Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Margreet

Margreet

11-08-2017 om 23:56

even een blij en trots geluid

Mijn zoon was tot zijn elfde/twaalfde jaar door een geboortedefect heel verlegen, op het depressieve af. Haalde het maar net op school (wat mij niet kon schelen trouwens, hem wel een beetje) Dat veranderde door medische/ sociale ingrepen rond zijn twaalfde jaar. Het ging langzaam beter sociaal en op school. Hoewel zijn geboortedefect aandacht blijft vragen, maar dat 'draagt' hij dapper.
Hij is nu net zestien. Aan het eind van het schooljaar zei hij dat hij wel een vakantiebaantje wilde (want heel veel klasgenoten hebben dat ook) Maar... toen brak hij zijn arm. Gelukkig zijn linker: Hij kon altijd wel goed tekenen. Wil ook naar de kunstacademie en heeft daar het talent voor. Toevallig zette ik iets op facebook van hem, had het niet eens gevraagd (wat ik anders altijd wel doe). Krijgt hij 1200 likes!
En wat veel leuker is: allerlei opdrachten van over de hele wereld. Hij heeft hard gewerkt, prachtige dingen gemaakt en het loont zich zo: hij doet zelf alle onderhandelingen (in het Engels) met Nieuw Zeeland, Canada, Amerika, Engeland, Roemenië, bepaalt zelf de prijs, ontmoet mensen om werk over te dragen en levert een heel mooie bijdrage aan de wereld.
En ik... ik zit erbij en ben zo trots en blij voor hem. Van een depressief schoolkind heb ik hem zien veranderen in een talentvolle integere jonge man die zijn mannetje staat en daar ook nog niet eens ijdel over is maar heel dankbaar voor is.
Moest het even delen... begrijpen jullie wel hè?

Margreet

Jackie

Jackie

12-08-2017 om 00:02

Fijn

O, ik word er bijna zelf trots van! Wat fijn dat het nu zo goed gaat. Wat knap! Geniet van je moedertrots

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

12-08-2017 om 00:02

Wauw

Wat leuk voor hem! En nu heeft hij het bijzonderste zomerbaantje van het land, nou nee, van de wereld. Wie weet wat hier uit voort gaat komen. Fijn voor hem en jullie zeg!

Fantastisch!

Je hoopt zo dat die kinderen een opsteker krijgen en waardevol bij kunnen dragen met iets dat hen speciaal motiveert en wat hun speciale talent is. Als dat dan lukt is het ook gewoon geweldig.
Ik geniet hier van de zijkant even mee!

Kaaskopje

Kaaskopje

12-08-2017 om 00:29

Terechte trots

Fijn hoor als een 'zorgenkind' zo goed op zijn pootjes terecht komt. Dat belooft nog wat

Margreet

Margreet

12-08-2017 om 01:45

Brede smile van jullie reacties

Jullie begrijpen me!

wauw

Terecht trots!!
Een zorgenkind heeft altijd een extra zorgenluikje in je hart wat ineens open kan springen en zoooo blij voor je dat dit nu heerlijk dicht kan blijven en er veel meer luikjes met blijheid bij komen!!

Alison

Alison

13-08-2017 om 02:16

Herkenning

Ik herken het. Je maakt je zoveel zorgen over hoe het allemaal moet gaan en dan, niet bepaald vanzelf, maar wel bijna ongemerkt blijkt zo'n kind op z'n pootjes terecht te komen. Niet dat z'n leven dan ineens probleemloos is maar je ziet gewoon de ontwikkelingen. En dan weet je al je harde werk, je inzet en je zorg niet voor niets is geweest. Niet dat het dat ooit is maar als het zulke vruchten afwerpt is dat toch wel heel belonend.
Een van mijn zonen doet het nu ook uitzonderlijk goed qua werk, hij gaat zelfs een vast contract krijgen. Als ik bedenk hoe hij was als jonger kind dan is hij zo gegroeid.
Een andere zoon is zich juist als mens zo ongelofelijk aan het ontwikkelen. Voor een autist heeft hij een bijzonder inzicht in zijn eigen en andermans denken en handelen. Ook hij is op een manier tot bloei gekomen die ik anderhalf jaar geleden niet voor mogelijk had gehouden. Toen zaten we bij de psychiater omdat hij zelfmoord overwoog.
Nu de derde nog, die heeft nog een lange weg voor zich. Maar met de ervaring van zijn broers heb ik er alle vertrouwen in.
Ik hoop heel erg dat jouw zoon zo verder kan gaan Margreet. Je verhaal is heel inspirerend en raakt me.
Heel veel geluk voor hem en voor jou.

Lou

Lou

13-08-2017 om 12:13

Prachtig

Blij voor je! Ik heb er ook zo eentje. Van een eenzaam, verdrietig meisje dat gepest werd op school werd mijn dochter op haar veertiende ineens héél snel een vrolijke puber met een bende vrienden en vriendinnen. Hoe dat kan? Ze wist het zelf niet eens, was er beduusd van, die rijkdom ineens van vrienden om mee af te spreken. Doordat ze zo goed in haar vel zat, durfde ze ook eindelijk haar creatieve kant te laten zien. Inmiddels heeft ze twee schilderijen verkocht en een paar pianoconcerten gegeven. Ongelofelijk, die ontwikkeling.

Mooi

Ik zeg wel eens: een kind is een kadootje, dat je voor de rest van je leven aan het uitpakken bent. Mooi als dan blijkt dat er zo'n schitterende diamant in zit!
Wat goed van je dat je even buiten hem om bent gegaan en iets op facebook hebt geplaatst!

Nog heel veel plezier met hem.

Tsjor

Emmawee

Emmawee

14-08-2017 om 08:42

Margreet

Oh je zou toch uit elkaar knallen van trots!
Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd naar zijn tekeningen, maar dat gaat misschien te ver? (ivm jouw privacy)

Margreet

Margreet

14-08-2017 om 12:39

lief

Heerlijk jullie lieve meelevende reacties! Dank je wel!

Margreet

Margreet

14-08-2017 om 12:41

Emmawee

Wat zou kunnen is dat je me mailt op bovendien3 apestaartje gmail.com
(aan elkaar natuurlijk)
dan stuur ik je wat/ geef info. Is dat wat?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.