Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Alfred Saak

Alfred Saak

18-11-2008 om 12:10

De jaarwisseling

Onze 16 jarige zoon heeft 2 avonden per week een baantje en nu wil hij met de jaarwisseling een vuurwerkpakket kopen. Kunnen wij eisen stellen hoeveel hij daaraan mag uitgeven? We waarschuwen hem telkens dat hij beslist geen illegaal vuurwerk mag afsteken. Hoe kunnen we dat eventueel voorkomen en wat te doen als hij toch in de problemen raakt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

18-11-2008 om 13:54

Ervaring

Alfred, ik zit hier nu met mijn zoon van 16, met wie wij dezelfde discussie hebben.
Een grens stellen aan het bedrag vinden wij niet slim, het is zijn verdiende geld, daarmee mag hij bepalen wat hij doet, zeker nu het nog om zo'n klein baantje gaat.
Dan het illegale vuurwerk: wij hebben het met onze zoons over het gevaar daarvan, maar staan niet naast hen als zij buiten zijn om met vrienden vuurwerk af te steken. Het is jouw taak om hem de risico's te vertellen, en te vertellen wat de consequenties zijn als hij ermee wordt opgepakt. Dan is buro Halt het gevolg, dus moet hij voor zijn daden ook de gevolgen dragen. Volgens zoonlief naast mij mag je dan op 31 dec. GEEN vuurwerk afsteken en vervolgens flink aan het vegen op 1 januari.

Dan nog iets anders Alfred, verantwoordelijkheid dragen voor je gedrag, daarvoor leg je al jaren eerder een basis in de opvoeding. Een kind van 16 kan daaruit putten.
Groetjes, Minet

moeder van

moeder van

21-11-2008 om 21:41

Herkenbaar

mijn zoon van 17 heeft dit probleem ook gehad..gehad want ook hij mocht vuurwerk kopen van zijn eigen geld..maar wel met een grens,maar dat ging goed
ook gewaarschuwd van jongen,ga het niet te vroeg afsteken blabla in zijn ogen,tot hij het pakket ging ophalen en ach het is er maar eentje..ging afsteken maar gepakt met die ene...dus naar bureau halt..
het heeft geholpen..hij haald het niet in zijn hoofd om het eerder af te gaan steken en zijn tip was...haal het niet eerder op dan de dag van oudjaar dan kom je ook niet in de verleiding..
maar vind dat je wel een vast bedrag samen kan afspreken.hij wilde 25 euro ik 15 samen zijn we gekomen tot 20 euro..

brigitte

brigitte

24-11-2008 om 15:25

Ken het ook

ze mochten het vorig jaar zelf weten hadden wat rotjes maar ook mooi siervuurwerk

s avonds mochten ze een klein ding afsteken en dan wachten tot de tijd dat het mocht
ging prima
de dag erna alles vegen en de rotzooi op ruimen dat was minder leuk

dus maar weer afwachten wat het dit jaar word ze weten dat er ook opgeruimt moet worden dus ze zullen wel niet zo veel meer halen.
het bedrag moeten ze zelf weten als ze veel uitgeven kunnen ze andere dingen niet kopen en daar leren ze denk ik ook wel van

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.