Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

13 en 18 jaar en verliefd

Hallo ik zit met een probleem, wij hebben een dochter van 13 die verliefd is op een jongen van 16 jaar,nou hebbem wij er niks op tegen dat ze een vriendje heeft maar,16 jaar vonden wij toch wel iets te oud,omdat op de leeftijd van 16 de hormoontjes behoorlijk tekeer gaan en onze dochter nog niet zover is,maarrr nu zijn we er achter gekomen dat deze jongen dus 18 is wat natuurlijk helemaal veel te oud is,wij dus weer praten dat dit echt niet kan,dochter dikke tranen,wij in de stress,kregen we net een email van deze jongen,die natuurlijk op de hoogte was gebracht door dochterlief,dat hij had gehoord hoe wij er over dachten en dat hij dat echt heel goed kan begrijpen maar hij houdt echt van haar en zou nooit iets tegen haar zin doen,hij wil overal met ons over praten als hij maar contact met haar mag houden blablabla jeetje hoe zouden jullie hier nou op reageren,ik vind dit echt te oud en niet kunnen,heeft iemand dit meegemaakt.

groetjes


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geef hem een kans

nodig hem uit,leer hem kennen,wie weet is hij in zijn ontwikkeling *pas* 16 en dan is de situatie weer heel anders.
lijkt me trouwens een heel verantwoordelijke jongen,als je de ouders van je vriendin mailt om te vertellen dat je echt om haar geeft ,is het niet iemand die puur uit is op seks( want daar zit jouw probleem waarschijnlijk?)of verkeerde bedoelingen heeft,in dat geval hij haar gedumpt en een nieuw*slachtoffer* gezocht.
dus mijn advies; geef hem een kans.want het kan soms best hoor 13 en 18.

Marmar

Marmar

30-09-2008 om 01:49

Wachten?

Als hij nu al zoveel om haar geeft kan hij best een paar jaar wachten. In haar belang, zodat ze zich 'vrij' kan ontwikkelen. Hoe ziet hij dat?

Marmar

dit vind ik wel heel erg rationeel bekeken hoor,die jongen is zwaar verliefd,houdt van dat meisje,en jij zegt broodnuchter: hij kan wel een paar jaar wachten?? zo werkt dat dus niet volgens mij.

puma

puma

30-09-2008 om 12:07 Topicstarter

13 en 18

Eerst alvast bedankt voor jullie reactie's en hij schijnt over 3 mnd 18 te worden.
Ja wij riepen ook van ;als hij echt van je houd wacht
ie wel,maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan,en ook meer uit eigenbelang geroepen als ik eerlijk ben.
Hij komt ook wel eerlijk en oprecht over,en hij wil ons beter leren kennen zodat wij hem ook beter leren kennen ,hij wil anders dingen met ons afspreken waar wij ons beter of goed bij voelen,hij zegt ik zal jullie dochter nooit teleurstellen in wat ik doe dat beloof ik en ik zal haar altijd met respect behandelen.
Ik denk dan ook weer wij kunnen het wel verbieden maar dan gaan ze waarschijnlijk stiekum achter onze rug om contact houden,ik ben niet achterlijk,ik ben ook eens(heeeel lang geleden)13 geweest,ja en als je verlieft ben kan ik wel roepen zet hem uit je hoofd maar zo werkt het natuurlijk niet.
Ik vind dit zo moeilijk.

groetjes

Maylise

Maylise

30-09-2008 om 12:42

Geen goed plan

Zou daar absoluut niet blij mee zijn. Op die leeftijd is het sowieso strafbaar toch als hij sex met haar zou hebben? Ik weet weinig van strafrecht af maar is dat geen statutory rape of wat het Nederlandse equivalent maar is?
In elk geval hier zou dat soort relaties niet mogen. Man zou van de gedachte al een hart aanval krijgen

Pedofiel???? nou ja

ten eerste hij is nog geen 18,maar al zou hij dat wel zijn,dat maakt hem nog geen pedofiel.
want wie weet hoe de dochter van 13 is?misschien is zij in haar ontwikkeling al 15,en hij *nog* maar 16.
daar moet je naar kijken,hoe is je kind,hoe is hij.
bovendien zijn er landen waar het normaal is om op je 13e een kind te krijgen,om het simpele feit dat je geslachtsrijp bent op die leeftijd,dus in staat om je voort te planten( niet dat ik dat toejuich of het er mee eens bent,maar het gebeurt in diverse culturen)
en als zo,n relatie bij jullie (Maylise) niet mag,hoe wil je dat gaan voorkomen? je kind vastbinden tot ze 16 is?ik ben er absoluut voor om die jongen en je dochter een kans te geven,tegenwerken zorgt alleen maar voor problemen.en als het niet werkt,komt ze daar heel snel zelf achter ,en zal de jongen spoedig uit beeld verdwijnen.dat kan je haar niet vertellen,dat zal ze zelf moeten ondervinden.

Mieke

dom van mij om weer eens op Alex te reageren,want inderdaad hij is wel weer erg voorspelbaar.ik neem mij weer voor om geen reactie meer te geven op dit soort domme veronderstellingen.

*Volgens hem zijn alle jongens wandelende hormoonbommen die maar aan één ding denken en dit ook aan de lopende band doen......... *
Alex is ook een man.........................

klokje 2

klokje 2

30-09-2008 om 14:53

Jeetje,

klinkt als de ideale schoonzoon!
13 en 18 klinkt natuurlijk erg, zo droog op papier. Maar heb je hem al uitgenodigd? Heb je ze al samen gezien? Ik ken ze natuurlijk niet, maar de ene 13 jarige is 'verder' dan de andere en een jongen van 17 kan ook echt nog een baby zijn. Wat is nou 17 eigenlijk, waarschijnlijk is het ook zijn 1e verkering, schattig toch.
Als je dochter nu stevig verkering met een 15 jarige zou hebben, zou je daar dan geen problemen mee hebben?

Verliefd

Ik was op mijn 13e smoorverliefd geworden op een 19 jarige jongen. Mijn ouders vonden dat prima. Meer dan zoenen deden we de eerste 2,5 jaar zeker niet.
Ik ben zelfs op mijn 14e twee weken met zijn familie op vakantie geweest.
Een jaar daarna is die liefde toch wel over gegaan.
Het hoeft niet altijd te betekenen dat die jongens alleen aan sex denken. Het feit dat die jongen zelf contact met jullie heeft opgenomen vind ik al erg positief. Leer hem kennen, dan weet je wat voor vlees je in de kuip hebt.
Tip: ook als je hem niet mag, prijs hem de hemel in. Deed mijn moeder ook. Ik was dan snel op die gozers uitgekeken. Later zei ze tegen mij dat ze dat express deed, want hoe meer ze die jongen afkeurde, hoe geweldiger ik hem ging vinden. Op die leeftijd vind je toch wel dat je ouders nooit gelijk hebben en doe je alles tegen de draad in. Die tactiek van mijn moeder zal ik zeker ook toepassen als mijn zoons met een meisje thuiskomen die ik niet echt zie zitten.
Ik weet uit ervaring dat het werkt.

Maylise

Maylise

30-09-2008 om 18:26

Susanne

Dat vastbinden zou een optie zijn misschien
Nee serieus, ik heb geen idee hoe ik dat aan zou pakken. We hebben hier tot nog toe niet dat soort situaties gehad. Ik denk alleen niet dat we hier zonder meer mee accoord zouden gaan. Komt tijd, komt raad zeggen ze...

Maylise

Marmar

Marmar

30-09-2008 om 22:37

Wachten 2/sus-anne

Tja, Dat is wat de al wat oudere puber (buurtgenoot) zei toen hij aan mij vroeg; 'Hoe oud is uw dochter?' en ik zei '12 jaar.' Hij zei dat letterlijk: 'Dan wacht ik wel een paar jaar.....' En ik vond dat een goed idee.
Nu was er wel een verschil. Mijn dochter wist namelijk niet dat de jongen een oogje op haar had, er was geen verliefdheid bij haar.
Overigens nooit meer iets van die jongen gemerkt, en dochter is nu 18. Misschien wacht hij nog steeds? Of heeft dochter hem een paar jaar geleden afgepoeierd (ze is nogal kieskeurig)? Ze had haar eerste vriendje toen ze 13 was - een leeftijdgenoot. Is al haar vriendje niet meer maar ze hebben nog steeds wel contact.

puma

puma

01-10-2008 om 15:58 Topicstarter

13 en 18

Klokje 2,jij vroeg of we hem al uitgenodigd hadden,wij hebben hem vorig weekend voor het eerst gezien en hij komt van het weekend praten.En eerlijk gezegt zou ik er inderdaad iets minder problemen mee hebben als hij 15 was.
Xsara,Jij zei dat ik hem voor het"gemak"ouder maak,maar dat is niet zo,mijn Dochter had gezegd dat hij 16 was maar doordat hij succes gewenst werd met zijn eerste rijles dacht ik dus dat hij 18 was,hij vertelde me dat hij dat nog niet is, maar doordat hij familie heeft met een rijschool mocht hij eerder beginnen vandaar,en dat heb ik daarna trouwens ook geschreven,en onze dochter is 6 juli 13 geworden.Je vroeg ook hoe ik het bij hem merk met de hormoontjes,dat merk ik dus niet want ik ken hem niet,maar dat is meer doordat ik hier een zoon van 17 met een hele grote vrienden bubs regelmatig over de vloer heb en dan vang je heel wat op hoor en natuurlijk is de ene jongen de ander niet maar over het algemeen genomen razen die hormonen nou eenmaal op die leeftijd,hoe het met mijn dochters hormoontjes zit,tuurlijk begint dat bij haar ook ,ik praat daar ook met haar over,zij zegt dat ze nog niet aan sex toe is verder is ze ook nog heel naief met heel veel dingen,het is meer dat ik het moeilijk vind omdat ik denk dat iemand van 17 veel verder met alles is dan iemand van 13,zij mag nog niet roken,drinken,stappen ze moet voor het donker thuis zijn enz.En nee ik heb totaal geen probleem met dat ze groter word of dat hij haar zwanger maakt want dat kan ook met een 14 jarig vriendje gebeuren.We hebben in ieder geval afgesproken dat we er samen over gaan praten van het weekend en inderdaad anders ook met zijn ouders erbij.Ik moet wel zeggen dat ik het heel fijn vind om zoveel reactie's telezen dat help toch wel,bedankt allemaal

Xsara

Misschien ben je nog niet zo lang op dit forum dat je alex goed kent,
neem 1 ding van mij aan,uit de reacties van Alex de afgelopen jaren is gebleken dat hij niet van deze wereld is,en een volkomen vertekend beeld heeft van alles wat met jongeren te maken heeft.
en wat je zegt,het is inderdaad triest hoe negatief hij over alles is,maar nogmaals ,hij kan er niets aan doen.
een goede tip: negeer hem( valt niet altijd mee,ook ik trap er nog wel eens in)

15 en 21

Ik was zelf 15 en had verkering met een jongen van 21.
De eerste 2 jaar was er van sex nog geen sprake,wel gingen we naar twee jaar verkering samenwonen,dat was toen een bewuste keuze, ik heb mijn dochter op 18 jarige leeftijd gekregen en de tweede dochter toen ik 20 was. Ondertussen ben ik nog steeds samen met mijn jeugdliefde en inmiddels al bijna 14 jaar gelukkig getrouwd, dus het kan ook heel goed gaan.
Mijn oudste dochter is bijna 15 nu heeft nog geen verkering en moet er ook niks van weten nog,dus kijk vooral naar of je dochter er aan toe en hoe de jongen is.

Groetjes muis

puma

puma

02-10-2008 om 14:31 Topicstarter

Alex

Nou Alex ik wil hier even op in haken jij praat over*Wat dus ook veel jongens van bijna 18 zeggen,zoals die jongen in dit lijntje die valt op kleine meisjes van 13,als er maar een gat in zit*Deze jongen zegt juist het tegenovergestelde van wat jij van hem beweerd,hij geeft juist aan,haar met alle respect en geduld te behandelen en niks zou doen wat zij niet wilt.
Daarbij is mijn dochter voor mij wel mijn kleine meisje van 13 maar als je haar niet kent en voor het eerst ziet schat je haar 15a16,dat hoor ik altijd,dus dat is ook hetgeen wat deze jongen eerst van haar leeftijd dacht dat ze was.Kijk het feit dat ik ook moest slikken van het leeftijdsverschil,want tenslotte vraag ik zelf om raad of advies vind ik het toch niet leuk als deze jongen door jou vergeleken word als iemand die iedere meid met een gat pakt,want en dat is wat heel veel mensen hier ook zeggen (en dat is waar ik ook over ben gaan nadenken)dat dit voor hem natuurlijk ook best heel moeilijk moet zijn en dat deze jongen wel de moeite neemt om ons te spreken en dat als hij inderdaad zo als jij zegt"zou denken" hij wel de makkelijkste weg zou nemen en dat is een andere meid kiezen,want ik denk dat het voor hem een hele hoge drempel moet zijn .

Maylise

Maylise

02-10-2008 om 14:55

In geest wel eens met alex

Alex zegt het wat minder charmant dan ik het zou brengen maar ik kan voor een groot deel wel met hem meegaan. Ik heb niets tegen mannen maar het feit blijft wel dat mannen op een andere manier met vrouwen en sex omgaan als andersom. Zelfs ik op vergevorderde leeftijd krijg op straat nog weleens ongewenste aandacht dus laat staan die jonge meisjes. Nu is deze jongen misschien best een schatje maar ik vraag me echt af wat een jongen van 18 met een meisje van 13 moet. Ik bedoel, ik kan weinig eerbare redenen verzinnen. Misschien vindt hij haar leuk maar in onze cultuur is het nou eenmaal niet de gewoonte om meisjes van 13 al als huwbaar te zien of anderszins rijp voor lichaamelijke relaties. Ik kan me weinig voorstellen bij een jongen van 18 die zijn vriendin van 13 voorstelt aan zijn vrienden of zijn ouders zonder enige schaamte dat hij met zo'n "kind" samen is. En als hij haar niet als een kind ziet dan is zijn eigen geestelijke ontwikkeling blijkbaar ook niet optimaal. Overigens is de wetgever er ook niet van overtuigd dat dit soort relaties gezond zijn geloof ik. Nogmaals dat heb ik niet precies uitgezocht dus kan daar nog niet echt veel van zeggen.
In elk geval zou ik de betreffende jongeman inderdaad verzoeken om over een paar nog maar eens terug te komen. En als hij zelf niet inziet waarom dan is zijn geestelijke ontwikkeling inderdaad niet optimaal en is het geen geschikte toekomstige partner voor mijn nog jonge dochter.

Maylise

Maylise

02-10-2008 om 14:57

Als altijd vol spelfouten

Ik moet echt een cursus spelling gaan volgen en vooral kijken of ik dit Azerty toetsenbord kan vervangen maar dat zal wel niet aangezien het een laptop betreft.

Maylise

En na paar moet in het vorige bericht jaar staan

reina

reina

02-10-2008 om 15:59

Puma

Ik vind het onzin te beweren dat het een jongen van 18 alleen maar om de sex zou gaan als hij een vriendin van 13 heeft, zoals hier door sommigen word gesuggereerd. Meisjes van 13 kunnen behoorlijk volwassen zijn ( geef je zelf al aan) en jongens van 18 behoorlijk kinderlijk. En er zijn zat jongens van 17 ( want dat is hij, begrijp ik) die respect voor hun vriendinnetje hebben. Helaas zijn er mannen die zo denken als Alex en dat vroeger kennelijk ook aldeden en ja, dan kun je je kennelijk niet voorstellen dat er ook andere jongens rondlopen. Om te zeggen 'kom over een paar jaar maar terug' is onzin, dan kun je je blijkbaar niet meer herinneren hoe het is smoorverliefd te zijn. Ik zou hem thuis over de vloer laten komen, kijken hoe ze met elkaar omgaan en hem goed willen leren kennen. Ik zou er ook niet voor kiezen, maar verliefdheid houdt zich nou eenmaal niet aan strenge regels.

Tirza G.

Tirza G.

02-10-2008 om 16:47

En toch (puma)

Je schrijft:
Deze jongen zegt juist het tegenovergestelde van wat jij van hem beweerd,hij geeft juist aan,haar met alle respect en geduld te behandelen en niks zou doen wat zij niet wilt.
//////////
Wat bedoelt hij hiermee? Dat hij haar maagdelijkheid respecteert? En wie is hij dan wel om haar lichaam te respecteren? Daar heeft ze zelf alleen zeggenschap over toch. En dat geduld? Waar wacht-ie op dan? Op de bus? En niks doen wat zij niet wil? Eeeeeh.......liefdevol en geduldig een piepjong verliefd meisje lijmen lijkt me niet zo moeilijk.
Kijk, óf het is werkelijk een doodgoeie gozer óf hij is zo link als een loojen deur. Hij zegt namelijk precíes wat jullie willen horen en bovendien vind ik er een vorm van ongelijkwaardigheid in zitten. Hij is de grote, bijna volwassen man, die met haar ouders een soort van overeenkomst sluit om haar te respecteren etc. Als het een werkelijk gelijkwaardige relatie zou zijn, zou zij zijn ouders ook een mailtje kunnen sturen van die strekking. (Ja, beste meneer en mevrouw, ik weet dat ik nog maar jong ben, maar ik zal hem respecteren, geduld met hem hebben en niks doen wat hij niet wil). Voel je de ongelijkheid? Een dergelijk mailtje zou werkelijk nergens op slaan omdat zij geen "machtspositie" heeft.

Tirza

Tirza

*Kijk, óf het is werkelijk een doodgoeie gozer óf hij is zo link als een loojen deur*

en om daar achter te komen is er maar 1 mogelijk: hem binnenhalen en hem leren kennen.

reina

reina

04-10-2008 om 08:04

Xsara

Ik kan me heel goed voorstellen dat je gelijk hebt, het meisje kent haar ouders goed en verwachtte problemen, zo kan het heel goed gegaan zijn. Ik zou ook uitgaan van het positieve en die jongen willen leren kennen. Wb Alex: zijn reacties zeggen meer over hemzelf dan over de jongen waar hij over schrijft, is er geen spreekwoord 'hoe de waard is .....'' .

Maylise

Maylise

04-10-2008 om 15:15

Xsara

Het zou inderdaad best kunnen dat het meisje gelogen heeft over die leeftijd. Het is ook niet zo dat zij persé een onschuldig engeltje is. Ik ben het ook eens met het feit dat hij helemaal niets tegen haar zin in hoeft te doen, zo moeilijk is het vast niet om een verliefd meisje op wie je een geestelijk overwicht hebt in bed te krijgen.

En Alex kijk op jongens is inderdaad generalisered maar echt het is ook naief om te denken dat alle jongens gezellige, leuke gozers zijn die het beste met jonge dames voor hebben. Helaas zijn veel jongens van die leeftijd toch vooral bezig met scoren.

Ik vraag me ook af hoe die ouders van de jongen er over denken. Als mijn zoon van die leeftijd hier thuis komt met een verhaal over een vriendinnetje van 13 zou ik hem ook vragen of hij wel helemaal normaal is. Ik zou absoluut niet gezellig dat meisje thuis gaan ontvangen.

Maylise

reina

reina

04-10-2008 om 18:19

Maylise

Wat ziou ij dan doen? Het verbieden? Ik vind het naief om t edenken dat de jongelui daar naar luisteren...

Maylise

"ik hem ook vragen of hij wel helemaal normaal is. Ik zou absoluut niet gezellig dat meisje thuis gaan ontvangen."

Maylise,als je aan je 18 jarige zoon gaat vragen of hij wel normaal is,toon je wel erg weinig respect voor je kind,ik vind dat je dat echt niet kan maken.

mag ik vragen hoe oud je kinderen zijn? ik heb namelijk het idee dat je nog jonge kinderen hebt,omdat je je zo weinig in kan leven in kinderen die puber zijn.

en als jij dat meisje niet gezellig thuis gaat ontvangen, stuur je ze dan de straat op samen? of hoe los je dat op?

Tirza G.

Tirza G.

04-10-2008 om 20:51

En dus?

Alles wat je pubers niet meer kunt verbieden moet je maar gedogen? Seks, drugs, alcohol? Als ze het thuis niet mogen, doen ze het wel ergens anders - en onder dat mom moet dan alles thuis op de bank plaatsvinden?

Mmmmm. Interessant.

Tirza

Maylise

Maylise

04-10-2008 om 21:21

Reina

Dat hangt van mijn positie af natuurlijk. In het geval dat mijn dochter het 13jarige meisje zou zijn dan zou ik het inderdaad verbieden en op die leeftijd kan dat nog best. Ik zou haar gewoon nauwelijks gelegenheid geven om hem te zien en die jongen zou denk ik heel vlug genoeg hebben van een vriendin die hij alleen maar stiekem in de pauze van de school kan zien. Ik denk dat maar weinig jongens geduldig hebben voor een langdurige hoofse liefde. Mocht de liefde dat overleven en als de dochter wat ouder is de vlam nog steeds brandende is dan is het misschien wel een hele geschikte partner. Misschien is het dan wel ware liefde.

Mocht mijn positie die van de moeder van de jongen zijn is het lastiger. Hij zou haar niet thuis mogen ontvangen, het is uiteindelijk mijn huis tenslotte. Ik zou wel heel wat serieuze gesprekken met hem voeren om hem te doen inzien dat hij als min of meer volwassene niet de meest geschikte persoon als partner is voor een zo'n jong meisje. Hopelijk heeft dat effect of nemen de ouders van het meisje dusdanige maatregelen dat de relatie niet doorzet. Ik zou hem overigens ook waarschuwen voor de gevolgen van een eventueel boze vader van het meisje want ik denk dat je in sommige kringen dit soort dingen niet ongestraft kan doen.

In de praktijk overigens nooit met zo'n relatie te maken gehad maar dit zou in theorie mijn reactie zijn.

Maylise

Maylise

04-10-2008 om 21:24

Susanne

Mijn kinderen zijn tussen de 28 en de 9.

nee, ik zou het zeker niet goed vinden dat het meisje bij ons zou komen. Ik zou die relatie niet goedkeuren. Op een jongen van 18 heb je inderdaad niet echt veel invloed meer als ouder maar om dan maar in mijn huis dingen toe te staan waar ik niet achter sta vind ik ook te ver gaan.

En waarom zou ik in dat geval een 18 jarige zoon niet zeggen wat ik er van denk? Dat doe ik wel vaker, ook niet altijd even respectvol.

Zeggen wat je denkt,

het is natuurlijk nooit verkeerd om je eigen mening te uiten naar je kinderen toe,het is juist goed als ze weten hoe jij over dingen denkt,al ben ik er voor om dat wel respectvol te doen,ik leer mijn kinderen respect te hebben voor anderen en voor ons,hun ouders,dat betekend voor mij dat ik ook respect heb voor mijn kinderen.
uit je eerder posting begreep ik dat je het resoluut zou verbieden,nu lees ik dat je hierover veel zou praten met je zoon ,dat is in mijn ogen een veel betere optie,dingen verbieden werkt averrechts,en als je je 13 jarige verbiedt om met deze bijna 18 jarige om te gaan,dan vraag ik me af,hoe lang hou je dat vol? want in principe geef je haar huisarrest,maar als zij echt verliefd is en hij ook op haar,dan kan dit zeker wel een jaar of langer duren,en zo lang kan je in de praktijk je dochter echt geen huisarrest geven.

Maylise

Maylise

04-10-2008 om 21:53

Sus-anne

Een meisje van 13 is nog gewoon een kind en heeft dus haar ouders te gehoorzamen IMHO. Dat ze dit niet altijd zou doen is een gegeven en inderdaad als ze mijn wensen in deze niet zou respecteren dan zou ik inderdaad zorgen dat ze geen gelegenheid heeft die jongen te ontmoeten. Mocht die jongen na lange tijd alsnog verliefd zijn (en die kans lijkt mij vrij klein) zou dat inderdaad wel iets zijn waardoor ik positiever tegenover die jongen kom te staan. Maar zolang ze nog zo jong is kan er van een echte relatie geen sprake zijn.

Een jongen van 18 zou ik het inderdaad niet verbieden, dat kan niet want hij is inmiddels volwassen maar ik zou wat in mijn macht ligt om de relatie te verkomen wel gebruiken. Als deze jongen naar twee, drie jaar alsnog met het meisje wil gaan is het misschien een ander verhaal.

En meestal ben ik ook best beleefd en lief tegen de kinderen maar soms schiet ik wel eens uit ja, dat komt voor. Zoals toen een zoon dacht dat een geheelde playstation kopen een goed plan was. Dan ben ik niet beleefd en respectvol meer.

puma

puma

04-10-2008 om 22:00 Topicstarter

13 en 18

Het is inderdaad zo dat mijn dochter heeft gelogen tegen ons over zijn leeftijd.toen onze dochter belangstelling voor de jongens begon te krijgen hebben wij vertelt dat we het helemaal niet erg vinden als ze een vriendje krijgt maar dan wel van haar eigen leeftijd of 1 jaartje ouder,ze wist dat wij het echt niet leuk zouden vinden als ze met iemand van 16 aan zou komen.Deze jongen kent ze al een hele tijd dus ze wist ook zijn leeftijd,ze heeft ook toegegeven dat ze had gelogen omdat ze wist dat wij het niet goed zouden vinden maar ze vond hem al zo lang leuk.Ze heeft niet over HAAR leeftijd tegen hem gelogen.
Zijn moeder vond het ook wel jong maar zei,ik weet dat je lief voor haar zal zijn en wees voorzichtig en hou rekening met haar leeftijd.
Mijn zoon(dinsdag word hij 17)had ook ooit een foto laten zien van een meisje die een oogje op hem had ik schatte haar 15a16 jaar,het bleek dat ze 12 of 13 was,ik heb ook meteen geroepen vergeten dat meisje daar komen problemen van,maarja mijn zoon was niet verliefd.
En alex je gaat wel erg ver door te suggereren dat hij mij ook al met zijn mooie praatjes heeft omgepraat,ik ben geen naief kind van 13 jaar hoor,ik beschrijf alleen wat hij mij heeft vertelt en niet dat DAT mijn woorden zijn,Daarbij heeft HIJ niet tegen haar of mij over zijn leeftijd gelogen,dat heeft mijn dochter tegen ons gedaan,enja als het je troost, we zijn ook heel boos geweest en er zijn hier ook harde woorden gevallen en we hebben ook inderdaad meteen geroepen dat dit niet kan en dat ze er een eind aan moet maken,maarrr....zo makkelijk werkt het dus niet(ja voor jou vast wel,ik begin je al aardig te kennen)maar bij mij niet,daarom heb ik toen ook jullie om raad gevraagd want 2 weten er meer dan 1,nietwaar.
groetjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.