Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Dirk

Dirk

17-09-2018 om 18:01

Donkere kringen onder ogen

Ik heb een zoon van 14jaar en die heeft zo goed als elke dag donkere kringen onder zijn ogen.
Hij slaapt niet kort (21.30uur- 7.00) en hij sport veel.

Wat kan de mogelijke oorzaak zijn?

mijk

mijk

17-09-2018 om 20:44

Ligt zijn telefoon en computer beneden?

Ik ga toch eerst voor slaapgebrek... want hij lan wel op zijn kamer zijn maar slaapt hij dan ook...

Mijk

Emmawee

Emmawee

17-09-2018 om 21:04

Verschillende oorzaken

Dit was maar één resultaat op Google.
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/176660-donkere-kringen-onder-de-ogen-oorzaken-en-behandeling.html
Er zijn verschillende oorzaken mogelijk. Hormonale veranderingen bijvoorbeeld. Slaaptekort, roken, maar ook allergieën.

Dirk

Dirk

17-09-2018 om 21:11

Donkere kringen

Ja zijn computer en gsm blijven beneden.
Maar hij zit wel veel op z’n gsm (ook voor het slapen).

Kan dat kwaad?

Genen

Ik kom uit n familie waar iedereen en vooral de vrouwen last hebben van donkere kringen onder de ogen. Ik camoufleer ze elke dag met twee make up producten. Waren de kringen er eerst niet en nu wel?

Allergie

Mijn dochter krijgt wallen/donkere kringen door de hooikoorts. Dus misschien is dat een richting om te onderzoeken?

Eureka Picasso!

Ik bleek jaren en niet erkende hooikoortspatient te zijn. Nu slik ik n jaar of vijf een pilletje elke dag en is t veel minder.

mijk

mijk

17-09-2018 om 21:52

Nee niet voor die wallen

Maar ik keek de eerste paar jaar af en toe in de klassenapps van de kinderen mee en zag dat veel kinderen midden in de nacht actief waren op whatsapp en dat waren niet toevallig ook de kinderen waarvan ouders op opderavonden zeiden dat de kinderen zo moe waren van het huiswerk maken .

In jouw geval lijkt me er dus iets anders aan de hand...

Mijk

Meer water

Je zoon slaapt genoeg en sport.
Misschien drinkt hij toch te weinig. In de link hieronder wordt naast meer vocht ook fruit aanbevolen.

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/187985-donkere-kringen-onder-de-ogen-verwijderen-en-oorzaken.html

bertje1

bertje1

19-09-2018 om 09:22

thalassemie?

is maar een idee.

Calippo

Calippo

26-09-2018 om 17:11

Tekort

Kan ook ijzertekort of vit D tekort zijn.

Uitgerust

Hij slaapt wel veel maar is hij ook uitgerust? Slaapapneu komt ook bij kinderen voor.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.