krijgen van het ziekenhuis van Playmobil.
Zoon van 7 wilde jarenlang machinist worden (liefst van de stoomtrein in de Efteling), maar wil nu ook wel bij de politie.
Dochter zie ik het nog wel voor elkaar krijgen ook.
Zoon zie ik wel als machinist, maar niet als politie, dan zal hij toch heel wat assertiever moeten worden dan hij nu is, maar je weet maar nooit. Iets met dieren lijkt me veel meer zijn ding, maar ik denk niet dat hij weet dat er ook interessante beroepen in die richting zijn.
Allebei willen ze later ook papa/mama worden, maar dat zien ze nog als een vanzelfsprekendheid, als je groot bent wordt je vanzelf papa/mama. Dochter wist al wel te vertellen dat als ze groot is dat ze dan zelf, zonder mij, kasten in elkaar kan zetten (we hadden een paar dagen eerder met tweeën een boekenkast in elkaar gezet)

Marmar

Marmar

28-10-2008 om 03:04

Ankie van grunsven of robotica expert of...

Dochter van 11 zou graag heel erg goed willen worden in dressuur, net zoals Ankie. Springen is ze beter in, maar dat kan dus ook nog. Er is ook enige gelijkenis met Ankie, hoewel dochter sinds kort een blokbeugel heeft.
Dan heeft ze sinds kort een nieuwe hobby: robots maken. Komend jaar gaat ze er een cursus in doen en hopelijk vindt ze het dan nóg steeds leuk, want je moet wel programmeren een beetje leuk vinden - en omdat ze waarschijnlijk dyslexie heeft kan dat nog een probleem worden. Hoewel ze de huidige cursus 'animatie maken' met veel enthousiasme aanpakt.
Dan zijn er nog andere zaken die ze wel érg leuk vindt: gebouwen ontwerpen, fotograferen, knutselen/kleien/ tekenen, turnen ... dus wat ze uiteindelijk gaat worden zal voor iedereen een verrassing zijn.
Wat ze momenteel NIET wil worden: moeder. Ze weet dat je om een kind te kunnen krijgen moet vrijen met een man. Eeew!

Sancy

Sancy

28-10-2008 om 07:17

Hier

Wil er 1 leraar Duits worden, de ander lerares geschiedenis. Eerst wilden ze beide Duits geven maar dochter vindt geschiedenis zo enorm leuk op school dat mijn suggestie dat ze ook best geschiedenis zou kunnen geven, bijzonder enthousiast begroet is.
en ik wil later als ik groot ben rechter worden, trouwens

Guinevere

Guinevere

28-10-2008 om 10:34

Mammie2, vraagje

Een vraagje mammie2, die dochter van die vriendin van jou die astronaute wil worden, is dat iets voor mijn zoon? Dan kunnen ze later samen de ruimte in, kinderen gewoon mee . Of de ene week zij de lucht in, en hij past op de kinderen, en de andere week andersom.

Guinevere

Guinevere

28-10-2008 om 10:35

Marmar

Marmar, dyslexie en programmeren gaan best samen, ik ken een paar dyslectische programmeurs. Dus dat komt goed met je dochter.

mammie2

mammie2

28-10-2008 om 13:03

Guinevere

De dochter van mijn vriendin zoekt volgens mij een huisman. Man en kinderen mogen niet mee de ruimte in. Dus mocht je al op zoek zijn voor je zoontje ... begin dan nu al met het trainen van de huishoudelijke vaardigheden.

Die vriendin heeft een (te) hardwerkende vader die er door de week nauwelijks is. Ik denk dat dat haar voorbeeld is. Eigenlijk een beetje triest dus.

Guinevere

Guinevere

28-10-2008 om 13:21

Dan wordt het niets..mammie2

Helaas, ik vrees dat "huisman" niet op het lijstje van mijn zoontje voorkwam...dan moet hij het toch maar bij zijn huidige verloofde houden.
Inderdaad jammer dat haar vader er bijna nooit is, maar nu wil ze zelf van maandag t/m vrijdag op de maan gaan doorbrengen!

Oudste dochter

Wil graag politieagent worden.
Ze is 7.
Een aantal jaar wou ze eerst politieagent worden achter de computer. (Haar vader werkt in de IT)
Maar nu sinds ze op paardrijles zit, wil ze politieagent te paard worden.

Onze mannen

De oudste van bijna 11 wil profvoetballer worden of meester. Op de basisschool van onze jongens zitten maar 2 meesters, daarom. Het lijkt hem heel leuk om kinderen van alles te leren. Hij kan heel goed voetballen, dus wie weet! Zo njiet, dan heeft hij voor zichzelf plan B al klaar.

De jongste van 8 wil ook profvoetballer worden en papa. Hij heeft het gevoel, dat hij zijn voetbalkunsten kan meten met die van Kaka en we laten hem vrolijk in de waan. Dat papa schreef ik trouwens al in de vriendeboekjes in groep 1

Leuk trouwens, al die verschillende toekomstplannen van jullie kids!! We zouden voor de aardigheid over een jaar of 15 eens moeten kijken wat ze nou echt geworden zijn!

maan.

maan.

28-10-2008 om 20:09

Politie op hakken

Jongste wilde een paar jaar geleden politie-op-hakken worden. Momenteel is ze vooral bezig met 'groot worden' dat vindt ze voorlopig wel genoeg.

Oudste wilde vroeger tandarts worden, dat is wat ze nu dus absoluut nooit meer wil worden, nu wil ze ballerina worden (en wie weet?)

O jee al die politieagenten

Want mijn zoon van negen wil al heel lang 'slechterik' worden. Naast 'boef' wil hij eventueel ook wel verhaaltjes schrijven voor computerspelletjes.

juno

juno

29-10-2008 om 13:47

Pelle

Wat heeft opvoeding nou te maken met dat Hollywood in amerika is?????

Marjoleine64

Marjoleine64

29-10-2008 om 14:36

1: uitvinder! en 2: chemicus

Oudste zoon van 11 zegt al jaren dat hij later het perpetuum mobile gaat uitvinden. Hij vindt zijn electrodoos en microscoop ook helemaal het einde, en leest regelmatig boeken over techniek, nu is het 'Cool, maar hoe werkt het?', leuk boek!
De jongste van 9 wil zijn ouders achterna: chemicus. Maar dan wel in een laboratorium, en niet in een fabriek. Hij heeft dus een chemiedoos voor zijn verjaardag gehad - doorslaand succes.
Marjoleine

billie

billie

29-10-2008 om 22:49

Mijn zoon

van 7 wil in geen geval vader worden, trouwen is ook een beetje vies woord. Maar hij twijfelt een beetje want aan het huishouden doen heeft hij een vreselijke hekel en dan is een partner toch wel handig. Zo wordt hij niet opgevoed!!!
Grappig, als ik iets weg wil doen waar ze te groot voor worden, speelgoed of kleding moet ik alles bewaren van hem voor het toekomstige kind van zijn zusje, want die wil wel graag kinderen.
Hij wil later graag verschillende beroepen uit gaan proberen. Het standvastigste is hij wb uitvinder, archeoloog, schrijver, maar het liefst toch wereldleider. Heerlijk die dromen, krijg het ook nog niet voor elkaar hem uit die droom te helpen, thuis is hij een leider pur sang, buitenshuis helaas voor zijn droom aardig het tegenovergestelde. (hèèèl verlegen)

juno

juno

30-10-2008 om 03:14

Pelle

Ik verafschuw het na apen van amerikaanse dingen in de nederlandse cultuur, bedoel je dat soms?

Superster

Mijn dochter (8) wilde tot voor een paar maanden ook superster worden, maar kiest nu toch maar voor televisiepresentatrice..... Afwachten maar haha.

Teveel

Dochter (8) wil Olympisch kampioen turnen worden, verder wordt ze directeur van een vliegtuigmaatschappij, piloot, vliegtuigontwerper, dierenarts en gaat ze een huisdierenopvang beginnen.

Niets

Hoi,
ik vraag me al een tijdje af of mijn kinderen "normaal" zijn op dit gebied.
twee jongens van 8,5 en 7 jaar oud weten niet wat ze willen worden, hebben ook nooit iets gezegd bij het spelen ofzo.

Petr@

Petr@

30-10-2008 om 19:22

Onze zonen

Oudste (15) wilde heel lang paleantoloog worden, daarna het leger in en nu weet hij het niet.
Jongste (bijna 13) wil graag kok worden. Hij helpt inderdaad graag mee met koken, dus ik ben benieuwd!

gr.
Petr@

Crimineel

wou onze zoon worden toen hij 4 was inmiddels is het wel veranderd hoor!!! het leger in of hovenier

Mamasan

Mamasan

31-10-2008 om 12:43

Circus

Mijn jongste dochter (bijna 4) wil moeder worden, en clown. Oudste dochter (9) wil Nederlands en Engels gaan studeren en later schrijfster worden. Ze is inmiddels aan haar vierde 'roman' bezig, dus het zou me niets verbazen als dat nog iets wordt.

brenda129

brenda129

01-11-2008 om 12:02

En hier

Jongste wist het een hele tijd niet, daarna was het papa. Hij was altijd zo met mijn haar bezig dat ik atijd dacht dat hij vast kapper ging worden hihi.
Oudste wilde eerst baas worden, daarna formule 1 courreur.
Nu willen ze beide gamedisgner worden. Dit is nu al een jaar of 2 hun wens. Samen een computerspel maken.
Af en toe zitten ze samen op de bank allerlei ideeen te bespreken en genoeg fantasie hebben ze wel. Soms komen ze wel eens met een idee voor een spel waarvan ik denk, nouuuuw, als dat een echt spel zou worden dan zou dat best een leuk spel worden.
Ik ben eigenlijk best benieuwd wat ze later daadwerkelijk gaan doen.

brenda129

brenda129

01-11-2008 om 12:05

Gamedisgner is natuurlijk gamedisigner

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.