Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
DanielleDaan

DanielleDaan

25-07-2016 om 19:08

Dochter van 15 wil zonder volwassene naar de Tilburgse kermis

Ja, mijn dochter wil samen met een vriendinnetje ook van 15,
Met de trein naar de Tilburgse kermis.
Dit vriendinnetje is nogal rebels en ik maak me zorgen.
Ook omdat het niet meer zo veilig voelt als 20 jaar geleden.

Tuurlijk wil ik hen wel ophalen en brengen maar dan nog krijg ik pijn op mijn borst.
Bedoel stel dat ze worden lastig gevallen en ik woon drie kwartier van Tilburg af.
Ik ben er dus niet even snel om ze te helpen.

Ben ik nou overbezorgd, ze is mijn enigst kind en ook nog een mooie
dochter.

Voor de rest ben ik altijd relaxt tenminste dat zegt mijn dochter.

Groetjes Daniëlle

Laten gaan

Ik zou de situatie met haar doornemen, wat doe je als je lastiggevallen wordt, meestal gaat het gewoon goed maar er kan incidenteel in het leven iets akeligs gebeuren en dat los je zo goed mogelijk op. Er lopen meer mensen op de kermis. Als jij gaat lopen gillen en dollen met jongens zullen mensen ook niet snel geneigd zijn je te helpen als je ineens om hulp gaat roepen.
Ze zijn met zijn tweeen, dus blijf bij elkaar. En bel anders je moeder die er wel drie kwartier over doet om bij je te zijn.
Maar gaat vriendinnetje zich misdragen geef haar dan een ultimatum en ga anders naar huis. En ga met niemand mee naar huis of naar achterafsteegjes. Nou ja, zoiets dus.
En dan laten gaan, zonder risico in het leven gaat het niet, liever als je er nog bij bent om met ze door te nemen en op te vangen achteraf.

bieb63

bieb63

25-07-2016 om 19:43

Ze mogen toch ook wel naar de stad (overdag) op die leeftijd? Blijft altijd spannend, maar dit zou toch echt moeten kunnen m.i.

Jaaaaren gewoond

Ik heb jaren in Tilburg gewoond. En vele kermissen meegemaakt. Roze maandag was vandaag en is vooral extreem druk. T is echt niets om je zorgen te maken. Geld diep in je broekzak, en met niemand meegaan. Maar verder zou ik t prima vinden. Ben zelf op t platteland opgegroeid en weet uit ervaring dat Tilburg n relaxte stad is.

Martje

Martje

25-07-2016 om 20:27

Laten gaan

De kermis is vooral groot en veel van hetzelfde.
En verder is het er druk.
Als ze goed op elkaar letten en niet tot heel laat willen blijven, zou ik het prima vinden.

Ik zou het ook goed vinden.

Zeker met de trein, dat is juist leuk. Niet midden in de nacht naar huis en bij elkaar blijven. Natuurlijk vind jij het doodeng en ben je blij als je kind weer veilig thuis is. Weer een paar grijze haren rijker waarschijnlijk.

Zena

Zena

26-07-2016 om 09:27

Lekker laten gaan

15 is een leeftijd dat dit prima moet kunnen.
Ik kom zelf uit Tilburg, en het is zo druk op de kermis dat er weinig zal gebeuren. Er lopen genoeg gezinnen etc. rond. Wel goed op haar spullen laten letten natuurlijk, maar dat geldt overal.

Mijn dochter van 14 (ook bloedmooi gaat ook alleen met vrienden. Er loopt ook genoeg politie rond. Als ze worden lastig gevallen kunnen ze altijd wel ergens terecht.

Even over je opmerking: "ze is mijn enigst kind".
Nou, ik heb er 2 en daar ben ik ook zuinig op hoor (tis niet dat de ene de andere zou kunnen vervangen zeg maar . Wilde ik toch ff kwijt, hahaha.

Met taxi naar huis

Afhankelijk van het tijdstip dat ze naar huis gaan, zou ik wel haar geld meegeven voor een taxi. Na wat bier gedurende de avond, zijn plekken als een station / trein niet de meest rustigste openbare ruimtes waar een 15- jarige ongestoord kan wachten.

zebra

zebra

26-07-2016 om 15:21

afspreken

dat ze even appt als ze aangekomen zijn en ook als ze weer naar huis gaan.
Het is zoals hierboven al gezegd is, er lopen veel mensen op die kermis dus de kans dat er echt iets gebeurt is klein. Wel moeten ze er natuurlijk voor zorgen dat ze bij elkaar blijven (en op hun spullen letten maar dat is idd ook overal het geval).
Maar ik begrijp wel dat het soms lastig kan zijn om je kind los te laten.

DanielleDaan

DanielleDaan

26-07-2016 om 17:07

Dankjewel!

We hebben afgesproken dat ze overdags gaat ipv s'avonds.
Dan hoef ik niet te stessen om middernacht.

Dank voor de reacties.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.