Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Bezem

Bezem

23-04-2019 om 23:16

Afgrijselijke muziek

Mijn dochters van 12, 14 en 16 zijn op een leeftijd waarop ze afgrijselijke muziek luisteren. Dit zijn voornamelijk liedjes waarin door mannen wordt gezongen hoe ze seks hebben met vrouwen.

In het begin dacht ik dat als ik hardop meezing (of rap) met de teksten en er op ga dansen, de meiden zich generen en dan gauw de muziek uit zetten.
Helaas. Zelfs als ik erop probeer te twerken in hun nabijheid trekken ze zich er niets van aan.

Ik heb aangegeven dat ik deze muziek niet wil horen en ze dus of een koptelefoon gaan gebruiken of de muziek niet meer draaien. Helaas moet ik nog steeds de verschrikkelijke muziek aanhoren.

Wie heeft de gouden tip om nooit meer vanuit de slaapkamers van de meiden de afgrijselijke muziek te moeten horen?


Toch die koptelefoon.

Ik luisterde vroeger naar Marvin Gaye met " Sexual Healing" dus sex in liedjes is van alle tijden. Prince kon er ook wat van overigens.
Maar men moet ook rekening houden met de buren, dus koptelefoon.

Haha

"Zelfs als ik erop probeer te twerken in hun nabijheid trekken ze zich er niets van aan."
Ben je altijd zo creatief als je probeert je zin te krijgen?

40er

40er

24-04-2019 om 07:23

Tja

Zoveel mensen zoveel smaken.

Mijntje

Mijntje

24-04-2019 om 07:26

hoe meer

Ik vrees dat hoe meer je erover zegt hoe liever zij de muziek willen horen.
Maar een koptelefoon om geen last van elkaar te hebben is heel normaal.
Ik hoop voor je dat het een fase is..

Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2019 om 10:25

Eerlijke biecht...

ik let amper op wat er gezongen wordt, ik luister vooral naar hoe het klinkt. Soms vraag ik me spontaan af wat de tekst precies is, of ik het wel goed begrijp bijvoorbeeld en dan zoek ik dat op. Ik versta Engels wel, dus het is nu ook weer niet zo erg dat ik er niets van versta, maar ik moet er net wat meer moeite voor doen dan voor Nederlands, dus kan het gebeuren dat mij in eerste instantie ontgaat dat het geen fijne tekst is. Nu ik het erover heb, herinner ik me dat ik weleens met de dochters heb besproken dat ze zich er wel een beetje bewust van zouden mogen zijn wat er eigenlijk gezongen wordt. Een raar advies uit mijn mond dus eigenlijk . Maar in het kader van pedagogisch verantwoord opvoeden.. haha.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-04-2019 om 10:27

Koptelefoon

Je zou als zeer grote hint een paar draadloze oortjes cadeau kunnen doen. Handig voor thuis en buiten.

Stickertje

Stickertje

24-04-2019 om 11:54

De geschiedenis herhaalt zich

Mijn ouders spraken geen Engels maar vonden veel van de muziek die wij draaiden als pubers verschrikkelijk.
Nou hadden wij geen YouTube of Spotify en geld om singles te kopen al helemaal niet dus alleen tijdens de top 40 ging de transistor wel eens even op 10 als Pink Floyd voorbij kwam of Michael Jackson met Thriller.
Linkin Park moet hier met oortjes en verder bemoei ik mij er niet mee.
Ik ben ook jong geweest en mijn ouders ook. Die mochten niet naar de Beatles of Elvis luisteren, zeker Elvis danste in die tijd te sensueel, dat was niets voor "nette meisjes"
Ik hoor mijn oma nog foeteren tegen mijn jongste tante (tante 19 ik 11). Dat ging dan niet over Elvis maar over The Eagles, Hotel California. Die muziek moest uit want er waren kleine kinderen bij, straks gaan zij dat ook mooi vinden! Dan zit Truus(mijn moeder) ook in zulke rot herrie.
Nou oma je reddingspogingen zijn niet gelukt. Mijn moeder heeft in de herrie gezeten en ik nu ook.
Het is van alle tijden, jongeren vinden andere dingen mooi dan ouderen het zij zo.

Tijgeroog

Tijgeroog

24-04-2019 om 12:06

Schattig

Zoon van 13 was afgelopen week erg schattig. Had bij een (nieuw) vriendje muziek van Machinehead en Rammstein leren kennen, en ging op zoek naar oordopjes "want dat wil jij vast niet horen".
(Hij vond het best leuk dat het gewoon over de speaker mocht, en dat ik ze ooit in het echt gezien heb. Dat was anders dan bij het vriendje thuis)

Marrie

Marrie

24-04-2019 om 12:11

Van alle tijden

Dat hoort erbij, dat je als ouders vindt dat de muziek waar je kinderen naar luisteren geen muziek is. Ik vind het juist wel leuk om 'bij' te blijven. Ik zou er zelf inderdaad niet zo snel naar luisteren, maar door meeluisteren kan ik wel een beetje meepraten met de kinderen. Je moet ook meegaan in de taalontwikkelingen. Ik versta mijn kinderen soms amper, als ze met vrienden en vriendinnen praten. Als ik ze wil volgen, moet ik mee in de ontwikkelingen. En dat vind ik nou juist ook heel erg leuk en mooi. Je blijft aangehaakt, je blijft niet hangen in je eigen oude bekende wereld, je doet mee omdat je met je kinderen mee moet/wil/gaat.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

24-04-2019 om 12:48

tja...

Muziek met seksueel getinte teksten is iets van alle tijden. Kinderen die meezingen op teksten die ze niet begrijpen ook. Zelf kan ik ook heel erg niet goed worden van die ellendige autotunemuziek met allerlei baltsende jongelingen. Ik krijg er de kriebels van! Doet me vaak denken aan "foute mannen" die hun slachtoffer proberen te paaien met zoete woorden en beloftes. Is een vooroordeel, ik weet het...
Mijn buurvrouw is daar nogal dol op, brrr... Ik dacht altijd dat het haar kinderen waren, maar ze draait het zelf dus ook...

Maar ik weet ook goed dat veel muziek, ook heel oude muziek, mee gaat met trends en vooral draait om het versieren van het andere geslacht.

Vroeger draaide mijn moeder de stop in de meterkast om als mijn muziek te hard stond. Of dat tegenwoordig nog werkt met de mobieltjes en zo op accu's, betwijfel ik maar je kunt wel eisen dat ze de muziek onhoorbaar voor jou afspelen. Dat betekent: oortjes of zoiets gebruiken. Is het niet voor jou, dan is het wel voor de buren (dacht mijn buurvrouw er ook maar zo over, brrrr).

Gelukkig ben ik altijd gezegend geweest met kinderen die dezelfde smaak als hun moeder hebben en die teksten gingen echt niet altijd over onschuldige wandelingetjes in het park

Tamar

Tamar

24-04-2019 om 16:15

Twerken

geweldig dat je dochters daar tegen kunnen, de mijne niet, heb ik gemerkt.

Inanna

Inanna

24-04-2019 om 17:21

leuk Tijgeroog

Ik heb tweede paasdag met mijn zoon een heel stuk van de Heavy 100 van Kink FM geluisterd. We vinden niet precies dezelfde dingen leuk, maar er is een flinke overlap en daar geniet ik enorm van. Hij kan ook redelijk inschatten wat ik leuk zal vinden, dus zo nu en dan komt hij met iets nieuws wat ik dan inderdaad kan waarderen.

Mijn dochters muzieksmaak is dan weer een heel ander geval, maar ach, dan luister ik toch af en toe wat K-pop met haar, voordeel is dat ik geen idee heb of de teksten aanstootgevend zijn
Maar eigenlijk luistert zij altijd met koptelefoon, dus ik krijg niet veel mee van haar muziek

Emmawee

Emmawee

24-04-2019 om 19:45

Sorry

"In het begin dacht ik dat als ik hardop meezing (of rap) met de teksten en er op ga dansen, de meiden zich generen en dan gauw de muziek uit zetten.
Helaas. Zelfs als ik erop probeer te twerken in hun nabijheid trekken ze zich er niets van aan."

Ik moest hier zo om lachen, dat ik het mijn zoon (16) moest voorlezen. Zijn reactie met grote grijns: "Dus deze vrouw heeft zichzelf volslagen belachelijk staan maken zonder enig resultaat." Precies dat.

Sorry, geen tips.

Haha

Ik moest ook lachen om het stukje "twerken in de hoop dat ze de muziek niet meer opzetten"
Ik zal het onthouden voor als de buurtkinderen de muziek luid opzetten...

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2019 om 09:59

Marrie, meegaan met kinderen

Als ik ze wil volgen, moet ik mee in de ontwikkelingen. En dat vind ik nou juist ook heel erg leuk en mooi. Je blijft aangehaakt, je blijft niet hangen in je eigen oude bekende wereld, je doet mee omdat je met je kinderen mee moet/wil/gaat.===

Of je het voor je kinderen doet, of voor jezelf, maakt niet uit, maar ik ben helemaal met je eens dat je mee 'moet' gaan met de tijd. Elke tijd heeft wel een muziek die je vreselijk vindt, dat is smaak, maar ik vind ook dat je je open 'moet' blijven stellen voor wat er gemaakt wordt en te horen is. Al is het maar om niet zo'n ouwe zeur te worden als sommige van onze ouders waren .

Twee keer 'moet', omdat er ongetwijfeld mensen zijn die vinden dat ze niets moeten. Ook prima, maar ik vind het jammer als je jezelf tekort doet als je niet nieuwsgierig blijft en open staat voor wat nieuw is.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

25-04-2019 om 10:15

538

Ik luisterde altijd naar radio Veronica, jaren 80/90 muziek, maar dan krijg je dus helemaal niets nieuws meer mee. Op aanraden van de kinderen ben ik naar 538 gaan luisteren. Die wisselen het af, een beetje oude meuk maar ook de populairste nieuwe nummers. Een beetje hiphop/rap op zijn tijd kan ik best waarderen. Muziek als van Avicii, Armin van Buren e.d. vind ik minder, beetje te modern voor mijn oren. Dansen en meezingen doe ik gewoon, daar storen de kinderen zich echt niet aan (zolang ik het binnenshuis houd).

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2019 om 10:19

Stickertje en smaak ontwikkelen

Ik zal vast niet alles geweldig van ze vinden, maar ik kan Linkin Park zelf ook wel waarderen.

Ik ben wat muzieksmaak betreft opgevoed door meerdere mensen en de televisie, zo zou je het kunnen zien. Door mijn ene zus heb ik de meer 'witte' muziek leren kennen in de jaren '70, door mijn andere zus juist meer de 'zwarte' muziek. Ik hou van allebei. Mijn vriendin heeft Queen bij mij geïmporteerd, een andere U2. Door anderen heb ik leren luisteren naar hardrock, Arabische muziek, wat je alternatieve muziek kunt noemen leerde ik zelf waarderen en nog extra door man. Toen ik 16 was logeerde ik bij een neef en ontdekte dat klassiek eigenlijk best mooi is, door de jaren heen ben ik steeds meer van klassiek gaan houden, misschien raakt het me nu nog wel meer dan moderne muziek. Ik vind het ook leuk als een orkest of band verschillende stijlen mixt. Pop met Arabische klanken. En bij The Passion vind ik het niet meer dan natuurlijk dat er gerapt wordt.

Wat ik zo grappig vind is dat de zus waardoor ik vooral 'witte' jaren '70 bands heb leren kennen via haar zoon van muziek van o.a. Hardwell e.d. is gaan houden. Neef maakte die muziek zelf ook niet onverdienstelijk. Dus verbaas ik me niet (meer) als ik foto's of filmpjes op Facebook van haar zie dat ze bij een dance-concert zit. Naar de feesten gaat ze dacht ik niet. En dan te bedenken dat zij en haar man richting de 65 gaan.

Merel

Merel

25-04-2019 om 10:40

dansen/twerken

Mijn kinderen vragen regelmatig of ik dat-of-dat dansje nog eens wil doen. Weet niet hoe die dansjes precies heten,maar ze proberen het me dan te leren, om ondertussen compleet in een deuk te liggen omdat ik het niet goed doe, of er zo raar bij kijk, of het helemaal omdraai Het is wel grappig en meestal moet ik er zelf ook hartelijk om mee lachen, omdat ik er ook gewoon niets van bak, hoe vaak ik het ook probeer of oefen.
Ik doe het trouwens alleen als we samen zijn, niet met hun vrienden erbij en filmen laat ik me al helemaal niet

Mijntje

Mijntje

25-04-2019 om 14:08

Merel

Jouw kinderen zijn misschien wat jonger. Dan mag mama nog dansen. Voor pubers is het heel erg genant als je moeder danst.
Ik heb dat met zingen. Als mijn zoon roept: 'laat me' dan zet ik meteen in Ramses Shaffy: Laat me, laat me m'n eigen gang maar gaan enz. Ik doe dat niet als er iemand bij is verder hoor, dus zo genant is het voor hem ook weer niet.

Inanna

Inanna

25-04-2019 om 14:16

hangt ook van het kind af

Mijn dochter (14) kan het niet waarderen als ik me in het openbaar waag aan Fortnite dansjes, want een dansende moeder, dat is sowieso voor schut, maar Fortnite kan ook écht niet. Dus dat doe ik soms (als ik zeker weet dat er niemand kijkt). Daarentegen mag ik best los gaan als we op een concert zijn, alles draait om de juiste tijd en plaats.
.
Mijn zoon (17) vindt het allemaal prima. Ik mag best in het openbaar dansen en ik mag ook gerust zingen, hij vindt het eerder amusant dan gênant. Wie denk je dat mij die Fortnite dansjes heeft geleerd

Kaaskopje

Kaaskopje

25-04-2019 om 19:05

Fortnite

Ik moest me even 'inlezen' wat Fortnite dansjes onhouden:


https://youtu.be/2JVJ4_ksWoI

Nou... een half uurtje Fornite-dansjes, hoeveel calorieën in de min zouden die opleveren? )

rode krullenbol

rode krullenbol

26-04-2019 om 00:06

Het kan verkeren, zei Bredero

Die Fortnite dansjes blijken nog wel eens aanleiding te geven tot rechtszaken! Zo lees ik net (https://www.nu.nl/games/5862147/saxofonist-klaagt-fortnite-maker-aan-voor-saxofoondansje.html). Dat is – voor zover ik dat weet – nog nooit gebeurd met het twerk-werk avant la lettre van Elvis Presley (zie


https://youtu.be/Wb0Jmy-JYbA). De vraag rijst: waren zijn eigenaardige ‘dance moves’ dermate onnavolgbaar of hebben jongere artiesten andere redenen gehad om af te zien van het ten beste geven van een geloofwaardige kopie?

De Fine Young Cannibals lijken welbewust een gekuiste versie van Suspicious Minds te hebben opgevoerd. Eentje met zo mogelijk nóg houteriger bewegingen. Zie:


https://youtu.be/13iMsGNUHFo. Aan de fans van Elvis om te bepalen of deze cover een hommage aan hun held betreft of nu juist een persiflage. Of zou zo’n afweging tot Amerikaanse toestanden leiden? Het schijnt nogal een maniakale club van zwart-wit denkers te zijn!

De originele vertolker van het nummer, Mark James, zit overigens ook bepaald niet stil terwijl hij het nummer ten gehore brengt. Zie:


https://youtu.be/r2Ip_3tdpBk. Ik zal maar zeggen: misplaatst wantrouwen doet veel met een mens.

Rode krullenbol

Merel

Merel

26-04-2019 om 00:15

Mijntje

Nou, ze zijn 18 en 21, dan is het denk ik weer net na de pubertijd , maar volgens mij vonden ze dit een paar jaar geleden ook al erg lollig, toen ze echt middenin de pubertijd zaten. Maarrrr alleen onder ons hé, dit mochten andere kinderen niet zien natuurlijk

Kaaskopje

Kaaskopje

26-04-2019 om 01:14

Twerken

Als ik in de tuin sta te spitten en wortels uitgraven,heb ik af en toe het gevoel dat buurtjongens mijn poses ook al een soort twerken vinden. Twerken voor bejaarden,dat dan misschien weer wel. Maar ja... het werk moet gedaan worden.

mirreke

mirreke

26-04-2019 om 13:33

Ik draaide

onder andere Eminem en Rammstein in de auto. En ben nog fan.
Helaas geen kaartje voor Rammstein kunnen bemachtigen (wilde in Berlijn), maar wel gelukkig met de nieuwe fantastische clip van Deutschland. En vanavond geloof ik de nieuwe clip van Radio.

Enfin over vreselijke teksten praten we. En zeker over vrouwonvriendelijke of oversekste en onrealistische teksten. En andersom ook over manonvriendelijke teksten. Onze jongens luisteren gelukkig ook naar de tekst.
En koptelefoon hebben ze hier ook. Maar niet omdat ik hun liedjes niet wil horen hoor.

Ik zou dus liedjes niet verbieden of negeren, maar er inhoudelijk op ingaan. Twerken is ook leuk, voor de lijn

Haha hoort zo toch?

Mijn ouders vonden mijn muziek vroeger ook herrie. Gelukkig wel! Had er ook niet aan moeten denken dat mijn moeder ging dansen op de Sex Pistols toen ik 15 was.
Mooi zo laten, die herrie.

Leuk toch

Ik hoor mijn dochter haar muziek ook niet graag maar ik luisterde toen ik haar leeftijd had naar The Offspring,The Doors,Green day,...dat hoorden mijn ouders ook niet graag.Ik vind het leuk mijn man is een grote muziekfanaat en mijn dochter en hem hebben dan hele discussie’s over wiens muziek nu het beste is en luisteren we samen naar hun liedjes...Leuk moment het stoort me niet.

Moeke

Moeke

27-05-2019 om 21:18

Normaal

Tegenwoordig gaan bijna alle liedjes over sex, drugs, hoeren etc. Als u er nou heel veel last van blijft hebben kunt u ook aan uw kinderen voorstellen om oordopjes te gebruiken.

joe

joe

27-05-2019 om 21:51

een Twerkende moeder die zich Bezem noemt ?

Ik weet niet wat ik erger vind, een twerkende moeder ( google voor de lol maar eens waar dat '' twerken'' op gebaseerd, dat ten eerste ) of dochters die '' afgrijselijke'' muziek luisteren op hun kamer!
Uw meiden vinden het geen afgrijselijke muziek,en ze hebben er plezier in. De term die u bezigt is subjectief, U vindt het afgrijselijk maar die muziek is kennelijk niet voor U gecomponeerd
Ik zou maar wat relaxter zijn en hoogstens vragen aan de meiden of het wat zachter kan omdat hun 'afgrijselijke' muziek u aanzet tot hele rare dingen, zoals twerken en rappen notabene ! LOL
Misschien verstandig om uw huis van onder tot boven te gaan stofzuigen ouzo om het '' afgrijselijke'' geluid dat uit de kamers van uw dochters komt, te overstemmen.
U klinkt als een moeder uit de jaren 50 die de heupbewegingen van Elvis P niet kon aanzien

N.B. Oordopjes geven lijkt mij een onzalig idee aangezien de ''afgrijselijke'' muziek knetterhard hun gehoorgangetjes in davert

Ayeto !
Joe

Kaaskopje

Kaaskopje

28-05-2019 om 10:49

Joe

sommige mensen weten wat twerken is, zonder eerst te hoeven googelen , kwestie van met je tijd meegaan. Ook als je met je tijd meegaat mag je bepaalde muzieksoorten afgrijselijk vinden, maar dat is inderdaad subjectief.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.