Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
bijna-puber moeder

bijna-puber moeder

17-12-2008 om 19:06

Bijna ongesteld?

Ik heb een dochter van 10 en een half. De laatste paar weken heeft ze last van wat vaginale afscheiding. Eén keer was het best veel en was het door haar onderbroek heen gegaan. Ik maak me geen zorgen over schimmels of zo, het ruikt niet vies en is helder van kleur, net als bij een gezonde volwassen vrouw. Maar ik vind 10 jaar zo vroeg! Ik heb gegoogled en gevonden dat die afscheiding kan betekenen dat ze binnenkort ongesteld wordt, maar het kan ook nog een tijdje duren. Ik ben benieuwd of jullie dochters daar ook last van hadden op die leeftijd en hoe oud ze waren toen ze ongesteld werden. Ik laat haar liever geen inlegkruisjes dragen, maar het moet natuurlijk niet door haar broek heen gaan. Iemand tips hoe ze dat kan oplossen (behalve een schone onderbroek mee naar school)?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vroeg

tja, 10 jaar is misschien vroeg (mijn dochter is 4 dus ik heb hier de eerste jaren nog geen "last" van) maar ik was zelf ook ruim 9 toen ik voor het eerst ongesteld werd. Dat houd je niet tegen.
Kan me overigens niet herinneren dat ik daarvoor veel last van afscheiding, dat begon pas later.

Ook

Hier ook een dochter van 10,5. Ze krijgt al echt "vrouwelijke" vormen en heeft af en toe een beetje buikpijn. Ik was zelf ook 10 toen ik voor het eerst ongesteld werd. We zitten er echt een beetje op te wachten. En gaan het dan vieren met taart. Maar ze heeft geen last van afscheiding en dat kan ik me van mezelf ook niet herinneren.
Groetjes Lieuwkje.

Is het het ondergoed?

hier een puber die ondertussen al jaren ongesteld wordt. maar zij krijgt soms ook afscheiding (in té ruime mate) het duurde even voor ik het door had...en ze er klagend over bij mij kwam.de afscheiding ruikt ook niet, is ook helder etc. maar wij zijn er achter waardoor het komt. het komt door het ondergoed! zodra ze meerdere dagen ondergoed met erin viscose of lycra draagt begint de afscheiding....en zelfs als ze erna katoenen ondergoed (ja daar zijn ook leuke hippe van) draagt, gaat het nog even een paar dagen (2) door....
draagt ze alleen katoenen dan heeft ze nergens last van.
probeer dat eens! dus ook al dat naadloze ondergoed wat meestretst niet. en goed opletten op de etiketjes....soms voelt ondergoed als katoen, maar zit er tóch viscose in.
groeten albana

bijna-puber moeder

bijna-puber moeder

18-12-2008 om 09:13

Albana

Mijn eerste reactie was nee, ze heeft alleen Hema katoenen ondergoed. Maar ze heeft wel van Sinterklaas een Vingino onderbroek (zo'n Bjorn Borg, maar dan goedkoper) gekregen. Hij zit nu in de wasmachine, maar als de was klaar is zal ik meteen even in het etiket kijken. Nooit aan gedacht, terwijl ik wel een enorme katoenen onderbroeken fan ben voor mezelf (ik ga altijd enorm zweten in iets dat niet van katoen is). Arm kind, ze was net zo trots op die broek

Niet wetenschappelijk aangetoond hoor

het is niet dat we een of ander wetenschappelijk 'onderzoek' hebben gedaan, maar na die 'vloed' van afscheiding.....die regelmatig opeens voor kwam herinnerde ik me dat ik van mijn moeder 'ooit' verplicht 'tencate' ondergoed moest dragen. (w.s. had ik dus hetzelfde, maar ik herinner het me niet meer.) sindsdien draag ik dus altijd ten cate 100%kantoen. en omdat die dus wel fijn zijn draag ik ze nog steeds. (koop ze in de aanbieding 3 voor 5 euro, soms 5 voor 10 euro) daar had ik er nog een paar van liggen, geen hippe maar wel nieuwe. en die heb ik d'r dus 'verplicht' laten dragen....en dat hielp meteen. ze voelde zelf ook dat het veel 'lekkerder' zat en minder 'jeukte' (misschien is 't 'm dat? dat je dan meer krabt, eraan zit, heen en weer wiebelt??) dus erna hebben we hippe 100% katoenen ondergoed gekocht. en bjorn-borgs zijn volgens mij ook 95% katoen en dus 5 % lycra. maar die draagt ze wel (is niet de elastieke band alleen van lycra?) maar eronder dan een 100% katoenen string (voor de zekerheid). zo is ze toch hip. en ze wisselt dus wel af met ten cate 100% katoen. zo gaat het prima.
nooit meer last gehad sindsdien. deze dochter heeft trouwens ook vreselijk last van inlegkruisjes. dan komt er een stortvloed van afscheiding...dan kan ze na 2 dagen over op maandverband. en dan niet omdat ze ongesteld is.....
groeten albana

Sancy

Sancy

18-12-2008 om 14:38

Albana

in waar-jij-woont zit toch zo'n outlet met dat merk?

dat heb je goed snacy
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.