Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-11-2015 om 13:52

Cadeautje voor meisje van 15 jaar?

Mijn zoon (14, 4 Atheneum) is uitgenodigd voor de verjaardag van een klasgenootje, een meisje. Zij wordt 15 of 16 jaar. Nu hebben we geen idee wat een geschikt cadeautje zou zijn. Voor zijn vrienden geeft hij altijd gewoon geld en een leuke verjaardagskaart maar hij wil een meisje geen geld geven Hij kent dit meisje niet heel goed; ze zitten twee keer in de week naast elkaar in de les en hebben dan veel lol samen. Zij is geen typisch "meisje-meisje". Hij weet wel dat ze net als hij van dieren (katten) houdt maar dat is het dan ook wel.
Het is echt heel leuk dat hij is uitgenodigd en nog leuker is dat hij de enige jongen is die op haar verjaardag komt. Hij kijkt er erg naar uit En ik vind het ook geweldig; zo schattig... Maar wat kan hij haar nou geven?

lilian

lilian

05-11-2015 om 14:14

budget

Ik weet niet wat het budget is maar iets voor onder de douche/in bad (iets van lush, een bruisbal of zo, erg populair voor meiden op die leeftijd), een beker met snoep oid, chocola van Tony Cocolonely, van dat amerikaanse snoep dat je bij jamin of toko of xenos kunt kopen, een tijdschriftje. Make up als lippenstift of nagellak doet het ook goed maar voor een jongen waarschijnlijk te lastig. Een bon van h en m. En geld op die leeftijd vinden ze toch allemaal fijn. Dochter van die leeftijd krijgt ook van jongensvriendn geld op haar verjaardag.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

05-11-2015 om 14:26

lilian

Budget is ongeveer 10 euro. Goede ideeën lilian; daar kunnen we wel iets mee. Geld is natuurlijk altijd welkom maar een origineler cadeautje is toch leuker

Moni

Moni

05-11-2015 om 14:45

Bakmix in een leuke pot

Xenos heeft glazen potten met een mooi etiket en een gezellig doekje erop, zoals weckpotten.
Daarin zit een baxmix in leuke laagjes. Zoon had voor grote zus zo'n pot gekocht, titel Billenkoek. Dat is een soort kruidkoek.
En zo hadden ze meer grappige of lieve namen van bakmixen.

Het stond in de vorige folder, misschien nog online te vinden.

Tips

Mijn puberdochter van 14 kreeg pas voor haar verjaardag van haar vriendinnen: grote zak kruidnoten, chocolade, douchecreme, snoep en een ketting. Een bon van H&M of de Primark of de bios zou ze ook blij mee zijn geweest.

Tango

Tango

06-11-2015 om 15:57

Bon

Of een bon van de Etos of een andere drogist. Bij Etos pakken ze deze ook altijd nog leuk in met allerlei proefverpakkingen erbij. Koop ik ook regelmatig voor de wat grotere meiden.

Injel

Injel

06-11-2015 om 18:31

geen meisje-meisje

tja, mijn dochter is ook geen 'meisje-meisje', en die zou eerlijk gezegd niet weten wat ze met een bon van de Etos zou moeten. Weckpotten ook niet, en make up al helemaal niet. Snoep misschien wel

Mijn dochter doe je meer plezier met dingen van Minecraft, pijlen voor haar boog, een riemhouder voor een mes, mooie rechte stokken om zelf pijlen van te kunnen maken, een zaklamp, een firestarter, een multitool, dat soort dingen.

Bioscoopbon

Hoi, wat dacht je van bioscoopbon met zak popcorn erbij. En ik vind iets van apart snoepgoed van de Jamin ook leuk bedacht. Een reuze gum voor Big Mistakes doet het ook altijd goed. Bij de Bruna, Hema en V&D te koop.

Jamie

Jamie

06-11-2015 om 20:29

injel

Van een etosbon kun je ook snoep kopen en jouw dochter kan daar toch ook een lekkere doucheschuim kopen?

Injel

Injel

07-11-2015 om 09:25

Jamie

'jouw dochter kan daar toch ook een lekkere doucheschuim kopen?'

maar dat is toch geen verjaardagkado? Doucheschuim zit hier gewoon in het boodschappenpakket, ze gebruikt gewoon wat iedereen gebruikt. Ik vraag toch ook niet of ze een zak aardappels wil kopen van haar verjaardaggeld?

Jasmijn

Jasmijn

07-11-2015 om 10:00

iets creatiefs?

Ik was vroeger ook geen meisje-meisje, dus zou beslist niet blij zijn geweest met doucheschuim of make-up. Wellicht kan je even een rondje 'gluren' op haar Facebook bij de foto's, wellicht vind je nog een aanknopingspunt wat ze leuk vindt? Misschien houdt ze van lezen of is ze heel creatief...vroeger kon je mij altijd blij maken met dingen zoals mooie pennen, briefpapier, speciale dikke stiften of potloden enz. Dus wellicht is dat iets voor haar?

Lou

Lou

07-11-2015 om 11:23

tips

"Mijn dochter doe je meer plezier met dingen van Minecraft, pijlen voor haar boog, een riemhouder voor een mes, mooie rechte stokken om zelf pijlen van te kunnen maken, een zaklamp, een firestarter, een multitool, dat soort dingen."

Leuk maar dat zou ik niet in het algemeen adviseren voor een meisje dat 15 wordt

Even kijken op facebook en instagram vind ik wel een goeie. Misschien houdt ze van lezen (boekenbon) of van die hippe oneliners over vriendschap en dat soort dingen (deurhangers, bekers etc met opschrift), als ze kleedgeld heeft is een H&M-bon leuk (minder leuk als ze geen kleedgeld heeft).

Wat je ook kan doen: een vriendin bellen en tips vragen.

lilian

lilian

07-11-2015 om 13:41

maar

"als ze kleedgeld heeft is een H&M-bon leuk (minder leuk als ze geen kleedgeld heeft)."
Maar bij h en m kun je meer kopen dan kleding alleen: sieraden, makeup, hoedjes, petjes, telefoonhoesjes, sokken.
En nee, stokken voor pijlen vind ik ook geen standaardcadeau voor een 15-jarige maar wel heel leuk dat jouw dochter dat leuk vindt, Injel. Ik houd wel van anders dan anders Mij dochter zou dingen voor de tuin heel leuk vinden maar daar is ze de enige mee in de klas.

Jamie

Jamie

07-11-2015 om 14:20

injel

Het gaat mij er maar om dat ALS jouw dochter een etosbon krijgt ze die niet in de bek hoeft te kijken.

Injel

Injel

07-11-2015 om 16:15

Jamie

'Het gaat mij er maar om dat ALS jouw dochter een etosbon krijgt ze die niet in de bek hoeft te kijken.'

Als het bedrag op de bon hoog genoeg is om een paard van te kopen, zal ze dat zeker niet doen

Maar zonder gekheid: als mijn dochter een bon van de Etos zou krijgen, neem ik de bon van haar over en krijgt zij het geld van mij. Anders zou de bon ongebruikt blijven.

Jamie

Jamie

07-11-2015 om 17:44

nouja

Zoals ik al zei, ze kan er ook snoep van kopen... ik vind het nogal overdreven, een meisje kan daar heus wel iets vinden om uit te kiezen, daar leert ze ook wat van!

Lou

Lou

08-11-2015 om 00:12

lilian

oja da's waar ook, H&M verkoopt natuurlijk veel meer dan kleding. Toch een tip dus.

gloria

gloria

08-11-2015 om 01:21

Jamie

Wat moet dat meisje daarvan leren dan?
(En zou je dat ook vinden als een meisje dat niets met klussen heeft een bon vd praxis zou krijgen?)
Tuurlijk kun je 'alles' kopen, en vind ik dat je kadootjes altijd beleefd moet aannemen en het liefst ook nog alsof je er blij mee bent..
Maar het leukst voor alle partijen is natuurlijk als het iets IS waar meisje blij van wordt.

Tsja en wat dat is valt zo natuurlijk niet te zeggen, is zo persoonlijk. Mijn dochter maak je blij met snoep bijv maar dat geldt zeker niet voor al haar vriendinnen. Ook niet ieder meisje gaat graag naar bioscoop.

Wat ik zou doen is toch kijken of je kunt achterhalen (nuja, zoon dan) wat ze leuk vindt. Anders vriendinnen vragen, die weten dat vaak goed. Of hij geeft iets dat hij zelf gewoon graag wil geven, is ook altijd goed! Past misschien niet bij haar maar is dan toch persoonlijk, want van hem en dat wordt gevoeld.
En weet hij het echt niet en moet het iets onpersoonlijks worden, houd het dan écht neutraal, een kadobon oid.
Voor een h en m bon moet je volgens mij toch echt een meisje-meisje zijn om dat leuk te vinden.

(Snoep bij de etos? Hier echt niet hoor!)

Injel

Injel

08-11-2015 om 09:22

ach jamie

'een meisje kan daar heus wel iets vinden om uit te kiezen, daar leert ze ook wat van!'

Eerlijk gezegd is het een theoretische discussie. Mijn dochter zal echt geen Etos-bon krijgen voor haar verjaardag. Haar gasten willen namelijk graag iets geven wat de ontvanger leuk vindt, niet iets wat de gever belangrijk of leerzaam zou vinden.

Yura

Yura

09-11-2015 om 08:27

Vragen aan haar vriendinnen

Bij mijn kinderen (16 en 17) wordt er aan meiden heel vaak iets gezamenlijk gegeven. De jongens geven elkaar meestal geld, maar de meiden komen met de meest originele cadeau's aan. Zo kreeg mijn dochter op haar 16e verjaardag van een groep zo'n polaroid-camera die tegenwoordige weer in is. En mijn zoon ging naar een feest van een meisje dat 18 werd en daar hebben alle gasten tezamen haar zelfs een snowboard gegeven (wel tweedehands), haar vriendinnen wisten blijkbaar al precies welke het moest worden. Dus ik zou zeggen, vraag aan haar vriendinnen of er iets gezamenlijk wordt gegeven en of hij mee kan doen en anders of zij een idee hebben.

Katniss

Katniss

09-11-2015 om 09:06

Gut

Ik zou zo aan ieder meisje van 10+ een Etosbon geven, en ik heb heel veel verstand van meisjes Die van mij gebruiken ook geen make-up, maar ze vinden een douchespulletje voor zichzelf wel leuk, of een haarborstel, of deodorant.
Het is een prima cadeau voor een meisje dat je niet zo goed kent.

Magnetische nagellak

De etos verkoopt leuke kleuren nagellak waarbij je met een soort magneet ( in de dop erbij geleverd) een structuur in de lak kan aanbrengen doordat de metalic deeltjes zich gaan richten naar de 'magneet'. Juist met de komende feestdagen extra leuk. Mijn puberdochter geeft dit vaak als een kado aan haar vriendinnen.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

13-11-2015 om 23:46

Cadeautjes

... en het is geworden: een paar supergrappige XXXL oversized zebrapantoffels en een mok met een beer met kerstmuts erop en erin een recept voor warme chocolademelk. Zoon is zelf naar de Xenos gegaan (eerste keer dat hij zo'n winkel binnen is gegaan om iets leuks te kopen. Hij wilde echt iets persoonlijks geven. Het meisje in kwestie houdt niet van zoetigheid en nagellak; wel van dieren dus ik vind dat hij hele leuke cadeautjes heeft uitgezocht. Ik ben benieuwd! Dank voor de tips; ik hou ze in gedachten voor een eventueel volgende meidenverjaardag

lilian

lilian

14-11-2015 om 09:43

elise

Leuk dat je zoon zo goed heeft nagedacht en gezocht. Het meisje zal het vast kunnen waarderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.