Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Blossom

Blossom

18-11-2018 om 10:48

Boekentip

Ik ben op zoek naar een Sintcadeautje voor mijn 13-jarige zoon. Harry Potter en alle Loserboeken heeft hij al gelezen. Iemand een leuke leestip?

Annamaria

Annamaria

18-11-2018 om 11:47

Jaap leest

Mijn dochter van 11 vond Nevermoor geweldig. Lijkt een beetje op Harry Potter maar dan met een meisje in de hoofdrol. Vertaling van deel 2 komt eind maart uit.

Het boek heb ik gekocht nav de recensie op www.jaapleest.nl

Tip: luister ook http://www.degrotevriendelijkepodcast.nl !

Kaplablokje

Kaplablokje

18-11-2018 om 12:58

Hier ook

Rick Riordan. Of eventueel John Flanagan, De Grijze Jager of De Broederband, maar de boeken van Riordan over Percy Jackson zijn veel leuker. De boeken van Riordan over Kamp Halfbloed komen qua sfeer in de richting van de Harry Potter boeken, maar zijn toch heel anders. Ze gaan ervan uit dat de Griekse goden in de hedendaagse tijd nog steeds bestaan. De taal is veel levendiger dan in de boeken van John Flanagan. Of Nurdius Maximus in aansluiting op Het leven van een Loser.

Jesse_1

Jesse_1

18-11-2018 om 15:55

De mazerunner (labyrinthrenner).
Divergent (inwijding) van Veronica Roth is ook erg leuk, maar misschien nog leuker over 1 of 2 jaar.
Hunger games al gelezen?

De boeken zijn natuurlijk niet te vergelijken met de films.

Grijze jager - die hier al genoemd is - sloeg ook goed aan.

Tijgeroog

Tijgeroog

18-11-2018 om 15:58

Heel anders

Die van mij is altijd erg blij met boeken over (Griekse) mythologie, oa van Imme Dros.
De meeste andere boeken heeft hij ook al gelezen.

margaretha

margaretha

18-11-2018 om 16:04

of

de Artemis Fowl serie

Mia9

Mia9

18-11-2018 om 19:08

Alles van Rick Riordan

En verder de boeken van Cassandra Clare.

Blossom

Blossom

19-11-2018 om 10:39

Bedankt!

Ik ga alles wat jullie genoemd hebben verder onderzoeken, die Nurdius Maximus lijkt me alvast erg leuk. De grijze jager vond hij saai en The Hunger Games hebben we op Netflix gezien.

Tijgeroog

Tijgeroog

19-11-2018 om 11:54

Nurdius Maximus?

Die zou ik voor een 13-jarige niet meer kopen. In de bieb lenen kan leuk zijn, als vlot tussendoortje, maar voor een cadeau-boek zou ik iets op een wat hoger niveau zoeken. Aanbevolen leeftijd is 10 tot 12 jaar.

Blossom

Blossom

23-11-2018 om 08:41

Geeft niet

Het is geen die-hard lezer. Ik denk dat hij die Nurdius wel leuk vindt. Als hij maar leest, joh.

dihanne

dihanne

26-11-2018 om 08:54

Gaten en Boy 7

Wij vonden Gaten (Engelse titel: Holes) van Louis Sacher een geweldig boek.
Is ook prachtig verfilmd

En Boy 7 van Mirjam Mous viel ook erg in de smaak.

groetjes,
Dihanne

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.