Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Doortje

Doortje

13-03-2013 om 11:02

Eerste bh kopen

Mijn dochter van bijna 14 heeft erge moeite om haar veranderende lichaam te accepteren. Daar wordt aan gewerkt en ik ben blij dat ze er nu in ieder geval over durft te praten. Ze is al een tijd toe aan een bh, maar wilde daar nooit aan beginnen. Inmiddels bemoeit ook haar stiefmoeder zich ermee (dat vindt ze helemaal vreselijk) dus binnenkort gaat het er dan toch van komen. Ik wilde naar een goede lingeriewinkel omdat ik het belangrijk vindt dat ze in ieder geval een comfortabele bh draagt in de juiste maat. Daarna kan ze altijd nog naar de Hema of H&M. Probleem nu is dat dochter de bh absoluut niet in onze woonplaats wil kopen. Ze is bang dat iemand het ziet, en ze wil ook niet dat er dames in het pashokje komen om zich ermee te bemoeien.
Wat moet je daar toch mee? Ik kan toch moeilijk zelf gaan winkelen en dan met 5 maten terug komen, en de helft weer gaan ruilen. Ik heb geen idee of het A, B of C moet zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lou

Lou

13-03-2013 om 11:39

Toch h&m

Ik snap best dat je dochter niet naar een lingeriewinkel wil met dames die hun hoofd om de hoek van het pashokje steken. En ik zou daar zeker rekening mee houden. Ga gewoon samen naar de dichtstbijzijnde H&M of V&D en laat haar zelf passen. Als je nog een paar kledingstukken meeneemt het pashokje in, hoeft niemand het te zien. Durft ze dat niet uit angst dat iemand het ziet, combineer het dan met een uitje naar een andere stad.

Mama 5

Mama 5

13-03-2013 om 12:04

Verschillende maten

O, dat heb ik wel gedaan. Bij de Hema een stuk of vijf verschillende maten/modellen gekocht en rustig boven op haar kamertje passen. Dat werkte prima.
Je kunt trouwens het 'getal' van de bh-maat alvast opmeten, met een centimeter onder haar borsten. Dat heet geloof ik de borstwijdte, maar dat weet ik niet zeker. Die centimeters staan in principe voor de bh maat.
En de cup, die kun je wel schatten. Als het om de eerste bh gaat, zal het wel een A of aa zijn, toch?

Doortje

Doortje

13-03-2013 om 12:23

B, denk ik

Ze was er al een tijdje aan toe, dus ik denk dat het een B-cup moet worden. Misschien is dat wel een idee, om gewoon bij de Hema wat verschillende te kopen. Ik zal het haar eens voorstellen, hoeft ze niet eens mee. Het nadeel daarvan vind ik dan weer dat de kans groot is dat ze de verkeerde maat neemt. Die dames in de winkel hebben er meer verstand van dan ik. Ik heb ook jaren met de verkeerde maat gelopen (zoals ongeveer 70% van de vrouwen).

Thuis opmeten

http://www.hunkemoller.nl/nl_nl/tips-advies/bra-fitguide.html

Thuis opmeten, in de winkel een aantal bh's kopen en rustig thuis passen lijkt mij voor je dochter het meest relaxed. Ik kan me mijn eerste trip naar de lingeriewinkel nog herinneren waarbij er ineens twee dames en mijn moeder bij me in het hokje stonden, jak.

skik

nathalie

nathalie

13-03-2013 om 14:53

Maat is 1 ding

maar model is het tweede.
Die maattabel is een goed begin, en koop dan van die maat verschillende modellen om te passen. Ik weet b.v. van mezelf dat ik zo'n model als op het plaatje, met een verbindingsstukje tussen de cups, niet hoef te proberen, dat zit raar bij mij. Ik heb een doorlopende onderrand nodig. Dus niet dit, http://www.annadiva.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/t/a/tango_plunge_bh_paars_1.jpgmaar dit. http://www.mammoshop.nl/lingerie/69-amoena-bh-beverly.html
Niet dat ik deze heb hoor, ik koop ze bij de hema, dat zit me prima.

Fiorucci

Fiorucci

13-03-2013 om 15:44

Toch doen

Mijn dochter van 13 wil ook pertinent thuis passen, dus ik bestel meestal wat bij H&M en breng terug wat niet goed is.

Doortje

Doortje

13-03-2013 om 16:29

Het gaat in stapjes

Ik stelde voor om vanmiddag een paar bh's te gaan kopen, maar daar had ze nu geen tijd en zin in en ze wilde het er ook niet meer over hebben. Lastig hoor. Ik heb het er maanden niet over gehad en nu ze er zelf over begon, loop ik weer te hard van stapel. Ik ga dus maar weer wachten tot ze zelf iets voorstelt.

Yvonne

Yvonne

13-03-2013 om 21:20

Wehkamp

Online uitzoeken, heleboel bestellen, verschillende mmodelen in 3 verschillende maten. Lekker op je gemak thuis passen en dan alles wat niet goed is retour sturen. Wehkampt heeft snelle levering volgende dag meestal in tegenstelling tot h&m wat minsten een week duurt of soms zelfs een maand omdat het niet op voorraad is

Inderdaad zelf opmeten

O ik weet het nog goed, wat een drama, die eerste bh passen. Vreselijk. Ik begrijp je dochter helemaal.

Laat haar thuis zelf opmeten. Eventueel zonder jou erbij. Ze moet dan onder de borsten en op de borsten de omtrek meten. Als je zo'n flexibele centimeter he. Anders een touwtje en achteraf langs een liniaal leggen.

De uitleg van het meten, en hoe je je maat opzoekt, staat hier:
http://www.borstenforum.nl/index.php?module=pagesetter&func=viewpub&tid=1&pid=1

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.