Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Anne

Anne

13-08-2018 om 10:49

Dochter (15) ziet geest

Dag allemaal,

Sinds kort zit ik met een probleem. Mijn dochter van 15 ziet sinds kort haar overleden opa (mijn vader). wanneer ze iets doet wat normaal niet mag. Ze is een stoere meid en is nooit ergens bang voor. Ze kwam eergisteren met het verhaal aanzetten dat als ze iets verkeerds doet bijv. Stiekem snoep pakken dat ze dan in een ogenblik haar opa vlakbij ziet. Ze kwam in tranen aanzetten bij mij en ik wist geen raad (vandaar ook dat ik dit schrijf) ik geloof zelf niet in geesten en spoken en dat soort dingen, overigens mijn dochter ook helemaal niet nooit ergens bang voor ze durfte altijd alleen naar boven en kijkt altijd horror films met haar vriendinnen. Maar nou durft ze ook niet alleen naar boven heen ik zeg wel elke keer tegen haar zo van “kom op geesten en spoken bestaan niet je beeld je het gewoon in” dan loopt ze (gelukkig) naar boven heen maar dan staat ze toch even later naast mijn Bed en zegt “ik zag m weer” dan mag ze toch wel bij mij in bed.

Wie weet wat ik hier tegen kan doen? Moet ik misschien iemand erbij halen?

Alvast heel erg bedankt!

Jasmijn

Jasmijn

13-08-2018 om 11:57

lastig

Misschien is het een erg sterk gevoel van haar 'geweten' wat haar parten speelt? De oplossing zou dan heel simpel zijn; geen dingen doen die niet mogen, dan komt opa niet om de hoek kijken
Ik geloof ook niet in geesten, heb er nog nooit een gezien, maar ja, je hoort het wel vaker van mensen dat ze dat meemaken, dus wie weet bestaat het toch. Haar opa was neem ik aan een lieve man voor haar, dus je kunt het ook omdraaien naar iets positiefs, in de trant van 'opa let op je en beschermt je', misschien is ze er dan niet meer bang voor en zakt het naar de achtergrond.

Maaike

Maaike

13-08-2018 om 12:16

Eigen verbeelding

Mijn kind heeft ook dit soort ervaringen en hoort stemmen. Dat heeft ze haar hele leven al gehad maar nooit over gehad omdat ze dacht dat iedereen dat had. Het kwam ooit ter sprake omdat het op een psych vragenlijst stond.
Ik denk dat het eigen verbeelding is. Geesten bestaan in ieder geval niet.

Anne

Anne

13-08-2018 om 12:20

@jasmijn

Haar opa was idd een lieve man aangezien ze enigst kind is deed mijn vader echt vanalles met der, hij nam haar mee naar speeltuinen, gingen hutten bouwen enz. Maar mijn vader hield niet van liegen/dingen doen die niet mag dus mss beeld ze hem dan in Wanneer ze iets doet wat niet mag. Ik zakt het idd omdraaien naar iets positiefs misschien helpt dat.

Bedankt jasmijn!

Anne

Anne

13-08-2018 om 12:24

@maaike

Klopt ik denk ook dat het maar een verbeelding is. maar mijn kind blijft bij de gedachten dat het echt is en dat ze hem echt ziet. Ik vind deze situatie echt lastig want natuurlijk vertrouw ik mijn kind maar ik weet ook dat geesten niet bestaan.

Maaike

Maaike

13-08-2018 om 12:41

Anne

Mijn kind weet inmiddels dat de stemmen in haar hoofd van haarzelf zijn. De leuke maar ook de vervelende stemmen. Dat was bij haar het issue, geloven dat niet alles wat je denkt waar is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.