Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Stephanie

Stephanie

06-08-2017 om 17:49

Dochter van 13 wil ontmoeten met internetvriendin

Hallo!

Ik wilde even wat meningen krijgen over hetvolgende.

Mijn dochter, bijna 13, wilt graag ontmoeten met een vriendin van internet, ze kennen elkaar nu bijna 2 jaar via een game en chatten/ skypen regelmatig. Ze woont in ern andere stad en de ouders van dat meisje willen haar niet naar ons laten komen/brengen, ik denk vanwege de reistijd en omdat ze mij en mijn dochter natuurlijk niet echt kennen. Nu blijft mijn dochter zeuren dat ik haar daar moet brengen want ze willen samen gamen maar ik weet niet of ik dit wel wil doen. Ik ken dat meisje niet, haar ouders niet, ook nog eens buiten de stad, ze wilt dat ik haar breng, iedereen ontmoet en dan wegga zodat ze samen kunnen zijn en ik haar eind van de dag weer ophaal. Toch voel ik mij hier ongemakkelijk bij, naast het praktische dat ik dan in die stad maar moet rondhangen tot ik haar weer kan halen. Ondanks dat haar ouders tegen haar al nee hebben gezegd, voel ik een beetje dat ik misschien te overbezorgd/ streng ben en ik het eigenljjk wel moet doen omdat ze zo graag wilt. Ik heb liever dat ze wacht met internet vrienden ontmoeten tot ze wat ouder is.

Wat zouden jullie doen?

40er

40er

06-08-2017 om 17:54

Niet

Hier ook zoiets gehad, zoon zou worden gehaald door de moeder (kleine 200km rijden). Gaat niet door, uitgelegd waarom en zoon snapt het wel hoor.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-08-2017 om 18:46

Hmmm

Zou het anders zijn als het een vakantievriendinnetje was? Ik denk dat mijn dochter het wel zou mogen, mits we eerst hebben vastgesteld dat het echt een leeftijdsgenootje is. Als je brengt kun je dat natuurlijk zelf beoordelen. Hangt wel een beetje af van de afstand. Ik ga geen twee uur rijden, maar dan zou je nog kunnen afspreken om elkaar halverwege te ontmoeten. Als ze een jaartje ouder zijn kunnen ze zelf met de trein.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-08-2017 om 18:53

Ze heeft wel erg veel noten op haar zang

Ik zou haar wel willen brengen, maar ik ga echt niet op commando weg en dan wat in de stad hangen.
Ik bepaal hoelang we blijven en wat we gaan doen.
Wat mij betreft ga ik een uurtje bij de ouders op de koffie en gaan we daarna weer naar huis, of iets anders doen. Samen. Een uur is lang genoeg voor een eerste keer. Daarna zien we wel weer.

Pooh Bear

Pooh Bear

06-08-2017 om 19:32

Dochter

Mijn dochter is 16 en heeft inmiddels aardig wat internet vriendinnen ontmoet op verschillende plekken. In het begin een aantal jaar terug ging ik ook altijd de eerste x even mee.
Inmiddels mag ze wel zelf altijd in overleg. Ontmoetingen zijn wel altijd op een openbare plek of bij een concert of zo (meeste kan ze uit fan groepen.)
De topper was afgelopen week ze heeft al een tijdje een internet vriendin uit Wales en mijn dochter en ik zijn een paar dagen naar Londen geweest. Het meisje uit Wales heeft haar ouders zo gek gekregen om hun dochter even naar Londen te brengen (4uur rijden)) voor een ontmoeting in Linden in een winkel waar ze alletwee heel graag heen wilde
Ze hebben een heerlijke middag gehad na de ontmoeting is de moeder van dat meisje met haar andere kind wat dingen gaan doen en ik ben met de meiden nog een paar uur Londen in gegaan.

Yaron

Yaron

06-08-2017 om 20:47

Wel

Ik zou het, denk ik nu, wel doen en dan zelf de stad ingaan of een museum bezoeken en haar daarna weer ophalen. Ik had vroeger een penvriendin, die kende ik alleen via onze brieven en toch mocht ik een week bij haar logeren. Mijn ouders hebben me gebracht, twee uur rijden, en haar ouders hebben me weer thuis gebracht. Daarna gingen we elke vakantie bij elkaar logeren. Het is toch leuk en leerzaam om vrienden buiten je eigen omgeving te hebben, het verruimt je blik.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2017 om 09:57

Ook

Mijn dochter had een keer afgesproken met een meisje in Amsterdam. Ze was toen al wel ouder, maar toch vond ik het niet echt prettig. Ze is gegaan, maar wel met de afspraak dat ze meteen rechtsomkeert zou maken als ze het niet vertrouwde. Gezien de berichten over mannen die zich voordoen als meisje, vind ik enige voorzichtigheid héél erg op zijn plaats. Mocht je het je dochter dus wel gunnen, dan zou ik toch overwegen om mee te gaan, handen te schudden en een tijd af te spreken dat je je dochter weer komt halen. Niet aan het eind van de dag, maar na twee uur of zo. Misschien kun je er zelf ook een leuke dag van maken door ook iemand voor jezelf uit te nodigen om mee te gaan.

Paperclip

Paperclip

07-08-2017 om 12:38

Zou het ook wel doen denk ik

Maar ik zou zo'n eerste contact in tijd beperken. Dus inderdaad dochter brengen, kennis maken met de familie in kwestie en dan een uur of wat naar een museum/wandelen/shoppen. En haar dan weer ophalen. En natuurlijk heeft ze een mobiel waarmee ze jou kan bellen als het toch tegenvalt. En die beperkte tijd is dan voor het geval ze het niet leuk vindt maar dat niet goed durft te zeggen. Ze is tenslotte pas 13. Is het leuk geweest, dan kunnen de dames het herhalen, en viel het tegen, dan was het een leuk en leerzaam experiment.

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2017 om 14:12

Dat doet mij denken aan

dat mijn jongste dochter wel eens aan mij vroeg om ergens nee op te zeggen. Dan kwam ze voor een ander meisje hoorbaar binnen met de vraag 'mag ik (vul maar iets in)'? en buiten gehoor 'zeg maar nee, want ik heb eigenlijk niet zo'n zin'.

Mocht het inderdaad tegenvallen dan kan dochter van TS zich verschuilen achter 'ik mag maar twee uurtjes blijven'.

zebra

zebra

07-08-2017 om 15:04

ik zou het wel toestaan

haar brengen en na een afgesproken tijd weer ophalen terwijl je jezelf in die stad gaat vermaken. Eventueel neem je zelf iemand mee als je dat voor jezelf gezelliger vindt. Mocht de ontmoeting tussen je dochter en dat meisje tegenvallen, dan kan ze je altijd appen.

Hier zijn we al een stuk verder, er is vorig jaar een meisje wezen logeren die onze zoon (inmiddels 18) alleen online kent via het online gamen en Skype. Het was gewoon een meisje, vriendschappelijk dus geen verkering. Wij waren zelf dat weekend overigens wel thuis.

tante Sidonia

tante Sidonia

07-08-2017 om 18:49

wat is de rij

afstand?
Zijn er geen mogelijkheden dat ze zelf met de trein gaat het meisje haar afhaalt in het staion en ze dan samen iets gaan doen?

Marliekje040

Marliekje040

09-08-2017 om 15:18

Rijafstand idd belangrijk

Ik mis ook de rij-afstand in het verhaal van TS.. Als het echt 2 uur rijden is zoals iemand anders noemde, zou ik het ook niet doen. Ze kunnen toch ook Facetimen?
Dan kun je, als je even mee kijkt, meteen zien of het idd een leeftijdsgenootje (en meisje) is. En als ze over een paar maanden/ jaartje nog steeds internetvriendinnen zijn, kun je haar wellicht alleen laten gaan.

Jasmijn

Jasmijn

09-08-2017 om 15:33

hier een keer gehad

Dochter en zoon hadden een leuk internet vriendje en die kwam een keer een middagje langs. Gebracht door zijn moeder en zus, die inderdaad even kwamen kijken wat voor 'n mensen wij zijn (en terecht, dat begreep ik wel) ze wilden niets drinken maar gingen shoppen in de buurt. Na een uur of 3 kwamen ze zoon weer ophalen. Het was trouwens echt lang genoeg want mijn dochter en zoon waren eigenlijk na een uur al uitgekeken op de gast (maar toen moesten ze nog 2 uur doorzetten) Voor herhaling was het dus niet vatbaar.
Ik zou dus niet een te lange tijd inplannen of zorgen dat je haar eventueel (sneller) kan ophalen, mochten ze sneller uitgepraat zijn.

Sanne

Sanne

14-08-2017 om 16:38

Harstikke leuk

Ik heb zelf nogal wat vrienden die ik online heb ontmoet. Na een week zou ik er niet voor gaan lopen, maar na een jaar zeker. Even mee naar binnen, voorstellen, kijken of je het ziet zitten, en dan lekker een dagje voor jezelf, waarbij ik het geluk heb dat ik dan ook een paar uur kan werken als ik wil.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.