Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Lola

Lola

20-12-2017 om 09:40

Dochter (16) heeft vriendje en ik twijfel..

Goedemorgen,
mijn dochter ,16, gaf van de week aan dat ze een vriendje heeft. Hij is 18 en woont in Brabant.Wij wonen zelf in Noord Holland.
Ik reageerde blij en vroeg om een foto van hem.
Toen ik de foto zag,was ik niet erg enthousiast.Al wat door mijn hoofd spookte was loverboy..loverboy...(ik weet het, niet erg netjes van mij) Ik heb mijn dochter van alles gevraagd over hem maar dat neemt mijn vermoedens niet weg. Nu wil ze hem graag zien en heeft ze gevraagd of we hem willen ontmoeten. Wij vonden dit een prima idee.Hij komt dus van de week.
Ik ben als een idioot op diverse sites wezen kijken wb loverboys en gekeken of ik ook maar iets kon vinden waaruit ik gelijk kon hebben. Das nog best lastig. Ik herken wel wat signalen bij mijn dochter,maar twijfel of dit nu bij de puberteit hoort of niet.
Er komt natuurlijk binnenkort ook de vraag of zij naar hem toe mag.Ik zie dat voorlopig nog niet zitten...ze is nog nooit alleen met de trein zo ver geweest.
Mijn dochter is niet het type dat over 1 nacht ijs gaat maar als je verliefd bent veranderd de zaak. Ik wil haar graag vertrouwen maar ze heeft al een keer ons vertrouwen beschaamd (liegen over roken) dus dat moet weer even groeien.
Praten met haar eindigd altijd uit in een discussie.
Ik weet even niet hoe ik dit aan moet pakken.

Bo

Bo

20-12-2017 om 09:42

leg uit

Leg ns uit: hoe herken je een loverboy van een foto? Wat maakt dat jij direct deze gedachten bij deze jongen hebt?

Tango

Tango

20-12-2017 om 10:26

Loverboy

Naar mijn idee kun je een loverboy niet herkennen van een foto. Dat kunnen allerlei types zijn. Wat maakt dat je denkt dat hij een loverboy is? Zijn het verhalen die je dochter vertelt over hem? Welke kenmerken zie je bij haar?
Fijn dat hij eerst bij jullie thuis komt. Maar dan nog kan je niet voor 100 % uitsluiten dat het een loverboy is natuurlijk.
Het enige wat je kan doen is praten met je dochter. En dan niet over jouw vermoedens maar over loverboys in het algemeen. Weet ze de risico's? Wat zou ze doen als blijkt dat een jongen die ze leuk vindt een loverboy is etc.

Merel

Merel

20-12-2017 om 10:53

Loverboy

Ik denk dat je een foto hebt gezien van een jongen die net iets te brutaal/stoer kijkt op de foto, misschien een glimmende jas met bontkraag aan heeft en misschien zelfs een oorbelletje ofzo? Dan zou ik dat ook denken, ik ben geen haar beter, ik weet het, maar bij ons in de buurt zien de aso's er allemaal wel zo uit.

De vriend van mijn dochter ziet er op de foto uit als een soort IS aanhanger, donker haar, baardje, soort rappersjasje etc....verzin maar wat vooroordelen en hij heeft ze.
Maar toen ik hem in het echt zag en sprak was het een uiterst beschaafde vriendelijke jongen (en nog steeds na 2 jaar) dus je kan dat echt niet zien van een foto.
Goed dat hij eerst naar jullie toekomt, dan kan je kennismaken.
En ik denk dat het van belang is (voor nu, maar natuurlijk al eerder) dat ze weet wat een loverboy is en hoe sluimerend dat kan gaan. Wellicht een keertje samen de film loverboy kijken? (niet als je al gezegd hebt tegen je dochter dat je dat vriendje op een loverboy vindt lijken, want dan is het olie op het vuur denk ik)

Lola

Lola

20-12-2017 om 10:53

uitleg

Ik weet het..van een foto kan je niet zien of iemand een loverboy is. Mijn 1e gedachte was,wat moet een 18 jarige jongen met een meisje van 16 die zo ver weg woont. Het is een Turkse jongen en hij oogt op de foto wat ouder.Mijn dochter oogt jonger.Ik vind mijzelf ook echt belachelijk klinken hoor, en hou mezelf ook voor dat dit geen goede reactie is. Voor hetzelfde geld is het een hartstikke fijne jongen.
Het komt ook meer voort uit angst,alle dingen die je ziet op tv en media.Ik ben daar nogal gevoelig voor.
Ze heeft het over dat hij speciaal hierheen komt en dat ie dan zoveel treingeld moet betalen en dat ze dat zielig vind voor hem,nu wil zij dat betalen voor hem.
Ik merk bij mijn dochter dat ze heel erg voor hem opkomt,ze heeft totaal geen interesse meer in andere dingen.Constant op haar telefoon,direct van school naar haar kamer en tijdens het eten verschijnt ze dan weer. Ik heb met haar gepraat over mijn gevoel hierin maar ze zegt dat ik haar moet vertrouwen.Ze zegt zelf dat ze slim genoeg is om hier niet in te trapppen..

Moeder

Moeder

20-12-2017 om 11:01

Ik zou

Ik zou haar sowieso niet het geld voor de trein laten betalen, waarom kan hij dat zelf niet?
Meteen uit school naar de slaapkamer vind ik niet raar, dat doen mijn kinderen ook, is een leeftijd dingetje denk ik.

Gewoon kennis maken met die jongen zou ik zeggen en dan pas een oordeel vellen.

Krisje

Krisje

20-12-2017 om 11:18

Hoe

heeft ze hem leren kennen? Via een gezamenlijke vriend(in), via Internet?

Half a twin

Half a twin

20-12-2017 om 11:31

alarmbel

Die zou bij mij afgaa als het een op internet opgeduikeld vriendje is. Als ze hem heeft leren kennen via gemeenschappelijke vrienden of via school of sportclub dan niet.

Lola

Lola

20-12-2017 om 11:44

bedankt

Allereerst bedankt voor de reacties...stelt me al wat gerust...Ze heeft hem een half jaar geleden ontmoet in de Efteling toen ze op schoolreis was. Het was eerst vriendschappelijk nu voor het eggie...hij is al een paar keer hier geweest met de trein,om haar te zien. Toen sprak ze af in de stad (wisten wij niet)Dus dat vind ze heel wat,dat ie speciaal voor haar hierheen komt en zoveel geld daar aan spendeerd.
De film hebben we gezien.En ze weet hoe ze te werk gaan.
Ik zal moeten afgaan op de eerst ontmoeting en de rest wat daarop volgt. Ik heb te snel conclusies getrokken,maar goed,das moeders eigen denk ik.Maar jullie adviezen helpen mij hierbij...

Lou

Lou

20-12-2017 om 12:22

Blijf praten

Blijf gewoon praten met je dochter, niet per se over loverboys maar over alles. Houd de communicatie goed, wees blij voor haar en steun haar, zou ik zeggen. Dan weet ze dat ze bij jou terecht kan als er iets raars aan de hand lijkt te zijn en dan zal ze je ook echt weten te vinden. Zelfde bij die jongen: geef hem een hartelijk welkom, ga niet uithoren, gewoon gezellig. Dat lijkt me voor nu de beste aanpak.

Niet afgaan op uiterlijk.

En ja, dat is de eerste indruk, doen we allemaal

Hij wil bij jullie thuis komen om kennis te maken. Lijkt me een goede start. Geen stiekeme afspraakjes.

Gezellige ontvangst en hem een eerlijke kans geven. Je dochter is verliefd, heb wat vertrouwen in haar smaak

Sanne

Sanne

20-12-2017 om 18:44

Joh

Loverboys komen niet alleen van de andere kant van het land met de trein bij een meisje thuis. Ja het valt niet 100% uit te sluiten, maar wanneer valt dat wel. En twee jaar leeftijdsverschil lijkt me echt geen argument. Gewoon open kijken wat voor jongen het is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.