Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Sarcas

Sarcas

28-09-2010 om 17:29

18

Dochterlief is vandaag 18 geworden. Enigszins melancholiek blader ik door de oude columns. De tijd vliegt, ik word bejaard. Dat soort overpeinzingen.

Blij dat we uit de puberjaren zijn hoor. Maar toch. Heb er een raar dubbel gevoel bij. Ergens. En de neiging om kinderfoto's te bekijken en diep te zuchten.

S.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

28-09-2010 om 17:36

Gefeliciteerd

Gefeliciteerd met haar verjaardag! Je, wordt ouder, papa ....
En ja, het valt niet altijd mee, dat ik ouder word vind ik tot daar aan toe, maar soms kan ik erg verlangen naar die hummeltjes van toen (om daarna weer heel blij te zijn met de volwassenen die ze nu zijn en met de vrijheid die we weer hebben

Bastet

Bastet

28-09-2010 om 18:15

Dubbel

Tja,zoon werd 18 in juni,ik herken de melancholie,maar aan de andere kant ben ik ook trots,op die leuke vent die onder die puberschil tevoorschijn komt,op zijn goede eindexamen,en zijn leuke plannen.
Bastet

Gefeliciteerd

met je/jullie dochter. Die van mij begin september 18 geworden, wat een jonge vrouwen hé. Ik heb heel wat gehad aan jouw colums, vond 't heel jammer dat je ermee stopte, maar wel begrijpelijk. Geniet van deze jonge vrouw, die nog steeds bij tijd en wijle haar pubernukken zal hebben

Van harte

tjah,een hele nieuwe fase,ik moet zeggen,mij bevalt het goed,en bovendien,het is een prachtige (en vooral rustiger) fase die er nu aankomt.
al zwijmel ik ook af en toe nog boven de fotoboeken van de *kleintjes*.
Het scheelt dat ik nog niet uit de pubers ben,nog twee te gaan,ik heb het vertrouwen dat ook deze twee uiteindelijk verstandige volwassen mensen zullen worden( en tegen die tijd,ben ik echt oud

Gefeliciteerd

Gefeliciteerd, Sarcas! Je zou 't kunnen wegrationaliseren - kalenderleeftijd is fictief, meerderjarigheid is nog geen volwassenheid, volgens de wet draag je nog een aantal jaren financiele verantwoordelijkheid et cetera en ga zo maar door - maar dit is toch een mijlpaal inderdaad. En wat zijn die jaren voorbij gevlogen! Blijf nog even hangen op dit forum, er komt vast een rubriek 'grootouders' mettertijd. En ik verheug me nu al op columns met Sarcas als hoofdschuddende opa.
Groet,
Onyx, moeder van een 22-jarige, 19-jarige en 13-jarige.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2010 om 01:16

Arme sarcas

Ten eerste gefeliciteerd! Ten tweede bedacht ik mij gister dat mijn jongste over een paar maanden ook 18 wordt waarmee Roefel en ik opeens de trotse ouders zijn van twéé volwassen dochters. Verder hebben we geen kinderen meer in voorraad, dus streep onder de kinderjaren en op naar wat gaat komen in hun volwassen leven

Bastet

Bastet

29-09-2010 om 07:39

Jeetje

Ik stuurde nog een bericht met mijn felicitaties,nergens te bekennen!Nou als nog bij deze dan: gefeliciteerd!
Bastet

Brianna F

Brianna F

29-09-2010 om 11:03

Proficiat

Welkom in de wereld van jongvolwassenen. Ik vind het een hele leuke periode, maar zo heeft elke leeftijd z'n charmes.

Gr. Brianna, mam van 3 dochters van 18,21 en 24

tonny

tonny

29-09-2010 om 11:30

Waar blijft de tijd...

Gefeliciteerd!!

Hier is de jongste 19 inmiddels. Nu ik bezig ben met het scannen van de negatieven van hun kinderfoto's word ik me er weer eens met de neus opgedrukt hoezeer de tijd je tussen de vingers door glipt.

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2010 om 11:59

Gossie

Is t wurm alweer 18..............waar blijft de tijd. Gefeliciteerd!

Tirza

Petr@

Petr@

29-09-2010 om 15:35

Ook

van mij felicitaties.
Ik heb altijd genoten van jouw columns, vooral omdat wij de mannelijke variant hier in huis hebben ))

Sarcas

Gefeliciteerd!

Haha pandia

Dat zijn nog eens opbeurende woorden

Sarcas

Sarcas

05-10-2010 om 09:32

Dank!

Dank voor de felicitaties

We hebben de heugelijke dag afgesloten met een week huisarrest.
*zucht*
Inderdaad, met 18 zijn niet opeens alle puberuitbarstingen verdwenen. Nou ja, ooit…

Groet!

S.

Bastet

Bastet

06-10-2010 om 10:40

Sarcas

Ah kijk,dat is nog eens gezellig..)
bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.