Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
weethetevenniet

weethetevenniet

12-11-2008 om 10:42

Weet het even niet... [de ochtenden met de kinderen]


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
weethetevenniet

weethetevenniet

13-11-2008 om 09:10

Juno

NOu dat heb ik absoluut niet, zou fijn zijn als ik dat mezelf op kon leggen dan maakte ik altijd de strijk af en dan ws het hier altijd netjes in huis, lijkt me een fijn plan.
Maar het gaat me wel een beetje te ver om te denken dat iemand zo iets heeft als ze een keer uit haar slof schiet bij de kinderen.
Vaak lees ik postingen over jou en dat mensen geirriteerd raken en ja dat kan ik me goed voorstellen nu.

Puck2

Puck2

13-11-2008 om 09:28

Weethetevenniet

Meid, ik herken je situatie wel een beetje al heb ik nog niet een haarborstel door de kamer gesmeten. Maar wat ik merk is dat het toch heel erg aan mijn eigen humeur en gemoedstoestand ligt hoe de ochtend verloop. Ben ik zelf wat gehaast en gestresst dan is het haasten om alles op tijd af te krijgen en op tijd de deur uit te gaan. Neem ik hooguit 5 minuten meer tijd dan gaat het in de meeste gevallen een stuk relaxter en zijn we 10 minuten voor we weggaan al startklaar.
Wat ik ook een keer gedaan heb toen één van de kinderen erg treuzelde: gewoon weggaan. Je wilt niet weten hoe snel ze dan achter je aan komen en hoeveel ze daarvan leren. Ik ben het wel met je man eens dat je misschien eens moet proberen om het allemaal wat losserte laten.

Die drift hè

Die onbeheerstheid hè. Dat is eigenlijk waar je je voor schaamt. Niet dát je boos wordt, maar de heftigheid ervan en dat je je zo laat gaan. Terwijl je je kinderen juist voorhoudt dat ze niet om het minste of geringste uit hun vel moeten springen. Erg herkenbaar. En inderdaad naar. Het zal vast niet de eerste keer zijn geweest. Mij overkomt het in elk geval wel vaker. Inclusief ooit een op het aanrecht stukgeslagen haarborstel.
Ik ben er ook nog niet uit hoor. Na zo'n uitbarsting vraag ik me ook wel eens vertwijfeld af of er geen gezinscoach nodig is. En hoe andere ouders zo gelijkmatig blijven. Maar ik denk dat dat gewoon een verschil in karakter is en dat er niet meteen een ploeg hulpverleners op de stoep hoeft te staan. Ik ben in elk geval allergisch voor een psychiatrisch etiketje plakken op elke toevallige karaktereigenschap. De een heeft nu eenmaal wat meer fluctuaties in haar/zijn gemoedstoestanden dan een ander. Een vriendin van me zei eens: hier in Nederland moet je altijd maar gelijkmoedig zijn als ouder, maar kijk eens in Italië, daar is temperamentvol opvoeden juist de norm. Het ene moment schelle ruzies en het andere moment weer aan moeders boezem geklemd worden. Enfin, ik hou het er maar op dat in ons gezin Italiaanse toestanden heersen. Want er wordt ook heel wat afgeknuffeld.
Wat niet wegneemt dat ik me ook wel minder zou willen opwinden over dingen die de moeite niet waard zijn. Inderdaad 'Pick your battles'. Kijk eerst wat je echt belangrijk vindt (ik hecht bijvoorbeeld minder aan gekamde haren dan aan gepoetste tanden). En maak geen issue van andere punten.
Ga op tijd naar bed en zorg dat je zelf niet te gestresst bent. Vermoeidheid is bij mij in elk geval gegarandeerd een bron van ellende. Als ik uitgerust ben, is het hier veel gezelliger.
Kijk eens in het boek 'How 2 talk 2 your kids so they will listen'. Is ook een Nederlandstalige uitgave van. Wil nog steeds een keer een cursus daarvan volgen. Hoewel het soms wat soft is, kan het soms ook heel goed werken.
Voor het ochtendritueeel zie mijn posting boven 'Boos op mezelf'. Zelfde aanleiding als bij jou. Lijstje helpt. We sporen minder aan en het is meer hun eigen verantwoordelijkheid geworden. Hoewel het een beetje begint te devalueren, juist bij de twee grootste treuzelaars.
Azorca

Juno

"Ik heb dat niet vast gesteld. Japanners hebben ook erge last van ocpd net als nederlanders............."
En hoe kom je aan die wijsheid? Ik heb ook gezocht, via google maar ook via pubmed en het enige wat ik kan vinden is dat Japanse alcoholisten en Japanse vrouwen met eetstoornissen vaak ook last hebben van ocpd (ocps). Over prevalentie in Nederland helemaal niets gevonden!

Bettusie

Bettusie

13-11-2008 om 23:22

Elissa

Don't feed the trolls...

Nicolette36

Nicolette36

14-11-2008 om 15:31

Lol

Hallo dames,
Ik had deze draad zo zelf kunnen starten...
volgens mij is het overal hetzelfde. Ook hier heb ik een mondige dame van 6, met haar dat niet te kammen was zonder gegil en vlogen de borstels door de lucht. Gelukkig wilde ze toen maar kort haar. Maar toen ze kort haar had, stond ze 's ochtends te schreeuwen dat er haarbulten in zaten...Zo dat is leuk wakker worden! Toen heb ik haar gedrag nagedaan (op een ander tijdstip) en ze kwam niet meer bij van het lachen. Gelukkig was het toen over. Het is altijd vervelend als je zo de dag start....Pick your battles. En doe wat vaker niets, Want als ik merk dat ik de hele tijd uit mijn slof schiet is dat meestal een teken dat ik moe ben.
Veel succes en JE BENT GEEN SLECHTE MOEDER!
xNicolette

picobello

picobello

15-11-2008 om 09:59

Hier vliegen de school tassen

ook wel eens de auto in ( met mijn hulp) omdat de kids gewoon niet opschieten, gaan ze ook wel eens in tranen naar school omdat ik boos op ze ben, omdat ze zonder gekamde haren in de auto kruipen of met een choco mond. En idd ze hebben dan ook nog een de pech dat als ik slecht geslapen heb, mijn lontje nog korter is en dat weten ze dan ook.
Ben ik dan een slechte moeder, nee ik ben een moeder.
Met al mijn goede en slechte kanten, zoals mijn kinderen ook soms een slechte bui kunnen hebben en dat op mij afreageren of een goede knuffelbui hebben.
En ja, ook bij mijn man gaat het vaak makkelijker, maar ja als hij ze naar school brengt is het echt feest en de oudste neemt mijn taak een beetje over omdat ze weet dat haar vader de helft vergeet)

En nee hoor, de kinderen worden niet ongelukkig van een keer een boze moeder, het leven is ook niet alleen maar rozegeur en maneschijn.

Suc6

Idd picobello

Hoi,
picobello even twijfelde ik of ik het stukje van jou zelf geschreven had
weet het even niet, maak je geen zorgen joh. elke moeder heeft haar eigen kwaliteiten. kijk niet naar een ander, kijk naar jou en je kids.
ik heb ook een kort lontje,helaas, ben ik niet blij mee, maar ik ben ook maar mens.

succes

Als je man dit eens 2 weken doet

dan denk ik dat het ook niet meer zo soepel loopt als toen in dat weekend. Gek hè, in het weekend hoeft er niemand op tijd de deur uit, kan je het hartstikke gezellig maken!Het ligt heus niet aan jou! Het lijkt me zo heerlijk om op de antillen ofzo te leven! Daar maakt niemand zich druk over op tijd zijn. Het is hier ook een stress-leven!

Weethetevenniet

Weethetevenniet

21-11-2008 om 22:40

Vervolg

Sinds vorige week hebben we een ander schema smorgens.
Soms nog wel iets te krap omdat ik zelf moeilijk uit bed kan komen...
Maar het is aankleden en tanden poetsen en haren doen voordat ze naar beneden gaan.
En dat gaat heel goed. Als ze dan het eten op hebben zijn we ook klaar als de mond schoon is gemaakt.
Sinds de regel dat de melk meegaat naar school als ie niet op is om 8:00 uur gaat de melk zonder een keer zeuren op.
Het gaat nog niet elke ochtend vlekkeloos en zo hier en daar nog een brutale mond. man werkt onregelmatig en ze weten smorgens nooit of paps thuis is of niet.
Soms zijn ze echt onredelijk en brutaal tegen mij en dan komt hij ineens de trap af...schrik!!!
Ze zijn niet bang voor hem maar vinden dat als hij boos is hij het heel erg is, (volgens mij ben ik veel erger)
Man kan er niet tegen als ze brutaal en onredelijk tegen me zijn en dat krijgen ze dan ook te horen..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.