Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
E

E

21-09-2017 om 07:57

Drugsgebruik van het vriendje van mijn dochter (15)

Goedemorgen. Onze dochter van 15 jaar heeft al een half jaar een vriendje(bijna 18) Haar vriendje blowt en afentoe snuift, dat onder druk.van zijn vrienden... Wij hebben hem meerdere keren gewaarschuwd als hij onze dochter wiet zou geven dat hij dan niet meer welkom is in ons huis. Maar nu heeft voor haar een zakje wiet gekocht! Daar ben ik achter gekomen om haar appgesprekken te lezen tussen hun (En ja ik weet dat is niet netjes) Heb haar daar mee geconfronteerd en zit ze nog glashard te liegen. Na de 5de keer vragen met haar telefoon in mijn hand gaf ze het dan toch toe. Nu heb ik tegen hem gezegd dat hij niet meer welkom is (wat hij al wist omdat hij gewaarschuwd is door ons) Ik heb zijn ouders ingeligd over het voorval. Gelukkig zijn zijn ouders ook boos. Nu blijkt dat hij zichzelf heeft aangemeld bij novadic omdat het stoppen zwaar valt. Nu weet ik niet goed wat ik moet doen.. volhouden en hopen dat het uitgaat of die jongen toch nog een kans geven. Mijn gevoel zegt volhouden maar...

Jasmijn

Jasmijn

21-09-2017 om 13:06

lastig

Lastig, want wat gaat er gebeuren als je het verbiedt? Dan gaan ze elkaar misschien stiekem zien. Soms kan je dan beter maar iets toelaten om de boel in de gaten te kunnen houden.
Je zou eventueel het vriendje weer kunnen toelaten omdat je het goed vindt dat hij zich heeft aangemeld bij Novadic en dat je hem wilt steunen met het stoppen. Een tweede kans zeg maar.
Wat vindt je dochter er zelf van? En denk jij dat ze akkoord zal gaan om hem niet meer te zien? Of gaat ze het dan stiekem doen?

Yura

Yura

21-09-2017 om 15:18

Positief

Ik vind het eigenlijk wel positief wat er gebeurd is. Zijn ouders waren ook boos en nu gebeurt er iets, als jij niks had gedaan was het misschien erger geworden met hem. Nu zijn zijn ogen en die van zijn ouders geopend. Misschien een bepaalde tijd stellen (3 maanden oid), dat als hij een bepaalde tijd niks gebruikt heeft, ze elkaar weer mogen zien? Misschien in overleg met zijn ouders? Die zijn misschien beter op de hoogte van het traject, welke mijlpalen etc er zijn. Blijkbaar was jullie verbod voor hem het duwtje dat hij nodig had om hulp te zoeken, als je dat nu gelijk weer in trekt is zijn stimulans ook weg.

E

E

21-09-2017 om 20:01

#positief #lastig

Laten we voorop stellen dat ik zeker blij ben dat hij zich heeft aangemeld bij Novadic.Het lastige is wel dat mijn dochter hem.stiekem wil zien en dat ik niks over haar relatie heb te zeggen -- (zo zegt ze) We hebben can de week een gesprek samen met zijn ouders en haar vriendje en Wij met onze dochter. Weet niet zo goed wat ik van dat gesprek moet verwachten? Wat ik precies wil.bereiken?

vuurvlinder

vuurvlinder

22-09-2017 om 07:09

Wat ingewikkeld! Ik denk dat het heel goed is dat je duidelijk bent geweest dat je drugsgebruik niet goedkeurt en dat je naar die ouders bent gegaan. Ik zou de relatie niet verbieden, want dat kan je niet. Dan krijg je dat ze elkaar inderdaad stiekem zien. Misschien moet je samen met de ouders van het vriendje, jou dochter en het vriendje een gesprek hebben waar je bespreekt dat ernstig is dat hij haar meetrekt in zijn gebruik. En dat jullie dat met zijn allen graag wil voorkomen. Daarnaast zou ik hem steunen bij zijn plannen om naar Novadic te gaan. Dat zal niet makkelijk zijn, maar het is wel een eerste stap en hartstikke knap.

Anooo

Anooo

22-09-2017 om 07:40

15?

Wordt hij niet strafbaar zodra hij 18 is en met een 15 jarige het bed induikt?

Wel apart dat een kind van 15 denkt dat jij niets meer over haar te zeggen hebt.

Sinbads vrouw

Sinbads vrouw

22-09-2017 om 09:18

Apart?

“Wel apart dat een kind van 15 denkt dat jij niets meer over haar te zeggen hebt.”

Dat noemen ze puberteit.

E

E

22-09-2017 om 10:04

Anooo

"Wordt hij niet strafbaar zodra hij 18 is en met een 15 jarige het bed induikt?"

Dat is helemaal niet waar het overgaat, mss moet je het nog is lezen

"Wel apart dat een kind van 15 denkt dat jij niets meer over haar te zeggen hebt."

Mijn dochter denkt dat omdat ze een puber Is!!

Vuurvlinder

Thnx voor je reactie dat ga ik zeker meenemen in ons gesprek

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.