Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Zo trots!

Mijn zoon, in februari 6 geworden, kan fietsen.
Toen hij 4 was hebben we het al eens geprobeerd, maar het lukte hem voor geen meter en hij wilde ook niet. Daarna ook niet meer gepusht en maar afgewacht wanneer hij uit zichzelf wilde. Nog wel af en toe gevraagd of hij het niet jammer vond, dat al zijn vriendjes wel konden fietsen en hij niet, maar dat vond hij geen probleem.
Tot vorige week....ik tilde hem achter op mijn fiets en zei: Ik weet wat we dit weekend gaan doen. Ja, zei hij, ik ook, fietsen. En dat is wat we deden. We hoefden hem nauwelijks vast te houden en meneer fietste weg. Vandaag hoefden we hem alleen nog maar te helpen met wegfietsen, en daar ging hij. Gewoon rechtdoor, niks niet slingeren, bochtje om en weer stilstaan. Ik ben zo trots op hem. En hij natuurlijk oook op zichzelf. En nu vindt hij het dus wel super leuk en niet eng meer.

groetjes van Charlotte

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lizelot

Lizelot

12-03-2012 om 07:57

Wat goed!

Charlotte,wat fijn.Supergoed van hem.Mijn zoon was vroeger ook zo,ging pas iets doen als hij wist dat hij het kon of als hij het nut ervan inzag.Fietsen,veters strikken...allemaal wat later dan gemiddeld,maar pas gaan doen als hij het kon.Heeft ook zijn voordelen.Geen uren oefenen.Fietsen is hij gaan doen op een camping en veters strikken toen hij schoenen vond die lekker zaten ,maar geen klittenband hadden.

jasja

jasja

12-03-2012 om 12:21

Super!

Onze zoon was ook een 'latertje' en slingert nog steeds regelmatig maar is helemaal niet erg.

Tango

Tango

12-03-2012 om 14:44

Knap!

Super hoor dat hij nu kan fietsen en het helemaal uit hemzelf kwam. Daar mag je zeker weten heel trots op zijn.
Hier ook een trotse moeder, Tangozoon heeft na ruim 2 1/2 jaar zwemles zijn A-diploma gehaald. Tangodochter zei geheel terecht dat we bij hem veel trotser lijken dan toen zijn het destijds had gehaald. Ja, dat klopt dus en heeft alles te maken met hoeveel moeite het hem heeft gekost.

Charlotte1

Charlotte1

17-03-2012 om 17:44 Topicstarter

Zwemmen

Na het fietsen trekt hij ook ineens door met zwemmen. Ook dat was een groot probleem. Na een tijdje geprobeerd te hebben zijn we, nu ongeveer een jaar geleden, gestopt.
Nu wil hij dus ineens wel weer gaan zwemmen. Ik zei, dat hij wist dat hij dan ook met zijn hoofd onder water moest, anders hoefden we er nog niet aan te beginnen. Voor ik het wist deed hij zo een paar tellen zijn hoofd helemaal onder water, terwijl hij voorheen echt alleen met zijn neus het water aanraakte.
Dus ja, ik was weer helemaal trots hihi.

Ik weet dat hij alles het liefst op zijn eigen tempo doet en vooral pas wanneer hij het zelf wil, maar het is toch wel fijn, dat die tijd nu dan gekomen is, haha.

En ja, het lijkt hier ook wel dat ik op hem trotser ben, dan op zijn zus, die ging overal heel makkelijk doorheen.
Maar ach, bij haar ben ik op andere dingen weer trots, zo hebben ze allebei iets

groetjes van Charlotte

Komt tijd, komt motivatie

Zo zie je maar! Kinderen leren vaak pas wanneer ze het zelf willen. Mijn zoon had hetzelfde. Eerst was hij niet de fiets op te krijgen en toen kreeg hij 't ineens in zijn bol dat hij wilde oefenen om 19.00 's avonds. Hij moest en zou meteen. En de volgende dag? Toen fietste hij zo weg. Zo trots als een pauw, net als zijn ouders!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.