Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Welke activity tracker met GPS voor kinderen?

Deze zomer gaan we met onze kinderen ( 10 en 5) kamperen aan de Nederlandse kust. De oudste is nogal honkvast dus zal wel in de buurt van de kampeerplek blijven maar de jongste.... die gaat waarschijnlijk zwervend de camping over van vriendje naar vriendje.


Mij lijkt een gps watch dus wel handig, maar welke? Heeft iemand ervaring, zowel positief als negatief?

Sammy70

Sammy70

10-07-2021 om 18:05

Gewoon een polsbandje van de ANWB ofzoiets met al jullie mobiele nummers. Als hij het niet meer weet kan hij vragen of men jullie wil bellen en leer hem dan meteen hoe je bepaalt aan wie je dat wel en niet moet vragen (wel aan een vader/moeder met kinderen, niet aan een man/vrouw zonder kinderen die ergens loopt bijv). 

Sammy70 schreef op 10-07-2021 om 18:05:

Gewoon een polsbandje van de ANWB ofzoiets met al jullie mobiele nummers. Als hij het niet meer weet kan hij vragen of men jullie wil bellen en leer hem dan meteen hoe je bepaalt aan wie je dat wel en niet moet vragen (wel aan een vader/moeder met kinderen, niet aan een man/vrouw zonder kinderen die ergens loopt bijv).

nee. Gewoon een enkelband. Veel effectiever

Orakel schreef op 10-07-2021 om 18:28:

[..]

nee. Gewoon een enkelband. Veel effectiever

Of in de camper/tent opsluiten. Nog effectiever.

Wat een flauwe reacties. Ik kan me de vraag wel voorstellen, heb me wel eens lam gezocht naar een kind wat ergens bij een ander kind in de tent zat... En ik ben zelf als kind wel eens verdwaald op de camping. Ik vind de optie van een bandje met jullie mobiele nummer wel een goede. 

ScarletWitch

ScarletWitch

10-07-2021 om 19:33 Topicstarter

Oh wat heerlijk.... fijne meedenkende reacties. Mocht iemand zelf ervaring hebben dan hoor ik het graag! 

Even voor de duidelijkheid: ik ben helemaal voor rondzwervende kinderen en laat ze lekker hun gang gaan. Maar heb wel graag enig idee waar dochterlief uithangt wanneer het tijd om te eten is bijv 😉

ik vind dat kinderen naarmate ze ouder worden ook wel eens even mogen 'verdwijnen'. Wel goede afspraken maken over tot waar ze mogen spelen en zo natuurlijk of wanneer ze weer een keertje terug moeten komen. Dat gaat ook wel eens mis en dan loop je als moeder 6 x over de camping met rommelende maag terwijl je eten verpietert in de tent, maar toch... Denk dat het voor kinderen èn ouders goed is.

Wij hadden ooit eens een vriendje uit de buurt in de tuin die op zijn hand geschreven had staan: "Om 5 uur thuis voor het eten" oid. En dat dus niet voor de jongen zelf (hij was vijf of zes denk ik), maar voor degene bij wie hij in de tuin belandde

Stond er ook nog "Niet voederen" bij?

Ik vind het trouwens een slimme aktie.

Groeten,

Temet

Temet schreef op 11-07-2021 om 19:15:

Stond er ook nog "Niet voederen" bij?

Ik vind het trouwens een slimme aktie.

Groeten,

Temet

LOL.

Misschien dat er alleen 'om 5 uur thuis' stond Zo groot waren zijn handen ook weer niet.

Ik heb met ouderen met dementie gewerkt met de Spotter (gps tracker) en vond dat goed werken. Je krijgt bv een melding op je telefoon als iemand buiten het virtuele hek gaat. Spotter heeft nu ook horloges voor kinderen. 

Inck

Inck

16-07-2021 om 18:19

Heb je een iPhone? Zo ja, dan is een Airtag aan een bandje misschien een idee? Moet er wel 4G zijn op de camping.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.